ضرورت جذب و نگهداری نخبگان با پیوند صندوق‌های پژوهش و فناوری و بانک‌ها

معاون سرمایه‌های انسانی بانک صادرات ایران با تاکید بر ضرورت جذب و نگهداری نخبگان در کشور گفت: نقش‌آفرینی صندوق‌های پژوهش و فناوری برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بانک‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،محمد ربیع‌زاده در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بانک، بورس و بیمه) در بازدید از غرفه صندوق توسعه فناوری‌های نوین و آشنایی با ظرفیت‌های این صندوق گفت: امروزه صندوق‌های پژوهش و فناوری همچون صندوق توسعه فناوری‌های نوین و ابزارهای این صندوق زمینه مساعدی را برای ارتباط بهتر شرکت های دانش بنیان و فناور با نظام بانکی کشور فراهم کرده است.

وی در خصوص تعامل بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری و نقش این تعامل در حفظ منابع و سرمایه‌های انسانی کشور افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری با توجه به تجربیاتی که همزمان با تحولات دیجیتالی پیدا کرده‌اند در تعامل با بانک‌ها به ویژه بانک‌هایی مانند بانک صادرات ایران که عقبه پرافتخاری در توسعه فناوری دارند، می‌توانند در جذب و نگهداری سرمایه‌های انسانی و نخبگان بسیار موثر باشند.

ربیع‌زاده با تاکید بر ضرورت حفظ سرمایه‌های انسانی در کشور افزود: امروزه بعد از سیر تحول منابع انسانی، از نیروهای دانشی و با مهارت بالا به عنوان «استعدادهای انسانی» یاد می‌کنند و طبیعتا ارتباط بین بانک‌ها صندوق‌های پُرپتانسیل پژوهش و فناوری همچون صندوق توسعه فناوری‌های نوین که در حوزه تامین مالی زیست بوم فناوری پایه‌های قوی دارند، می‌تواند بسیار اثربخش و کارآ باشد.

معاون سرمایه‌های انسانی بانک صادرات ایران با اشاره به موضوعات مورد بررسی در بانکداری جامع خاطرنشان کرد:همواره در انواع مختلف بانکداری جامع اعم از بانکداری شرکتی، بانکداری تجاری، بانکداری سرمایه‌گذاری، بانکداری اختصاصی و… موضوع نخست مورد تاکید این است که بانک برای همه زمان‌ها و مکان‌ها و پاسخگویی به هرگونه محصول مالی است. اما در این میان به دلیل وجود ریسک سرویس‌دهی بانک‌ها نیازمند بررسی تخصصی‌تر سرویس گیرنده است.

ربیع‌زاده وجود تخصص در صندوق‌های پژوهش و فناوری برای ارزیابی بهتر شرکت‌های دانش‌بنیان را مکمل فرآیند صحیح سرویس‌دهی بانک‌ها دانست و تصریح کرد: بانک‌ها همواره در معرض 25 ریسک هستند و این صندوق با دارا بودن مجوزهای لازم از بانک مرکزی و تخصص و عقبه مطلوب خود می‌تواند ریسک مترتب از سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و فناور را در کشور مدیریت کند.

وی در تشریح برنامه‌های پیش روی بانک صادرات ایران برای ارائه سرویس‌های بهتر به مشتریان دانش‌بنیان نیز یادآور شد: بانک صادرات ایران قبلا تفاهم‌نامه‌هایی را با این صندوق‌ها داشته است و اکنون انعقاد تفاهم‌نامه‌ و توسعه زمینه همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری در راستای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در دستور کار قرار دارد.

منبع: بانک صادرات ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  28