مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر چیست؟

برج های احداث شده در منطقه چیتگر به دلیل آینده درخشان این منطقه نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وجود دریاچه چیتگر و آب و هوای مطلوب و چشم اندازهای دل انگیز آن، از جمله دلایل اصلی سکونت در این منطقه می باشد. اما با توجه به مزیت های گفته شده، برخی از مشکلات اساسی در برج های چیتگر باعث نارضایتی افراد شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر بپردازیم.

قیمت برج های چیتگر

یکی از مزایای بسیار خوب برج های چیتگر، قیمت مناسب آن برای سرمایه گذاری و خرید آن ها است. بدیهی است که قیمت این برج ها در مقایسه با سایر نقاط تهران از قیمت مناسب تری برخوردار است؛ اما این قیمت تنها برای برج هایی که در محیطی دورتر از مراکز خرید و ایستگاه های مترو و… قرار دارند، لحاظ می شود.

بنابراین برج های واقع در پروژه ستایش که در مجاورت دریاچه چیتگر قرار گرفته و دسترسی آسان به مراکز و خطوط حمل و نقل برای تامین معاش دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

در واقع قیمت هر متر از برج های نزدیک دریاچه چیتگر که امکانات رفاهی و چشم انداز مناسب تری دارند، بالغ بر 50 میلیون است.

کمبود مدارس دولتی در اطراف برج های چیتگر

این مشکل می تواند دغدغه بسیاری از خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان باشد. همچنین با وجود سرویس رفت و برگشت برای حضور در مدارس این منطقه، وقت زیادی صرف رفت و آمد دانش آموزان می شود.

از طرف دیگر در این منطقه مدارس غیر انتفاعی زیادی شکل گرفته است اما بسیاری از خانواده ها توان مالی لازم برای ثبت نام فرزندان خود در این مدارس را ندارند.

از آنجا که امروزه والدین به تحصیل فرزندان خود بسیار اهمیت می دهند، کمبود مدارس دولتی می تواند دغدغه اصلی آنها باشد.

شلوغی و ازدحام در آپارتمان های برج

در اکثر برج های منطقه چیتگر، ازدحام جمعیت به چشم می خورد؛ دلیل آن هم وجود 4 تا 8 واحد در هر طبقه یک برج 30 طبقه می باشد.

می توان گفت از دیگر مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر، ازدحام جمعیت می باشد که باعث سلب آرامش ساکنین آنجا خواهد شد.

بنابراین با خرید یک واحد در این برج، علاوه بر همسایگان زیاد، رفت و آمد بسیاری نیز خواهد داشت.

کمبود خطوط اتوبوس برای رفت و آمد به سطح شهر

برج های چیتگر در منطقه 22 تهران و دور از مرکز و سطح شهر واقع شده است، به همین دلیل برای رفت و آمد نیاز به مترو و اتوبوس خواهد بود.

کمبود خطوط اتوبوس در این منطقه از دیگر مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر می باشد.

با احداث برج ها و پروژه های زیادی در این منطقه، سازمان اتوبوسرانی سعی در افزایش تعداد اتوبوس ها برای دسترسی راحت به مترو و دیگر نقاط شهر دارد؛ اما از آنجا که جمعیت این منطقه رو به افزایش است، این تعداد این خطوط  پاسخگوی نیازهای مردم این منطقه نمی باشد.

وجود تعداد زیاد دستفروش در منطقه چیتگر

به دلیل در دسترس نبودن مارکت ها در این منطقه، کار دستفروشان رونق بسیاری دارد. صدای بلند و همیشگی دستفروشان برای فروش اجناس خود، از دیگر مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر می باشد.

از آنجا که ممکن است آنها بخشی از لیست خرید ساکنین برج ها را برطرف کنند، اما علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی در زمان استراحت، تصویر مناسبی برای خیابان های این منطقه از شهر تهران ندارند.

 تامین آب مورد نیاز ساختمان های چیتگر

از دیگر مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر، کمبود آب در طبقات بالایی برج ها می باشد.

یکی از دغدغه های اصلی ساکنین واحد های بالا، چگونگی تامین آب مورد نیاز است. برای حل این مشکل باید به خرید منبع آب و نصب آن در ساختمان روی آورد، که این کار نیز هزینه بر است.

سردی برج های چیتگر در زمستان

از آنجا که برج های این منطقه در مجاورت دریاچه و مناطق کوهستانی قرار دارد، در فصل زمستان نسبت به سایر مناطق مرکز شهر، سرد تر خواهند بود.

سردی هوا در این مناطق از دیگر مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر می باشد. در واقع می توان گفت موقعیت مکانی این برج ها ممکن است برای فصول گرم سال بسیار عالی باشد اما در فصل زمستان خوشایند نیست.

ناگفته نماند که میزان بارش ها در فصل سرد سال در این مناطق به بالاترین حد خود می رسد و دمای هوا دو درجه پایین تر از دیگر نقاط تهران است.

در این مواقع تنها راه حل برای گرم نگه داشتن محیط خانه، استفاده از درب و پنجره های مقاوم و دوجداره است.

عدم وجود پارکینگ کافی برای گردشگران دریاچه چیتگر

از آنجا که دریاچه چیتگر به یک منطقه گردشگری تبدیل شده است، عدم وجود پارکینگ کافی برای توریست ها یک مشکل تلقی می شود.

در روزهای تعطیل افراد زیادی برای تفریح به این منطقه آمده و به دلیل نبود جای پارک، در حال تردد در خیابان ها برای یافتن پارکینگ هستند.

همچنین این شرایط باعث شلوغی خیابان ها، قفل شدن مسیر رفت و آمد، پارک کردن خودرو در جلوی درب ورودی برج ها و در نهایت آلودگی صوتی می شود، که از دیگر مشکلات برج های اطراف دریاچه چیتگر می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −  75  =