تازه‌ترین اخبار امور مالی و بانکداری جهان / سلطه سوئیفت در خطر است

سرخط اخبار امروز 1401.05.10 در حوزه بانکداری و پرداخت را بخوانید

سوئیفت ممکن است در دوره جدید برای پرداخت‌های فرامرزی با چالش مواجه شود. اگرچه سیستم‌های پرداخت داخلی در حال تحول هستند، اما پرداخت‌های فرامرزی هنوز توسط شبکه‌های «قدیمی» و «دست‌وپاگیر» تسهیل می‌شوند. عدم شفافیت و عدم انعطاف سلطه سوییفت را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می‌توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی امروز 1401.05.10 در جهان را در این گزارش بخوانید.

توسعه دیجیتالیزه شدن پرداخت‌ها با همکاری Nexi و Microsoft

Nexi همکاری استراتژیک خود را با مایکروسافت را با هدف نوآوری راه‌حل‌های پرداخت دیجیتال، کمک به دیجیتالیزه کردن SMEها، شرکت‌ها، ادارات دولتی و موسسات مالی و ایجاد زیرساخت‌های امن مبتنی بر ابر در سراسر بازارهای اروپایی از طریق راه‌حل‌های ارزش افزوده عمودی برای پاسخگویی به نیازهای خاص اعلام کرد.

IBS Intelligence

 

سوئیفت ممکن است در دوره جدید برای پرداخت‌های فرامرزی با چالش مواجه شود

تحلیل‌های واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) نشان می‌دهد که در حالی که تحولات دیجیتال در حوزه پرداخت‌های داخلی ادامه دارد، جنگ روسیه و اوکراین نیز تغییراتی را در سیستم‌های پرداخت فرامرزی به همراه داشته است. سلطه سوئیفت در خطر است و به دلیل عدم انعطاف نسبی و عدم شفافیت خود با انتقاداتی مواجه شده است.

Finextra

 

گروه بانکی لویدز 66 شعبه خود را تعطیل خواهد کرد

گروه بانکداری لویدز 48 شعبه بانک لویدز و 18 شعبه هالیفاکس را طی چند ماه آینده تعطیل خواهد کرد. این در حالی است که بانک‌های بزرگ جهان سعی دارند خود را با تغییر رفتارهای مشتریان و تغییر به سمت بانکداری موبایلی و دیجیتالی مطابقت دهند.

Fintech Futures

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ایرلند مرکز کلاهبرداری با کارت اعتباری در اروپا است

از مارس 2020، عادات خرج کردن مصرف کنندگان به طور قابل توجهی تغییر کرده است، و این امر شامل نحوه استفاده آنلاین از کارت های اعتباری نیز می‌شود. تقریباً بلافاصله، کلاهبرداران از این موضوع سوءاستفاده کردند و راه‌های جدیدی برای کلاهبرداری‌ها یافتند که باعث افزایش شدید پرونده‌های کلاهبرداری شد. Merchant Machine با تحقیق بر روی 19 کشور در اروپا و سنجش میزان پول از دست رفته به دلیل کلاهبرداری، سطح ریسک کلاهبرداری و موارد دیگر، به این نتیجه رسید که ایرلند پایتخت کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی است.

Merchant Machine

https://merchantmachine.co.uk/credit-card-fraud-capitals-of-europe/

 

درامد چنین میلیون دلاری توسعه‌دهنده بلاک‌چین

توسعه‌دهنده لایه 1 بلاک‌چین، Aptos Labs، توانست سرمایه‌گذارانی جدید را جذب کند. این شرکت سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری را برای پیشبرد اهداف خود در حوزه فضای وب 3 جذب کرد، و این امر اشتهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای استارت‌آپ‌های نوظهور مبتنی بر رمزارز را برجسته می‌کند.

حتی با وجود اینکه به اصطلاح زمستان کریپتو در راه است، توسعه سرمایه‌های خطرپذیر همچنان در سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک صنایع بلاک‌چین و رمزارز ادامه دارد. جالب توجه است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر 14.67 میلیارد دلار در این بخش در سه ماهه دوم سرمایه‌گذاری کردند که اساساً با تعهدات سه ماهه اول مطابقت داشت.

Financial IT

 

مترجم: فرزانه اسکندریان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =