فین‌تک ژاپنی با زیان چند میلیارد دلاری مواجه شد

در روزهای سخت پیش روی جمع‌آوری سرمایه فناوری مالی، SoftBank، فین‌تک پیشرو در ژاپن، در سه ماهه دوم سال میلادی 17.2 میلیارد دلار زیان را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این فین‌تک ژاپنی در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن 17.2 میلیارد دلار زیان را ثبت کرد که دومین ضرر متوالی در سه ماهه دوم سال جاری است.

این شرکت که از بسیاری از فین‌تک‌ها از جمله Klarna، Revolut و Zopa حمایت می‌کند، هشدار داده است که سرمایه‌گذاری‌های آتی را به دلیل رکود در ارزش سهام‌های فناوری همزمان با فشارهای تورمی افسارگسیخته و افزایش نرخ‌های بهره کاهش خواهد داد.

ماسایوشی سون، بنیانگذار SoftBank، در سخنرانی خود تایید کرد که در سال گذشته به دلیل افزایش چشمگیر ارزش شرکت‌های موجود در پرتفو بیش از حد هیجان‌زده شده بود. برای مثال، Klarna در ژوئن گذشته به ارزش 46 میلیارد دلاری دست یافت، چرا که SoftBank در سال گذشته 639 میلیون دلار در این غول حوزه BNPL سرمایه‌گذاری کرده بود. این در حالی است که ارزش این شرکت به 6.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

سون می‌گوید که از واکنش افراطی‌اش هیچان‌زده است چرا که روند تامین بودجه نوسان‌های زیادی ایجاد کرد و در آخر به هدف مورد نظر نرسیدند.

مانند بسیاری از شرکت‌های مشابه، SoftBank نیز قرار است با کاهش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود، تعداد کارکنان خود را نیز کاهش دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10