دلار تهدید کننده ای برای بازپرداخت های جهانی

معاون صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد کشورهای بیشتری احتمالا به دنبال کاهش بدهی هستند، زیرا دلار قوی‌تر بازپرداخت‌ها را سخت‌تر می‌کند و لازم است برنامه‌ کشورهای ثروتمند برای کمک به کشورهای فقیرتر، سریع‌تر و گسترده‌تر باشد. به گزارش بیزنس، گیتا گوپینات، معاون اول مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، گفت: حدود ۶۰ درصد از کشورهای کم‌درآمد در معرض خطر بالای بدهی قرار دارند یا در حال حاضر در معرض خطر هستند و حدود ۲۰ بازار نوظهور بدهی دارند که در سطوح خارج از تعهدات معامله می‌شود. او افزود: «احتمالا شاهد خواهیم بود کشورهای بیشتری نیاز به کاهش بدهی دارند».

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،افزایش قیمت‌ها منجر به صعود یک سری افزایش نرخ بهره در سراسر جهان توسط بانک‌های مرکزی شده و در رأس آن حرکت‌های سختگیرانه فدرال رزرو است که باعث افزایش ارزش دلار شده است. در همین حال، کشورهای در حال توسعه به میزان زیادی بدهی خارج از تعهدات جمع‌آوری کرده‌اند که تهدیدی برای ایجاد یک آبشار تاریخی از نکول است.

گوپینات اظهار کرد: کاهش ارزش ارزهای بازارهای نوظهور نسبت به دلار پیامدهای تورمی دارد. در حال حاضر این روند سیاست پولی را برای این کشورها بسیار چالش‌برانگیزتر خواهد کرد و کشورهایی هستند که به دلار وام گرفته‌اند و این امر بازپرداخت را برای آنها دشوار می‌کند. بدتر شدن بار بدهی پس از انقضای چارچوب به‌اصطلاح مشترک رخ می‌دهد که توسط گروه ۲۰ برای تعلیق یا اصلاح بازپرداخت بدهی‌های کشورهای کم‌درآمد در طول همه‌گیری کووید-۱۹ در دسامبر به تصویب رسید. این چارچوب شامل باشگاه پاریس  شامل کشورهای عمدتا طلبکار ثروتمند، و همچنین چین است که عضو آن نیست اما بزرگ‌ترین وام‌دهنده رسمی دوجانبه جهان محسوب می‌شود. گوپینات خاطرنشان کرد: «اقدامات سریع‌تری مورد نیاز است و دامنه چارچوب باید به کشورهای با درآمد متوسط ‌گسترش یابد».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  4  =