ضرورت تبیین ظرفیت‌های بانکداری اسلامی در تحقق اقتصاد دانش بنیان

سیدمحمدمهدی احمدی؛ مدیرعامل بانک شهر

تبیین راهکارهایی که بتواند ظرفیت های مشترک بانکداری اسلامی و اقتصاد دانش بنیان را روشن کرده و مدل های اجرایی پیشنهاد کند از مأموریت های کلیدی بانک ها به شمار می آید و در این میان بانک شهر طی سالی جاری در این مسیر اقدامات شایسته ای را انجام داده است.

هفته بانکداری اسلامی مجالی شایسته برای نکوداشت اراده جمعی و تلاش های صورت گرفته در استفاده از ظرفیت‌های بانکداری اسلامی در تحقق سیاست‌ راهبردی «توسعه اقتصاد دانش بنیان» و ضروری است بانک ها در خصوص تببین ظرفیت های مشترک بانکداری اسلامی و اقتصاد دانش بنیان گام بردارند.

تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال۱۳۶۲ اگر نقطه عطفی در تحقق بانکداری اسلامی در ایران محسوب شود قطع به یقین پایه ریزی و توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز یکی دیگر از نقاط مهم و برجسته در این مسیر خواهد بود.

در این راستا تبیین راهکارهایی که بتواند ظرفیت های مشترک بانکداری اسلامی و اقتصاد دانش بنیان را روشن کرده و مدل های اجرایی پیشنهاد کند از مأموریت های کلیدی بانک ها به شمار می آید و در این میان بانک شهر طی سالی جاری در این مسیر اقدامات شایسته ای را انجام داده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی، تلاش همه فعالان صنعت بانکداری و همکاران جامعه بانکی در ترویج اقتصاد دانش بنیان از طریق استفاده از ظرفیت ها بانکداری اسلامی را ارج نهاده و امیدوارم با کمک کارگزاران نظام مالی و متخصصین بانکی بتوانیم با ایجاد اصلاحات مناسب در جهت بهبود کیفیت خدمات و معرفی عقود متناسب و قوانین کارآمد، توانمند و هماهنگ با اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری، شبکه بانکی کشور را بر اساس آرمان‌های بلند نظام اسلامی و سیاست‌های راهبردی شعار سال یعنی « تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» پیش ببریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =