آخرین وضعیت روند انحلال موسسه اعتباری توسعه/ هیات سرپرستی شفاف سازی کرد

بر اساس نامه رییس هیات سرپرستی موسسه اعتباری توسعه، مقدمات لازم برای انحلال موسسه در حال انجام می باشد. در این راستا برای تمامی سپرده گذاران جهت بستن حساب های سپرده پیامک ارسال شده است. صورت های مالی سال 99 شرکت نیز در دست حسابرسی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مجوز فعالیت موسسه اعتباری توسعه در سال 1394 از سوی شورای پول و اعتبار لغو و فرایند انحلال موسسه در سال 1397 آغاز شده است.

آخرین صورت های مالی منتشر شده برای این موسسه به عملکرد سال 1397 مربوط است که در آن مبانی گزارش حسابرسی عدم اظهارنظر بوده است.

به عبارت دیگر ابهامات در خصوص این موسسه آن قدر زیاد بوده که حسابرس مسئولیت نظر دهی در مورد آن را نپذیرفته است.

این گزارش نشان می دهد عمده ابهامات در خصوص تملک و همچنین ارزش املاک و دارایی های موسسه بوده است.

همچنین بر اساس نامه رییس هیات سرپرستی موسسه، مقدمات لازم برای انحلال موسسه در حال انجام می باشد.

در این راستا برای تمامی سپرده گذاران جهت بستن حساب های سپرده پیامک ارسال شده است. صورت های مالی سال 99 شرکت نیز در دست حسابرسی است.

بر اساس این نامه قرار است دارایی های عمده بانک (که اغلب پروژه های ساختمانی نیمه کاره هستند) در صورت عدم فروش در مزایده، با ارزش کارشناسی به بانک مسکن واگذار شده و مبلغ آن از بدهی موسسه به بانک مرکزی بابت اضافه برداشتها کسر گردد ملک تجاری ونک نبش ملاصدرا، پروژه میرداماد، ملک مقدس اردبیلی و پروژه قرچک ورامین، مهم ترین پروژه های ساختمانی موسسه اعتباری توسعه هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −    =  37