توسعه ابزارهای پرداختی صادرات با رونمایی از محصول جدید فینوپیا

اکوسیستم مبتنی بر بلاک‌چین فینوپیا، در راستای ارائه خدمات نوآورانه خود قصد دارد محصول جدیدی را به‌منظور بهره‌برداری عمومی در فاز صادرات محصول، راه‌اندازی کند و جامعه هدف خود را فعالان اقتصادی داخلی و بین‌المللی تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آرش فروزان علا، هم بنیانگذار فینوپیا در این رابطه توضیح داد: پس از رونمایی از بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT)، فینوپیا به‌منظور توسعه محصولات خود، بر پرداخت‌های مبتنی بر بلاک‌چین تمرکز کرده و از مهرماه سال جاری، «فینوپیا کارت» و دستگاه‌های «POS» و «BTM» خود را با بیش از ۵۰۰ پذیرنده در سطوح بین‌المللی عرضه خواهد کرد.

او درباره این سرویس عنوان کرد: این سرویس با توجه به رویکردهای صیانتی و امنیتی و قوانین و هنجارهای بانک مرکزی ایران و سایر کشورهایی که پذیرندگان فینوپیا در آن مشغول به فعالیت هستند، ارائه خواهد شد.

فروزان ادامه داد: هدف فینوپیا کمک به رونق صادرات کشور و ارزآوری با تمرکز بر توسعه ابزارهای مربوط به اقتصاد خلاق است. ضمن اینکه که این سرویس فعلاً برای صادرات این محصول به کشورهای اطراف آماده شده و منتظر دریافت تأیید مربوطه برای بهره‌برداری در داخل کشور است.

به گفته او، در فاز ابتدایی تا سوم این پروژه، پذیرندگان هدف در حوزه اقتصاد گردشگری سلامت، اقتصاد گردشگری، صادرات بخش صنایع سنگین و صنایع هنری تعریف شده‌اند و با توجه به اینکه تجار و گردشگران بین‌المللی، ایران را به این مقاصد می‌شناسند، فینوپیا امیدوار است تا این سرویس به گردش مالی و ارزآوری کشور کمک کند.

پیش‌بینی گردش مالی ۱۰۰ میلیون دلاری در فاز اول

 هم بنیانگذار فینوپیا ادامه داد: کانسپت فینوپیا کارت دقیقاً شبیه به یک کارت خدمات‌رسان مرسوم، با ویژگی‌های از قبیل NFC و البته پرداخت‌هایCNP  (پرداخت بدون کارت) از طریق QR  خواهد بود و با استفاده از پذیرندگی MOBILE POS، اسکن QR با موبایل و دستگاه‌های POS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و تراکنش‌های مربوط به ۵ رمزارز را انجام می‌دهد. همچنین در فاز دوم این پروژه BTM نیز بازاریابی خواهد شد.

البته دستگاه‌های POS و کارت‌های یادشده قابلیت اتصال به شبکه بانکی کشور را پس از دریافت تأییدات لازم به دست می‌آورند و در صورتی که بانک مرکزی و شرکت شاپرک نسبت به این موضوع همراه باشد، فینوپیا در ابعاد گسترده‌تری قادر به ارائه خدمات خود خواهد بود.

فروزان اعلا تاکید کرد: مشخص است که این امر می‌تواند فرصتی استثنایی برای اقتصاد کشور باشد. جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، رونق گردشگری در فصل‌های پیش‌ رو و البته توجه ویژه دولت به موضوع اقتصاد سلامت و میزبانی از هزاران بیمار و گردشگر خارجی تنها برخی از کاربردهای خدمات خواهد بود.

به گفته او بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده، ابزار مذکور از طریق ارزآوری صنایع خلاق و صنایع تولیدی، روی این بستر بلاک‌چینی می‌تواند گردشی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار را فقط در فاز ابتدایی خود محقق کند و با توجه به برنامه توسعه پذیرندگی و کارت تدوین‌شده، بازار قابل‌توجهی را ایجاد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  8  =