تفاهم‌‌‌نامه همکاری بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران و شورای فرهنگ عمومی کشور امضا شد

طی مراسمی با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌‌‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران و دکتر «سید‌‌مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تفاهم‌‌‌نامه همکاری در جهت توسعه امور فرهنگی کشور و بازارپردازی فرهنگ و تامین مالی فرهنگ‌‌‌بنیان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دکتر «سید سعید شمسی‌‌‌نژاد» مدیرعامل بانک در نشست تامین مالی فرهنگ‌‌‌بنیان اظهار کرد: عملکرد بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران نشان می‌دهد هر چه بیشتر به حقیقت قرض‌‌‌الحسنه نزدیک می‌‌‌شویم، استقبال مردم نیز بیشتر می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بالاترین رشد منابع در شبکه بانکی، با بیش از ۸۰‌درصد، مربوط به بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران بود و منابع بانک در ماه گذشته از مرز ۱۰۰هزار‌میلیارد تومان عبور کرده است.

 کارت مهر، کارت زندگی

شمسی‌‌‌نژاد گفت: یکی از اقدامات خوبی که بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران انجام داده، این است که به عنوان حلقه واسط کار فرهنگی و مالی عمل می‌کند. شعار ما این است که کارت بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران باید کارت زندگی مردم باشد و مردم همه کارهای مالی خود را از این طریق انجام دهند. وی درباره همکاری با نهادهای فرهنگی توضیح داد: اگر نهادهای فرهنگی، منابع خود را نزد بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران متمرکز کنند، این بانک می‌تواند در چارچوب طرح اعتبار در حساب جاری، به آنها وام پرداخت کند. همچنین می‌توانیم تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌های حمایتی با سازمان‌ها داشته باشیم و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به سازمان‌ها وام پرداخت کنیم.

مدیرعامل بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: اگر نهادهای مختلف حقوق و دستمزد کارکنان خود را از طریق بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران پرداخت کنند، می‌توانیم وام قرض‌‌‌الحسنه حقوقی یا حقیقی را به آنها پرداخت کنیم. وی تاکید کرد: هدف‌‌‌گذاری و سیاستگذاری بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران، این است که سبک زندگی ایرانی-اسلامی را توسعه دهد. در همین راستا به‌‌‌زودی کارمزد برخی وام‌‌‌ها را به صفر خواهیم رساند. شمسی‌‌‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: به برکت قرض‌‌‌الحسنه بانک‌های تخصصی حوزه قرض‌‌‌الحسنه جایگاه خوبی در جامعه پیدا کرده‌‌‌اند. وی گفت: بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران حدود ۱۳‌میلیون نفر مشتری دارد. این بانک تا سقف ۲۰۰‌میلیون تومان به اشخاص حقیقی و تا سقف ۵۰۰‌میلیون تومان به اشخاص حقوقی وام پرداخت می‌کند. مدیرعامل بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بانک‌های قرض‌‌‌الحسنه فقط نگرش مالی ندارند، بلکه کار فرهنگی و اعتقادی انجام می‌دهند. مردم نیز بازخورد خوبی نسبت به این بانک‌ها داشته‌‌‌اند و کمترین معوقات در شبکه بانکی مربوط به بانک‌های قرض‌‌‌الحسنه است.

 بیشترین رشد منابع و کمترین میزان معوقات

شمسی‌‌‌نژاد ادامه داد: بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران تنها نیم‌درصد معوقات دارد که بهترین عملکرد در شبکه بانکی به شمار می‌رود. این در حالی است که بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران در یک سال گذشته بیش از ۳‌میلیون فقره وام پرداخت کرده است. وی افزود: اگر سازمان‌ها در فروش محصولات خود مشکل دارند، ما می‌توانیم امکانی فراهم کنیم تا محصولات آنها در بستر قرض‌‌‌الحسنه و از طریق کالاکارت به فروش برسد. شمسی‌‌‌نژاد با اشاره به حمایت بانک از شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان، گفت: اگر شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در حوزه قرض‌‌‌الحسنه فعالیت می‌کنند، می‌توانیم با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های دیگری همچون صندوق توسعه فناوری‌‌‌های نوین، تا سقف ۵‌میلیارد ریال به این شرکت‌ها وام پرداخت کنیم. مدیرعامل بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جشنواره فرهنگی-هنری قرض‌‌‌الحسنه یکی دیگر از اقداماتی است که بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران انجام داده است. این جشنواره از کارهای فرهنگی و هنری در حوزه قرض‌‌‌الحسنه حمایت می‌کند.

منبع: بانک قرض الحسنه مهر ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =