افزایش تقاضای ارز سهمیه ای با کارت های ملی اجاره ای

در بازار ارز روز گذشته خریداران دلار سهمیه‌ای زیاد شده بودند و دلیل آن افزایش اختلاف قیمت بازار متشکل یا رسمی با آزاد بود.همین اتفاق، اجاره کارت ملی در بازار ارز را به ۷۰۰ هزار تومان رساند. نکته بازار ارز این بود که قیمت دلار و یوروی رسمی یعنی در صرافی ملی و بازار متشکل باهم برابر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،قیمت دلار در روز چهارشنبه صعودی بود، اتفاقی که به نقل از معامله‌گران در کف بازار دیروز گفته شد. قیمت در بازارهای تهران و سلیمانیه وارد کانال ۳۰ شد، در هرات هم در سطح ۲۹ هزار و ۸۰۰ بسته شد.

محدوده نوسان دلاردر تهران و هرات

محدوده نوسان دلار بین ۲۹ هزار و ۷۰۰ تا ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان بود اما معامله‌گران به محدوده نوسان در بازار هرات توجه می‌کنند. دلار هرات در کف ۲۹ هزار و ۷۰۰ تا سقف ۳۰ هزار تومان گردش دارد.

واگرایی مخفی در بازار هرات

تحلیلگران فنی از پدیده واگرایی مخفی در بازار هرات حرف می‌زنند. واگرایی مخفی به معنی تضاد رفتار بین قیمت و اندیکاتور است. اگر واگرایی روی قله باشد یک سیگنال نزولی به حساب می‌آید و بازار با احتمال ریزش روبرو است.

گفته می‌شود در هرات، این واگرایی روی قله تشکیل شده و بازار محکوم به نزول است.

البته برخی از معامله‌گران حرفه‌ای اعتقاد دارند در بازار رنج، واگرایی معنی ندارد. در مجموع برخی اعتقاد دارند اگر دلار هرات بالای ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود از فاز نزول دور شده و تثبیت زیر این محدوده هم در حکم نزول قیمت دلار است.

تقاضای دینار از عرضه جلو زد

به گزارش اکوایرن، در روز سه‌شنبه بعد از بسته شدن مرزها، خریداران دینار به شدت کم شدند و دینارهای زیادی روی دست معامله‌گران ماند. با باز شدن مرزها در روز چهارشنبه خریداران دینار زیاد شد بطوریکه تقاضا از عرضه پیشی گرفت و قیمت نزدیک به هزار تومن بالا رفت. این افزایش قیمت حسرت فروشندگان سه‌شنبه بدنبال داشت که مدعی بودند دینار را مفت فروخته‌اند.

خریداران دلار سهمیه ای زیاد شدند زیرا ….

خریداران دلار سهمیه‌ای زیاد شده بودند و دلیل آن افزایش اختلاف قیمت بازار متشکل یا رسمی با آزاد بود. برخلاف روزهای قبل دلار متشکل نوسان زیادی نداشت و به طبع آن بازارهای رسمی هم رشد قیمت زیادی تجربه نکردند.

با افزایش قیمت دلاربازار آزاد شکاف بالا رفت و مابه‌التفاوت قیمت دلار سهمیه‌ای و بازار به دو میلیون تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =