چگونه در بلوبانک حساب باز کنیم؟

بلوبانک فناوری جدید در عرصه عملیات دیجیتال بانکی است و یک نوع بانک دیجیتال است که همه عملیات بانکداری از افتتاح حساب تا واریز و برداشت، روی اپلیکیشن آن و کاملاً به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. در این مقاله سعی داریم نحوه افتتاح حساب در بلوبانک را آموزش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آگاهی از نحوه افتتاح حساب در بلوبانک یکی از مهم‌ترین نیازها برای افراد خواهان افتتاح حساب در این اپلیکیشن است که در ادامه آموزش تصویری و مرحله به مرحله نصب و راه‌های دانلود آن قرار گرفته است.

بلوبانک فناوری جدید در عرصه عملیات دیجیتال بانکی است و یک نوع بانک دیجیتال است که همه عملیات بانکداری از افتتاح حساب تا واریز و برداشت، روی اپلیکیشن آن و کاملاً به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

همه سپرده‌های مشتریان در بلو نزد بانک سامان نگهداری می‌شود و وجوه مشتریان مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی است.

بر همین اساس نیز کارت‌های بانکی بلو، با پیش شماره کارت‌های بانک سامان (۸۶-۶۲۱۹) صادر می‌شوند.

در واقع اتصال بلوبانک به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک)، از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت سیستمی این بانک است.

البته بر اساس اطلاعیه ارائه شده از سوی این بانک، بانک سامان هیچ‌گونه دخالتی در فرآیندهای داخلی بلوبانک و طراحی خدمات و محصولات آن ندارد.

تیم بلو، تماماً ایده‌های خلاقانه خود را پیاده‌سازی می‌کنند و باید بتوانند با خلق یک تجربه جدید، سهم خود را در بازار بانکی به دست آورند.

در رابطه بین بلوبانک و بانک سامان، در واقع بلو، نه یک شعبه دیجیتال از بانک سامان بلکه یک تکاپوی نوآورانه و مستقل در اکوسیستم بانکی کشور است.

مراحل ثبت نام در بلوبانک

مرحله اول: ابتدا باید اپلیکیشن بلوبانک را از طریق لینک https://blubank.com/download دانلود کنید.

اپلیکیشن بلوبانک را می توانید از روش های زیر دانلود کنید:

دریافت نسخه اندروید

دریافت نسخه ios

دریافت از اناردونی

دریافت از سیبچه

دریافت از سیب اپ

دعوت نامه در بلوبانک

می‌توانید برای باز کردن حساب و گرفتن بلوکارت، ابتدا دوستی را پیدا کنید که در بلوبانک حساب داشته باشد تا برای شما از داخل اپلیکیشن دعوتنامه ارسال کند.

سپس با دانلود و نصب اپلیکیشن آن می‌توانید حساب خود را در بلوبانک باز کنید البته در صورتی که کد دعوت برای افتتاح حساب در این اپلیکیشن نداشته باشید نیز می‌توانید ثبت نام کنید.

برای افتتاح حساب در بلوبانک چه مدارکی لازم است؟

برای باز کردن حساب در بلوبانک، به اصل کارت ملی و برای کارت‌های ملی قدیمی کد رهگیری درخواست صدور کارت هوشمند برای ارسال تصاویر مربوطه و داشتن یک خط تلفن همراه فعال که به نام خودتان هست نیاز دارید.

مرحله دوم

بعد از دانلود اپلیکیشن بلوبانک و وارد شدن به فضای اپلیکیشن، در صورتی که کد دعوت ندارید روی گزینه باز کردن حساب کلیک کنید.

مرحله سوم

در این قسمت پس از تأیید شرایط و ضوابط فعالیت در این نرم افزار، باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید که حتماً به نام خودتان است.

مرحله چهارم

بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه، یک کد تأیید ارسال می‌شود. آن را در کادر مربوطه وارد کنید تا وارد مرحله بعد شوید و سپس کد ملی خود را در کادر زیر وارد کنید.

مرحله پنجم

در این قسمت باید تاریخ تولد خود را با استفاده از تقویم زیر انتخاب کنید.

مرحله ششم

در این مرحله از ساخت حساب کاربری، باید یک نام کاربری به‌دلخواه خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کاربری باید یک رمز عبور امن نیز برای حساب خود انتخاب کنید.

مرحله هفتم

بعد از عضویت در اپلیکیشن بلوبانک و باز کردن حساب کاربری، برای باز کردن حساب در بلوبانک از این مرحله به بعد باید مدارک مورد نیاز را وارد کنید.

در این بخش باید از کارت ملی خود عکس بگیرید. اگر کارت ملی شما قدیمی است، باید تاریخ انقضای کارت ملی و کد رهگیری که برای کارت ملی هوشمند درخواست داده‌اید را نیز وارد کنید.

سپس در بخش شناسایی هویت، باید با در نظر گرفتن شئونات اسلامی و بدون ماسک، عبارت خواسته شده از شما را در قالب یک ویدئو کوتاه برای بلوبانک ضبط و ارسال کنید.

شرایط و ضوابط ارسال عکس برای بلوبانک

پس از ارسال ویدئو، اطلاعات شما با موفقیت دریافت می‌شود. از این به بعد اطلاعات شما تا ۲ ساعت دیگر بررسی می‌شود و نتیجه از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

اگر تمامی اطلاعات و مدارک ارسال شده، مورد تأیید باشد پیامکی حاوی این متن برای شما ارسال می‌شود: “حساب شما با موفقیت فعال شد.”

بعد از فعال شدن حسابتان، کارت بانکی بلو را سفارش دهید. کارت بانکی بلو در ۳ رنگ آبی، سبز و قرمز موجود هست که بعد از انتخاب رنگ موردنظرتان و وارد کردن کد پستی و شماره تلفن ثابت خود، سفارش کارت بانکی‌تان نیز با موفقیت ثبت می‌شود.

مدت زمان آماده شدن کارت بانکی بلو

اگر در استان تهران باشید تا حداکثر پنج روز کاری بعد و اگر در شهرستان باشید تا هفت روز کاری بعد، کارت بلوبانک به دستتان می‌رسد.

بعد از این که کارت را دریافت کردید باید وارد اپلیکیشن شوید و آن را فعال کنید همچنین در داخل اپلیکیشن می‌توانید رمز کارت بانکی خود را نیز انتخاب کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄    =  5