مرحله نخست رویداد فیوژن در راستای تیم‌سازی شرکت‌کنندگان

فیوژن‌استارت، مرحله اول رویداد فیوژن، قرار است به تیم‌‌سازی شرکت‌کنندگان و کاهش مسیر موفقیت استارت‌آپ‌ها کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آرین افشار مدیرعامل مجموعه جوانه در ابتدای افتتاحیه رویداد فیوژن که با همکاری جوانه و دیوار در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار شد گفت: ما در رویداد فیوژن سعی کردیم مسیری را طراحی کنیم تا افراد بتوانند استعداد خود را در مسیر کارآفرینی پیدا کنند؛ ببینند چقدر اهل این سختی هستند، چقدر اراده و پشتکار دارند و می‌توانند نقطه قوت و استعداد خود را پیدا کنند.

او ادامه داد: یک کارآفرین باید بتواند خوب ارتباط برقرار کند، خوب مسائل را شناسایی و آنها را حل کند و خوب تیم بسازد. برای همین سعی کردیم ایونتی را طراحی کنیم که شرکت‌کنندگان بتوانند تمام نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنند و ما نیز تا حد امکان برای کوتاه کردن این مسیر کمک خواهیم کرد تا اگر ایده‌ای دارید، سریع‌تر بتوانید آن را جلو ببرید.

افشار با بیان اینکه کمک گرفتن بسیار در این رویداد نقش مهمی ایفا می‌کند، خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: می‌توانید از مدرس‌ها و منتورهایی که در کنار شما هستند کمک بگیرید. امیدوارم در این بازه زمانی بتوانید هر جا بازخوردی دارید به طور مستقیم به ما منعکس کنید و مدام این رویداد را بهبود بخشید.

حسام آرمندهی، بنیان‌گذار کافه بازار، نیز در ادامه این رویداد گفت: در حال حاضر پلتفرم دیوار بیشتر از ۲۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد و روزانه ۵۰۰ هزار آگهی در آن درج می‌شود که بیش از ۸۰ درصد آن رایگان است. اتفاقات بزرگی در این مدت رخ داده است و افراد زیادی از این پلتفرم کسب‌ درآمد می‌کنند. با این‌ حال چالش‌ها و نواقصی هم وجود دارد که برخی از آنها به دیوار مربوط هستند و برخی از آنها نه.

او ادامه داد: به هر حال ما در همه این موارد خود را مسئول می‌دانیم و فکر می‌کنیم که قادر خواهیم بود در آن نقشی ایفا کنیم. اما به تنهایی از پس آن برنخواهیم آمد. دوست داریم از کل اکوسیستم استفاده کنیم و آنها هم در کنار ما باشند؛ تا اگر فرصتی برای ارزش‌آفرینی و حل مشکل وجود دارد که درآمدی را ایجاد می‌کند، در اختیار همه قرار گیرد.

مجید‌ دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، نیز با تاکید بر اینکه چنین رویدادهایی فرصت‌های بی‌نظیری هستند گفت: متاسفانه ایده‌ها در این اکوسیستم دم‌دستی شده است و اگر بخواهیم کیفیت ایده‌ها را بالا ببریم، مجموعه‌هایی مانند دیوار که مسائل واقعی دارند می‌توانند در ارتباط با تشخیص ایده‌ درست و اتصال سریع به بازار به شما کمک کنند.

محمدرضا پایدار، هم‌موسس تیم‌آپ و عضو تیم طراحی فیوژن، نیز در ادامه گفت: هدف ما این بود که برای برخی نیازهایی که در دیوار وجود دارد راه‌حلی ایجاد شود و به سمت کسب‌وکار شدن برود.

او در رابطه با مراحل مختلف رویداد فیوژن توضیح داد: بخش اول این رویداد یعنی فیوژن استارت، رویدادی سه روز و نیمه است و مهم‌ترین هدفی که قصد داریم در این مدت به آن برسیم تیم‌سازی است.

پایدار با اشاره به اینکه مرحله فیوژن استارت بسیار شبیه به استارت‌آپ ویکندها طراحی شده است افزود: در روز اول این رویداد، پس از افتتاحیه، ماموریت رآکتور و تیم‌سازی انجام خواهد شد. در روز دوم کارگاه‌های مدل کسب‌وکاری، بوم‌ناب و توسعه mvp توسط مانوئل اوهانجانیانس برگزار می‌شود و در روز سوم کارگاه پیچ‌دک و ارائه را با مهرداد خدامی خواهیم داشت تا مطمئن شویم ارائه‌هایی که قرار است انجام شود با متر و معیاری که برای سرمایه‌گذار مهم است همخوانی داشته باشند.

او در پایان با بیان اینکه همه افراد شرکت‌کننده در مرحله فیوژن استارت به مرحله بعدی راه نخواهند یافت توضیح داد: در فیوژن استارت با رقابتی مواجهیم که در این رقابت برخی معیارها برای ما مهم است. افرادی که فیوژن استارت را با موفقیت طی کنند وارد مرحله بعدی یعنی فیوژن اکشن خواهند شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  50