اتصال تمامی پوزهای کشور به پرونده مالیاتی/ تفاهم بانک مرکزی و وزارت صمت در ثبت سفارش واردات با رمز ارز

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد تمام پوزهای کشور شناسنامه‌دار شده‌اند و برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: دیگر کلیه پوزهای کشور دارای شناسنامه هستند و پرونده مالیاتی دارند. البته این که از تمام آنها مالیات گرفته می‌شود یا خیر بستگی به سیاست‌های سازمان امورمالیاتی دارد.

او در ادامه توضیح داد: طی این مدت با بررسی‌هایی که انجام شد پوزهای غیرفعال که برای ثبت در سازمان مالیات اقدام نکرده‌اند و غیرفعال بوده‌اند قطع شده و موضوع پوزها کاملا سازماندهی شده است.

از سال گذشته در چارچوب قانون ساماندهی پایانه‌های فروشگاهی، ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان در دستور کار قرار گرفت و تمام پوزهایی که در این مدت برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نکرده‌اند قطع شده است.

او با قاطعیت تاکید کرد و گفت: هیچ پوزی بدون پرونده مالیاتی نیست و تمام پوزها پرونده مالیاتی دارند حالا اینکه از آنها مالیات گرفته می‌شود یا خیر بستگی به تصمیم سازمان امور مالیاتی دارد که به چه صورت آنها را ساماندهی کند لذا سازمان مالیاتی نحوه تعامل مالیاتی را با آنها مشخص کرده و سپس اطلاع رسانی می‌کند.

صالح آبادی همچنین در پاسخ به درخواست کارت به کارت اصناف به جای استفاده از کارتخوان نیز گفت: اگر کسی بخواهد قانون را دور بزند و به جای استفاده از کارتخوان مشتریان را به استفاده از کارت به کارت ترغیب کند کاملا قابل شناسایی است و سازمان مالیاتی این موضوع را هم می‌تواند رصد کند.

رئیس کل بانک مرکزی راجع به تجمیع حساب‌ها نیز اعلام کرد:  افراد مثل روش موجود که حساب‌های متعددی دارند می‌توانند در بانک‌های مختلف حساب داشته باشند و از کارت‌های مختلف استفاده کنند ما برنامه‌‌ای برای تجمیع حساب افراد نداریم.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مهران محرمیان روز گذشته ۱۸ مرداد ماه اعلام کرده بود: در حال حاضر با اقداماتی که بین بانک مرکزی، شبکه پرداخت و سازمان امور مالیاتی اتفاق افتاده بیش از ۹۰.۵ درصد از کارتخوان‌ها و ابزارهای پرداخت در کشور پرونده مالیاتی دارند و تعداد کمی حدود ۲۸۰ هزارتا دستگاه کارتخوان باقی مانده که در طی این هفته به این شبکه متصل خواهند شد.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص ثبت سفارش از طریق رمزارزها گفت: موضوع ثبت سفارش از طریق رمزارزها موضوعی بود که اواخر سال گذشته مطرح شد و با تفاهم‌هایی که میان وزارت صنعت معدن و تجارت و بانک مرکزی صورت گرفته است مقرر شد از رمزارز دارندگان رمزارزی که به صورت قانونی استخراج کرده‌اند، برای ثبت سفارش واردات کالا استفاده شود.

صالح آبادی تاکید کرد: استخراج رمزارزها باید طبق مصوبه‌ای باشد که به تصویب دولت رسیده است، در این صورت است که امکان استفاده از رمزارز برای واردات وجود خواهد داشت. هم‌اکنون سازوکار مشخصی میان وزارت صمت و بانک مرکزی برای نحوه ثبت سفارش واردات از طریق رمزارز صورت گرفته است و هم‌اکنون کار در مرحله اجرا قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +    =  16