آیا واگذاری بزرگ محقق می شود؟

سرانجام پس از گمانه زنی های فراوان گروه توسعه ملی (زیرمجموعه بانک ملی) بلوک 49 درصدی سهام پتروشیمی اراک را آگهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،سرانجام پس از گمانه زنی های فراوان گروه توسعه ملی (زیرمجموعه بانک ملی) بلوک 49 درصدی سهام پتروشیمی اراک را آگهی کرد.

بر اساس این آگهی قیمت پایه هر سهم شرکت پتروشیمی اراک 8207 تومان اعلام شده این در حالی است که قیمت تابلوی هر سهم این شرکت در تنها حدود 3441 تومان است. هر چند که به صورت معمول بلوک مدیریتی بیش از قیمت سهام خرد ارزشگذاری می شود اما این اختلاف بسیار فاحش و قابل توجه است.

بر اساس محاسبات در صورت فروش این بلوک، گروه توسعه ملی از این محل سودی حدود 29.6 همت شناسایی خواهد کرد که احتمالا بخش عمده این سود در پایان سال تقسیم شده و به بانک ملی منتقل خواهد شد که در صورت تحقق آن هم به لحاظ سودآوری و هم به لحاظ نقدینگی می تواند تاثیرات قابل توجهی بر این بانک داشته باشد.

خبر خرید بلوک 49 درصدی پتروشیمی شازند از گروه توسعه ملی توسط شرکت پالایش نفت تهران از ماه ها قبل بر در بازار به گوش می رسد. هر چند بر اساس ترازنامه پالایشگاه تهران، منابع مالی کافی برای انجام این معامله وجود دارد، باید دید این شرکت حاضر است در جهت تبدیل شدن به یک واحد پتروپالایشی، این بلوک مدیریتی را به قیمتی بیش از دو برابر قیمت تابلو، یکجا و نقد خریداری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −    =  46