تشریح مهمترین چالش های پیشروی پلتفرم‌های بانکداری باز

در نشست فرابوم مطرح شد:

طی نشستی با حضور معاون فناوری اطلاعات بانک ملی و مدیران شرکت فرابوم، مهمترین چالش های پیشروی پلتفرم‌های بانکداری باز تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران و مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد در نشستی صمیمانه و به بهانه تغییر هویت بصری فرابوم، به بررسی عملکرد این شرکت از زمان تاسیس تاکنون پرداختند.

نگاه راهبردی بانک ملی به فرابوم

در این نشست که در محل شرکت نوآوری باز فرابوم برگزار شد، دکتر علیرضا ماهیار نگاه بانک ملی ایران به فرابوم را نگاهی راهبردی دانست و گفت: بانک ملی ایران قصد دارد از ظرفیت‌های فرابوم و فناوری های توسعه داده شده در این شرکت برای توسعه خدمات بانکداری باز و ارائه سرویس به اکوسیستم های استارت آپی و شرکت ها و سازمان ها بهره گیرد.

وی در مورد ظرفیت‌های حال حاضر فرابوم در ارائه APIها ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی در فرابوم برای ارائه API استاندارد ایجاد شده و بانک ملی ایران برای توسعه سریع و حضور با کیفیت در بازار از این ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

اهمیت رشد و سودآوری فرابوم برای بانک ملی

در ادامه این نشست مهندس تقوی عضو هیئت مدیره شرکت داده‌ورزی سداد با اشاره به اینکه بانک ملی ایران از سهام‌داران فرابوم است، گفت: رشد و سودآوری فرابوم برای بانک ملی ایران بسیار با اهمیت است چراکه با توجه به ماهیت پلتفرمی بودن فرابوم و همچنین توسعه بازار و خدمات این شرکت، منافع معناداری در گسترش خدمات بانکی برای بانک ملی ایران قابل تصور است.

همایون محبوبی مدیرعامل فرابوم هم به مشکلات و چالش های فعلی بانکداری باز در کشور اشاره کرد و توضیح داد: از مهمترین چالش های پیشروی پلتفرم‌های بانکداری باز طولانی بودن فرایند استقرار مشتریان در بانک است. از این جهت تسهیل فرایندهای استقرار مشتریان و ارائه مجوز به پلتفرم فرابوم برای کسب‌وکارها راهکار مناسبی برای حل مشکلات موجود است.

ارائه بیش از 200 API استاندارد به بیش از 400 مشتری

امید ترابی رئیس هیئت مدیره فرابوم نیز به دستاوردهای فرابوم در حوزه بانکداری باز در طول سه سال فعالیت این شرکت اشاره کرد و گفت: فرابوم هم‌اکنون به بیش از 30 سرویس‌دهنده بانکی و غیربانکی متصل است و بیش از 200 API استاندارد را به بیش از 400 مشتری در صنایع مختلف ارائه می‌کند.

ترابی تاکید کرد: فرابوم هم‌اکنون با ثبت سالانه بیش از یک میلیارد تراکنش بانکداری باز، بزرگترین اکوسیستم بانکداری باز در کشور است.

در ادامه جلسه، دکتر احمدیان مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد ضمن تقدیر از دستاوردهای فرابوم در حوزه بانکداری باز بر لزوم تعیین شرایط و محدوده ارائه خدمات بانکداری باز و هم‌راستایی با قوانین تنظیم‌گری تاکید کرد.

ثبت ماهانه 600 هزار تراکنش دایرکت‌دبیت در فرابوم

در خاتمه فرشاد صفری معاون توسعه کسب‌وکار فرابوم نیز گزارش بانکداری باز در ایران، افق 1410 را به عنوان سند راهبردی فرابوم ارائه کرده و به بیان وضعیت آمار و ارقام بانکداری باز در ایران و جهان پرداخت.

همچنین گزارش عملکرد سرویس‌های مبتنی بر حساب و سرویس برداشت مستقیم از حساب فرابوم در بخش دیگری از این جلسه ارائه شد.

با توجه به آمار ارائه شده و با توجه به ثبت ماهانه 600 هزار تراکنش دایرکت‌دبیت در پلتفرم فرابوم، بر استفاده از پتانسیل بانک ملی ایران درخصوص تسریع تعریف مشتری برای پیوستن به اکوسیستم برداشت مستقیم تأکید شد.

 

منبع: روابط عمومی بانک ملی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1