ریسک های ایران و خاورمیانه در سال ۲۰۲۲/ معرفی ابر مالی هوشمند

پنجاه و هفتمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده منتشر شد

پنجاه و هفتمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده در قالب 5 پرونده و با روی جلد « ریسک های ایران و خاورمیانه در سال 2022 » به سردبیری محمود فراهانی در 100 صفحه و با قیمت 250 هزار تومان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پنجاه و هفتمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده در قالب 5 پرونده شامل « ریسک های ایران و خاورمیانه در سال 2022 »، « اکوسیستم نوآوری حوزه بانکداری مسکن و ساخت و ساز»، « ابر مالی هوشمند، مرور مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت ابر دراک»، « عملکرد بانک های بورسی در سال 1400» و « حلقه های مشترک تجاری ایران و قطر» منتشر شد.

ریسک های ایران و خاورمیانه در سال 2022

ریسک های ایران، جهان و منطقه خاورمیانه بخش عمده پرونده اول را به خود اختصاص داده و همچنین سرمقاله ماهنامه نیز در همین راستا به رشته تحریر درآمده است.

همچنین مرور عملکرد دو بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات نیز در این پرونده آمده است. گفتگو با طهماسب مظاهری که پست های وزارت اقتصاد، ریاست بانک مرکزی، مدیرعاملی بانک توسعه صادرات را در کارنامه خود دارد نیز در این پرونده آمده است.

وی می گوید وقتی وزیر اقتصاد بودم به وزیر وقت بازرگانی گفتم بیا جایمان را عوض کنیم تا از این طریق بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت را با هم ادغام کنیم تا از موازی کاری در حوزه مدیریت ریسک های صادراتی جلوگیری شود. اما شریعت مداری قبول نکرد.

اکوسیستم نوآوری حوزه بانکداری مسکن و ساخت و ساز

در پرونده دیگر، اکوسیستم نوآوری حوزه بانکداری مسکن و ساخت و ساز مورد تحلیل قرار گرفته است. میزگرد با حضور محمد طهرانی، معاون کسب و کار ققنوس و حسن بان بنیانگذار اپلیکیشن «ملک با ما » و همچنین گفتگو با ساسان شیردل، معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن درباره ظرفیت های اکوسیستم نوآوری حوزه بانکداری مسکن و اخت و ساز است. آخرین روندهای پراپ تک و همچنین مدیریت شهری در این پرونده آمده است.

ابر مالی هوشمند

ابر مالی هوشمند، به عنوان کلید واژه همکاری و مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت ابر دراک در ارائه خدمات رایانش ابری معرفی شده است. این دو شرکت در نظر دارند طی سالهای آتی بیشترین استفاده را از ظرفیت های رایانش ابری ببرند و همچنین ارائه خدمات ابر مالی هوشمند به نوعی برگ برنده آنها برای ورود به بازار این خدمت است.

در قالب یک میزگرد با حضور دکتر داود کریم زادگان؛ معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک؛ دکتر فرشاد خون جوش، رئیس هیئت مدیره شرکت ابردراک؛ علی برنجیان، مدیر طراحی و توسعه شبکه شرکت خدمات انفورماتیک و سینا سلطانی، مدیرعامل شرکت ابر دراک، ابر مالی هوشمند و نحوه حضور دربازار ابر دراک بیشتر توضیح داده شده است.

در مقالات مکمل نیز اینکه هیئت مدیره و مدیران ارشد یک بانک با چه نگرش و زیر ساخت هایی خود را آماده به خدمت گرفتن رایانش ابری کنند مورد تحلیل قرار گرفته است.

یار ملی و بانک ها

گفتگو با علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی درباره ارزیابی نقشه راه دیجیتال این بانک و آثاری که بر اکوسیستم بانکداری می گذارد یکی از بخش های مهم پرونده « بانکها در 1400» است.

بانک ها در 1400 چه کرداند؟ در این رابطه دو گزارش مبسوط در خصوص عملکرد تجمیعی و مقایسه ای بصورت مجزا آورده شده است.

قطر و فرصت های مشترکش با ایران

در پرونده آخر نیز به فرصت های مشترک ایران و قطر در آستانه جام جهانی پرداخته ایم. اکوسیستم تجاری و مبادلاتی قطر و ایران و سپس قطر و جهان شالوده این پرونده را تشکیل می دهند.

در گفتگو با میثم ساکی، دبیر اتاق مشترک ایران و قطر نیز به کیفیت تسهیل گری این اتاق برای تجار پرداخته شده است.

بخش سرمقاله

در بخش سرمقاله دو مقاله ارائه شده یکی با تیتر «چهار بحرانی که ما را در می نوردند» به قلم محمود فراهانی؛ سردبیر که ریسک های چهارگانه و مهم ایران را در سال جاری بررسی کرده است.

مقاله دوم به قلم وهب متقی نیا؛ کارشناس بانکی است که در این مقاله با عنوان « ققنوس برخاسته از خاکستر بحران 2008 » به موضوع تأمین مالی جمعی؛ چیستی و الزامات کارکردی در بخش کشاورزی پرداخته شده است.

حامیان این شماره

شرکت های خدمات انفورماتیک، سپ، بازرگانی مبناکارت آریا، همراه کارت، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، امید پی، تجارت الکترونیک پارسیان و بانک رفاه کارگران حامی این شماره از ماهنامه بوده اند.

درباره ماهنامه

ماهنامه بانکداری آینده به صاحب امتیاز و مدیرمسئول و سردبیری محمود فراهانی منتشر می شود و نویسندگان این شماره را حسن خضوعی، احسان خدیو، حسین عابدی، مسعود اسکندری و فرزانه اسکندریان تشکیل می دهند.

مهدی قربانی تبار دبیر هنری و حسین غیوری نیز دبیر اجرایی است. مسئولیت عکاسی و تصویربردای نیز بر عهده سعید عامری و زهرا رمضانی قرار دارد.

ویراستاری ماهنامه را فاطمه غریبی ابر و ویرایش تصاویر را علیرضا تاجیک عهده دار هستند.

مسئول روابط عمومی، بازرگانی و امور مشترکین نیز لادن قناد با شماره 88644303 است.

نشانی سایت: ebinews.com

ایمیل: bankdariayande@gmail.com

شماره 88644304 نیز جهت سفارش محتوا، آگهی رپرتاژ، تبلیغات و همچنین اشتراک ماهنامه پیش بینی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  5  =  14