بهای نفت خام در بازار انرژی افزایش داشت

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد اندکی افزایش بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،امروز در معاملات جهانی بازار انرژی قیمت نفت خام به دلیل برخی گزارش‌ها مبنی بر کاهش تقاضای سوخت در آمریکا بخشی از ضرر‌های روز‌های گذشته خود را جبران کرد و روندی صعودی به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۷ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز در معاملات آتی با همین میزان افزایش، ۹۱ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

این افزایش قیمت در حالی امروز در بازار انرژی رقم خورد که در روز‌های گذشته قیمت هر بشکه نفت خام سیری نزولی داشت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده دخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به طور غیرمنتظره‌ای افزایش داشته که این امر می‌تواند به دلیل کاهش صادرات و کاهش تولید پالایشگاه‌ها به دلیل کاهش تقاضا باشد. همچنین گفته می‌شود در روز‌های اخیر به دلیل کاهش تقاضای مصرف کننده ذخایر بنزین در آمریکا نیز افزایشی بوده است.

روز گذشته مقامات سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس با افزایش حدود ۰.۱ درصدی تولید خود در ماه سپتامبر موافقت کردند.

این توافق در حالی حاصل شد که آمریکا از مقامات اوپک پلاس از جمله عربستان خواسته بود به منظور کنترل روند افزایشی قیمت سوخت تا حد ممکن تولید خود را افزایش دهند.

کارشناسان می‌گویند این میزان افزایش تولید نمی‌تواند تاثیر چندانی در معاملات جهانی نفت خام و کنترل قیمت آن داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  36