بیش از یک میلیون حملات باج‌افزاری در یک ماه رخ داد

تعداد حملات باج‌افزاری در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲ به ۱.۲ میلیون در ماه رسیده است. این حملات که در بیشتر مواقع از پوشش خبری محرومند، عمدتا برای دسترسی به سازمان‌های بزرگ، از کسب‌وکارهای کوچک قربانی می‌گیرند. صنعت آموزش، شهرداری، درمان، زیرساخت و امورمالی بیشترین حملات را تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در ۱۲ ماه گذشته، محققان امنیت سایبری Barracuda Networks بیش از ۱۰۰ حمله معروف باج‌افزاری را شناسایی و تحلیل کرده‌اند. براساس یافته‌های این محققان، پنج صنعت آموزش، شهرداری، درمان، زیرساخت و امورمالی همچنان بزرگترین اهداف باج‌افزارها محسوب می‌شوند.

براساس یافته‌های این محققان، تعداد حملات به ارائه‌دهندگان خدمات نیز رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است.

پاراگ خورانا، مدیر منطقه‌ای شرکت Barracuda Networks می‌گوید: «حملات باج‌افزاری قدرت زیادی دارند و با تلاش بیشتر به کسب‌وکار خود ادامه می‌دهند. تکامل باج‌افزار و دیگر تهدید‌های سایبری ادامه دارد و نیاز فوری به راه‌حل‌های امنیتی کافی وجود دارد.»

با اینکه حملات به شهرداری‌ها مقدار کمی افزایش یافته اما تحلیل انجام گرفته نشان می‌دهد، حملات باج‌افزاری به موسسات آموزشی بیش از ۲ برابر شده و حمله به بخش درمان و امورمالی هم ۳ برابر شده است.

بسیاری از مجرمان سایبری برای دسترسی به سازمان‌های بزرگ، ابتدا سازمان‌های کوچکتر آنها را هدف قرار می‌دهند. در نتیجه ارائه‌دهندگان محصولات امنیت سایبری باید محصولاتی ساده و کاربردی را بدون توجه به مقیاس شرکت ارائه کنند. بیشتر این حملات سایبری در اخبار هم پوشش داده نمی‌شوند.

براساس این گزارش، بسیاری از قربانیان خبر حمله را منتشر نکرده و دست و پنجه نرم کردن با این حملات برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار دشوار و پیچیده است.

منبع: Digit

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  80