متا نخستین اوراق قرضه خود را منتشر می کند

متا پلتفرمز، شرکت مادر فیس بوک اعلام کرد نخستین اوراق قرضه خود را با قیمت بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیارد دلار منتشر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، متا سرمایه گذاری عظیمی را برای تامین مالی پروژه های واقعیت مجازی خود انجام می دهد.

این شرکت شبکه اجتماعی میزان اوراق قرضه مورد عرضه را اعلام نکرده است اما طبق گزارش IFR News به نقل از منابع آگاه، فروش اوراق قرضه از سوی مِتا ممکن است بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیارد دلار باشد.

متا اعلام کرده است از پول کسب شده از فروش اوراق قرضه، برای مخارج سرمایه، بازخرید سهام، خرید شرکتها یا سرمایه گذاری استفاده خواهد کرد.

این شرکت رتبه A۱ را از آژانس اعتبارسنجی مودیز و رتبه AA منفی و دورنمای باثبات را از آژانس “اس اند پی” دریافت کرده است.

متا چهار سهم اوراق قرضه با موعد بازپرداخت پنج تا ۴۰ سال خواهد فروخت.

در میان شرکتهای فناوری بزرگ، متا تنها شرکتی است که هیچ بدهی در حسابهای خود ندارد.

ورود به بازار اوراق قرضه، به این شرکت فضای مالی بیشتری برای تامین هزینه بعضی از تغییرات پرهزینه از جمله فعالیت در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را فراهم می کند.

همچنین در فضای بازار فعلی، انتشار اوراق قرضه، نسبتا ارزان خواهد بود.

اوراق قرضه شرکتی پس از ریزش که اوایل امسال داشتند، ماه گذشته بهبود یافتند زیرا سرمایه گذاران امیدوارند مبارزه بانک مرکزی آمریکا با تورم از طریق افزایش سریع نرخهای بهره، به تدریج تاثیر خود را نشان دهد.

غولهای فناوری دیگر نظیر اپل و اینتل هم اوایل هفته جاری اوراق قرضه منتشر کرده و به ترتیب ۵.۵ میلیارد دلار و شش میلیارد دلار جمع کردند.

بانکداران و سرمایه گذاران می گویند پنجره صدور اوراق قرضه در ماههای آینده با افزایش هزینه های تامین مالی، ممکن است نادر شود.

بر اساس گزارش رویترز، اوراق قرضه از سوی مِتا، پس از پیش بینی یک دورنمای تیره و ثبت نخستین کاهش سه ماهه درآمد این شرکت منتشر می شود.

نگرانی از وقوع رکود اقتصادی و فشارهای رقابت پذیری، روی فروش تبلیغات دیجیتالی مِتا تاثیر منفی گذاشته است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  −  20  =