الزام حمایت تسهیلاتی بیمه مرکزی از دانش بنیان ها و سکوهای پلتفرمی تسهیل گر

در مصوبه آیین نامه حمایت از دانش بنیان ها عنوان شد؛

هیات وزیران در تاریخ بیست و ششم مردادماه 1401 آیین نامه حمایت از دانش بنیان ها را به تصویب رساند براین اساس بیمه مرکزی مکلف است در اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری تسهیلات لازم در سرمایه گذاری شرکتهای بیمه در شرکتهای دانش بنیان را فراهم آورد .همچنین در یک بند این آیین نامه تصریح شده که بیمه مرکزی باید تسهیلات لازم در سکوهای پلتفرمی جهت حرکت دانش بنیان ها را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،هیات وزیران در تاریخ بیست و ششم مردادماه 1401 آیین نامه حمایت از دانش بنیان ها را به تصویب رساند.

بر این اساس نهادهای زیر مجموعه وزارت اقتصاد مکلف هستند در چارچوب قوانین و مقررات بسته های تسهیل پروژه های پیشران در حوزه های مختلف مالی را تهیه و ابلاغ کنند.

بر اساس تصویب نامه هیات وزیران در ماده 8 تصریح شده است، به منظور توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه ، نهاد ناظر بیمه یعنی بیمه مرکزی مکلف است در راستای ایجاد سازوکارهای لازم برای هوشمند سازی نظام تشخیص و پرداخت بیمه، نسبت به ارتقاء نظام اعتبار سنجی و مدیریت خطر یا ریسک و توسعه ابزارهای بیمه ای برای محصولات دانش بنیان و سکوهای پلتفرمی ارایه دهنده خدمات بیمه ای اقدام نماید.

ماده 9 تصویب نامه هایت وزیران اشعار می دارد، وزارت امور اقتصاد و دارائی (بیمه مرکزی) موظف است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این ایین نامه، دستورالعمل صدور بیمه پذیرش مسئولیت کالای مرتبط با محصولات دانش بنیان از سوی بیمه ها را با رعایت قوانین و مقررات تدوین و ابلاغ کند.

در تبصره یک این ماده تصریح گردیده، بیمه مرکزی با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور موظف است ظرف سه ماه  از تاریخ ابلاغ این آیین نامه طرح تاسیس شرکتهای فناور بیمه ای را تهیه و به شورای عالی بیمه ارسال کند.

در تبصره دوم ماده 9 تاکید شده، بیمه مرکزی موظف است،نسبت به بازنگری در آیین نامه تخصصی بیمه برای ایجاد ظرفیت محاسبه ریسک و صدور بیمه نامه های نوین بویژه برای شرکتهای دانش بنیان اقدام کند.

تبصره سوم ذیل ماده 9 اشعار می دارد، بیمه مرکزی موظف است ، از طریق شورای عالی بیمه نسبت به اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری شرکتهای بیمه در راستای تسهیل مشارکت آنها در زمینه سرمایه گذاری  در شرکتهای دانش بنیان اقدام کند.

گفتنی است، در ماده 12 این تصویب نامه عنوان شده، وزارت امور اقتصاد و دارائی مکلف است هر سه ماه یکبار گزارس رصد و پایش میزان تحقق وظایف محوله به دستگاههای تابعه خود را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه کند.

بر اساس مستندات موجود و قوانین مصوب معاونت فناوری ریاست جمهوری لیست شرکتهای دانش بنیان بیمه عبارتند از بیمه بازار ، پارسیان لوتوس خاورمیانه، ازکی، بیمه دات کام و دیجی پی و آیتول.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  −  58  =