خرید روزانه ارزان با دیل کارت

همه می‌‌دانند که منطق خرید عمده هر کالایی، گرفتن تخفیف‌‌های قابل توجه است. اما در حالی که این رویکرد برای شرکت‌‌ها جواب می‌دهد، مصرف‌‌کنندگان فردی برای خرید خواربار و مایحتاج روزمره خود نمی‌توانند از آن استفاده کنند. به همین منظور، استارت‌آپ پاکستانی «دیل‌‌کارت» سعی کرده این مشکل را حل کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،این استارت‌آپ تجارت الکترونیک که مقر آن در کراچی است، تا امروز ۵/۴ میلیون دلار تامین سرمایه کرده و برای این کار از قدرت جامعه استفاده کرده است. مصرف‌‌کننده‌ها اپلیکیشن دیل‌‌کارت را روی گوشی‌‌های خود نصب و سپس اقدام به خرید آیتم‌‌های مورد نظر می‌کنند. بعد برای هر آیتم، دیگر کاربران دیل‌‌کارت را از بین دوستان، خانواده و کاربران رسانه‌های اجتماعی که همان سفارش را دارند پیدا می‌کنند تا آن محصول را در تعداد زیاد سفارش دهند و مشمول یک تخفیف قابل توجه از طرف تامین‌‌کننده‌ها شوند.حیدر رضا و عمار نوید، بنیان‌‌گذاران دیل‌‌کارت، که در ماه مارس شروع به کار کرده، می‌گویند تاکنون ۵۰ هزار خریدار را جذب کرده‌‌اند و واسطه ۴۰ هزار معامله بوده‌‌اند. میانگین صرفه‌‌جویی مالی خریدهایی که از طریق این سایت انجام شده، ۲۲ درصد بوده است. رضا می‌گوید: «ما یک اثرگذاری اجتماعی واقعی داشته‌‌ایم. خیلی از خانوارهای پاکستانی، بیش از نیمی از درآمد خود را صرف خرید خواربار می‌کنند ، بنابراین هر کمکی که بتوانیم انجام دهیم در این هزینه‌ها صرفه‌‌جویی کنند، مهم است.» داده‌های دیل‌‌کارت نشان می‌دهند پرفروش‌‌ترین اقلام در این مدت روغن مایع، چای، شیر و محصولات کودک بوده‌‌اند. نوید توضیح می‌دهد این مدلی است که هم برای دیل‌‌کارت مزیت‌‌هایی دارد و هم به مصرف‌‌کننده نفع می‌‌رساند. «مصرف‌‌کننده‌ها خودشان گروه‌ها را تشکیل می‌دهند و بنابراین هزینه‌های پیدا کردن مشتریان جدید برای ما کمتر می‌شود. بازار ما، تجارت و ارسال سریع محصول برای مصرف‌‌کننده نیست و در نتیجه می‌توانیم هزینه‌های لجستیک را بهینه‌‌سازی کنیم. همچنین به‌طور مستقیم با مصرف‌‌کننده ارتباط داریم و هزینه‌های واسطه‌‌ای نگرانمان نمی‌کنند.»

به گفته بنیان‌‌گذاران، تامین‌‌کننده‌ها هم در این میان نفع می‌‌برند؛ به‌‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط که برای افزایش مقیاس کار خود با دشواری مواجه هستند. دیل‌‌کارت مسیری را در اختیار آنها می‌‌گذارد که وارد بازار انبوه شوند و به جای اینکه فقط با مشتریان محلی سروکار داشته باشند، بازار ملی را هدف قرار دهند. با اینکه کسب‌‌وکار دیل‌‌کارت شروعی قوی داشته، اما رضا و نوید معتقدند تازه اول راه هستند. پاکستان ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد، اما استفاده از تجارت الکترونیک در این کشور بسیار محدود است. ارائه‌‌دهندگان خدمات تجارت الکترونیک عمدتا بر ارسال فوری کالاها متمرکز هستند، نه رقابت‌‌پذیری قیمتی. دیل‌‌کارت این فرصت را به خانوارها می‌دهد که همزمان با خرید اینترنتی، از طریق یک پلتفرم تجارت الکترونیک، در هزینه‌های خواربار خود هم صرفه‌‌جویی کنند. بنیان‌‌گذاران می‌گویند کل بازار قابل شناسایی آنها ۶۰ میلیون دلار ارزش دارد. به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط کلان و افزایش هزینه‌های زندگی در سراسر دنیا، تقاضا برای راه‌حل‌‌هایی مشابه دیل‌‌کارت در حال افزایش است.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  8