پیشگیری از وقوع جرم بر پایه تکنولوژی دانش بنیان ها در خانه های خلاق محقق می شود

معاون علمی و فناوری گفت: قوه قضاییه با معاونت علمی همکاری خوبی داشته و قرار است در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از علوم انسانی و ایجاد خانه های نوآوری گام جدیدی برداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،سورنا ستاری امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عنوان کرد: ما همکاری خوبی با قوه قضائیه داشته ایم و تفاهم نامه‌های زیادی در راستای این همکاری‌ها منعقد کرده ایم.

وی با بیان اینکه این همکاری‌ها به خوبی پیش رفته به طوری که اولین دادگاه تخصصی شرکت‌های دانش بنیان به تازگی افتتاح شده است، گفت: همچنین بحث‌هایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی نیز داشته ایم که بتوانیم به واسطه این همکاری‌ها گامی در راستای رفع این مشکلات برداریم.
وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه بازار بزرگی برای شرکتهای دانش بنیان است، افزود: پیشگیری از وقوع جرم، جرمهای مربوط به فضای مجازی، جرائم مرتبط با حوزه های مالی، اعتیاد و… می تواند به واسطه علوم انسانی در خانه های خلاق بر پایه تکنولوژی حل شود.
ستاری افزود: تجاری سازی علوم انسانی یکی از مباحث مهم در کشور است که می‌توانیم به واسطه خانه‌های خلاق از توانایی آنها استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید این مکانیزم به بطن جامعه ورود پیدا کند تا مردم از توانایی نیروهای انسانی بهره ببرند، گفت: در این راستا تفاهم نامه‌ای با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه منعقد کردیم تا بتوانیم بستری را برای به کارگیری توانایی نیروهای انسانی در این زمینه فراهم سازیم؛ این بستر بدون همکاری قوه قضاییه شکل نمی گیرد. امیدواریم این تفاهم نامه باعث توسعه علوم انسانی در کشور شود.
ستاری تاکید کرد: کشور ما چند هزار سال قدمت دارد و با یک فرهنگ قدیمی، پیش رفته است و نخبگان علوم انسانی زیادی دارد؛ از طرفی این نخبگان می توانند به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: لازم است شرکت‌هایی ایجاد شوند تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهند؛ یکی از این حوزه های تخصصی پیشگیری از وقوع جرم است و امیدواریم که محققان به واسطه علوم انسانی بتوانند با ایده‌های اتفاقات خوبی در آینده برای این حوزه رقم بزنند.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  69