مهرماه دستگاه‌های ماینر تعیین تکلیف می شوند

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی ضمن تشریح آخرین وضعیت خودروهای موجود در انبار این سازمان از تعیین تکلیف دستگاه‌های ماینر از مهرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،اجتهادی در ادامه درمورد دستگاه‌های ماینر موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی گفت: ۱۵۰ هزار دستگاه ماینر در انبارهای سازمان موجود است که تعداد آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. تعداد زیادی از ماینرها رای برائت دارند و امیدواریم توانیر برای این موضوع تدابیری اتخاذ کند. اینکه دستگاه‌ها رای برائت گرفته‌اند یعنی به صورت مجاز وارد کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: به ما قول داده‌اند از ابتدای مهرماه میتوان این دستگاه‌ها را تعیین تکلیف کرد.

عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری از با اشاره به بازدید رئیس جمهور در مهرماه سال گذشته از انبار اموال تملیکی، اظهار کرد: در این بازدید رییس جمهور سه دستور درمورد اموال تملیکی صادر کرد. نخست اصلاح ساختار سازمان بود که اینکار با همکاری سازمان استخدامی انجام شد. در این راستا در گمرک شهید رجایی اداره اموال تملیکی تشکیل شد.

وی ادامه داد: ۲۲۰ تن کالا که برخی برای ۲۰ سال گذشته بوده و فاسد شده بودند در گمرک شهید رجایی بود که حدود ۳۵۰ کانتینر در استان هرمزگان منهدم شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه دستور دیگر رییس جمهور اصلاح قوانین و مقررات بود، گفت: یک لایحه دو فوریتی در این راستا در مجلس است و امیدواریم قانون‌گذاران با سرعت در راستای رسیدگی به این لایحه اقدامات لازم را انجام دهند. قانون سازمان مربوط به سال ۱۳۷۰ است و شرایط در این سال‌ها بسیار تغییر کرده است.

عرضه کالاها در بورس کالا

اجتهادی ادامه داد: ساماندهی انبارها و تعیین تکلیف کالاها دستور سوم رییس جمهور بود. در این راستا هفته قبل اولین محموله کالاهای در اختیار اموال تملیکی از طریق بورس کالا عرضه شد. البته این اقدام چالش‌های زیادی دارد. زیرا کالایی که در بورس عرضه می‌شود باید خدمات پس از فروش داشته باشد و مشخص باشد از کجا آمده است.

وی با تاکید بر اینکه عمده کالاهای قاچاق استانداردهای لازم برای عرضه در بورس کالا را ندارند، عنوان کرد: اواخر سال ۱۴۰۰ همه اقدامات لازم برای عرضه کالاها در بورس کالا انجام شد اما در نهایت به دلیل مشکلات موجود انجام نشد. عرضه اخیر هم ۱۰ تن پلی اتیلن بود که ۲۷۰میلیون تومان ارزش داشت.

تخصیص تجهیزات خودروها به دانشگاه‌های صنعتی

وی با تاکید بر اینکه انهدام خودروهای در اختیار سازمان اموال تملیکی موافقان و مخالفانی دارد، اظهار کرد: در این راستا بر اساس یک تکلیف قانونی موتور و گیربکس این خودروها در اختیار دانشگاه‌های صنعتی برتر کشور قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در ادامه با اشاره به طرح احصای همه کالاهای موجود در انبارها گفت: طبق این طرح کلیه کالاها که به انبارها وارد و از آن خارج میشود باید کد شناسایی داشته باشند. همچنین بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا پایان مهر رونمایی میشود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه با ساماندهی انبارها بیش از ۱۲ هزار مترمربع به ظرفیت اضافه شده است، گفت: در پنج ماه سال جاری میزان فروش ۱۹۳ درصد و میزان انهدام ۱۰۳ درصد افزایش و میزان استرداد ۱۰ درصد کاهش داشته است.

آخرین وضعیت خودروهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه درمورد خودروهای موجود در انبارهای این سازمان توضیح داد: برخی از خودروها ایرانی و حامل کالاهای قاچاق است و بعد از رای قطعی در مزایده الکترونیک به فروش خواهند رفت.

اجتهادی ادامه داد: تعداد خودروها با توجه به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کاهش پیدا میکند زیرا طبق آن دیگر ضبط خودرو صورت نمیگیرد مگر جزیمه تقدی تعیین شده پرداخت نشود.

وی درمورد خودروهای خارجی نیز گفت: برخی از این خودروها بالای ۲۵۰۰ و برخی کم‌تر از ۲۵۰۰ سی سی هستند. خودروهای کم‌تر از ۲۵۰۰ سی‌سی مشکلی برای عرضه ندارند اما طبق مصوبه وزارت صمت خودروهایی که به صوزثرت قاچاق وارد شده‌اند در عرضه با محدودیت مواجه هستند.

مدیرعامل سازمان فروش و جمع آوری اموال تملیکی درمورد خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز گفت: درمورد این خودروهای آمریکایی مزایده به شرط صادرات در نظر گرفته شده است اما خریداری وجود ندارد. سه دستگاهی که منهدم شدند هم همین روند را طی کرده بودند.

اجتهادی ادامه داد: برای تعیین تکلیف این خودروها پیشنهاداتی به دولت داده شده است از جمله اینکه این خودروها به مناطق آزاد قشم و کیش فروخته شوند که این موضوع به صورت نهایی تصویب نشد. این موضوع نیز مطرح است که تعدادی از خودروها طبق نیاز برخی دستگاه‌ها برای تشریفات مهمان‌های خارجی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. هر زمان مصوبه دولت نهایی شد توسط وزیر اقتصاد اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در ادامه با اشاره به طرح احصای همه کالاهای موجود در انبارها گفت: طبق این طرح کلیه کالاها که به انبارها وارد و از آن خارج میشود باید کد شناسایی داشته باشند. همچنین بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا پایان مهر رونمایی میشود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  18