حذف سه اپلیکیشن‌ ایرانی از گوگل پلی

مدیرعامل شیپور می‌گوید بامداد شنبه ایمیلی را از گوگل‌پلی دریافت کرده‌اند که از غیرفعال شدن حساب این پلتفرم حکایت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، گوگل‌پلی در تازه‌ترین اقدام علیه اپلیکیشن‌های ایرانی، حساب «شیپور» را بدون اطلاع قبلی مسدود کرده است. بنابر اعلام مدیرعامل شیپور به نظر می‌رسد این اقدام در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران رخ داده باشد.

«رضا اربابیان»، مدیرعامل شیپور درباره مسدودسازی حساب این پلتفرم در گوگل‌پلی به دیجیاتو گفت: «بامداد شنبه ایمیلی را از گوگل‌پلی دریافت کردیم که طبق ماده 16.5 قانون توسعه دهندگان، حساب‌ شیپور غیرفعال شده است. در همین راستا تمام اپلیکیشن‌هایی که تحت این حساب روی استور اندرویدی گول منتشر شده نیز از دسترس خارج شده است.»

او با بیان اینکه طبق توضیحات ماده یاد شده، به نظر می‌رسد این اتفاق به خاطر تحریم‌ها بوده است، آن را اقدامی عجیب دانست که چرا ناگهانی و فقط آن‌ها تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته‌اند: «به هر حال دلیل مشخصی در این باره وجود داشته و پیگیر آن هستیم.»

نامه تحریم گوگل‌پلی شیپور

اربابیان در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چه اپلیکیشن‌هایی در گوگل‌پلی از دسترس خارج شده‌اند اظهار داشت شیپور، آلونک و شیپور پلاس برنامه‌هایی هستند که تحت این حساب در استور گوگل قرار داشته و اکنون حذف شده‌اند:

«این اپ‌ها در مارکت‌های ایرانی در دسترس کاربران قرار دارند و امکان دانلود مستقیم آن‌ها از شیپور نیز فراهم شده است. در تلاش هستیم تا سه اپلیکیشن یاد شده را در سایر استورهای اندرویدی جهانی نیز منتشر کنیم.»

مدیرعامل شیپور با تاکید بر اینکه هنوز مکاتبات‌شان را با گوگل آغاز نکرده‌اند اعلام کرد ابتدا قصد دارند تا اطلاعاتشان را در این زمینه تکمیل کرده و سپس وارد پروسه نامه‌نگاری شوند.

او در پاسخ به سوال دیجیاتو که آیا در این مسیر از وزارت ارتباطات و سازمان‌های زیرمجموعه آن کمک خواهند گرفت یا خیر گفت هنوز در حال بررسی هستند تا از چه مسیری این موضوع را پیش ببرند.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  57  =