اخبار امور مالی و بانکداری جهان در هفته‌ای که گذشت / کناره‌گیری رؤسای بخش نظارتی و ریسک نئوبانک Revolut

در هفته‌ای که گذشت، Genesis Global، پلتفرم توسعه اپلیکیشن با توسعه‌‎دهندگی کم کد که برای سازمان‌های بازارهای مالی ساخته شده است، سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری سه بانک بزرگ را جذب کرد. فین‌تک انگلیسی Lightyear ویژگی جدید Price Alert را به محصولات خود اضافه کرد و ویژگی اقساط BNPL مسترکارت، شرکای جهانی جدید و حمایت کسب‌وکارهای کوچک را جذب خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می‌توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی در جهان را در این گزارش بخوانید.

تک‌شاخ فرانسوی رقیب آلمانی خود را خریداری می‌کند

شرکت Qonto، ارائه‌دهنده راه‌حل پرداخت آنلاین برای فریلنسرها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، اعلام کرد قصد دارد Penta، فین‌تک آلمانی، را خریداری کند. انتظار می‌رود این قرارداد ظرف چند هفته آینده بسته شود. Qonto قصد دارد دامنه گسترده‌تر و سیستم کُربنکینگ خود را با دانش Penta از بازار آلمان ترکیب کند. هر دو شرکت در پی این هستند تا محصولاتی با ارزش بالاتر برای کاربران خود ایجاد کنند و بازارهای خود را گسترش دهند.

Financial IT

 

شرکت Visa در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری تاسیس استارت‌آپ Airwallex

شرکت Visa در حال مذاکره برای تامین مالی استارت‌آپ فین‌تک Airwallex است. به گزارش بلومبرگ، Airwallex قصد دارد 100 تا 150 میلیون دلار سرمایه جذب کند. Airwallex راه‌حل‌های پرداخت‌های بین مرزی را برای مشتریان فراهم می‌کند. این فین‌تک که تاکنون حدود 800 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، در حال بررسی عرضه اولیه عمومی (IPO) است که ممکن است در سال 2024 ارائه شود.

Financial IT

 

بانک SBI هند خدمات بانکی را از طریق واتساپ ارائه می‌دهد

بزرگترین بانک دولتی هند (SBI) با بهره‌برداری از پایگاه رو به رشد کاربران اپلیکیشن واتساپ، ارائه خدمات بانکی را بر اساس این پلتفرم پیام‌رسانی آغاز کرده است. اکنون، مشتریان این بانک هندی می‌توانند به آسانی موجودی حساب و صورت‌حساب‌های کوچک را به آسانی باز کردن اپلیکیشن تلفن همراه خود مشاهده کنند.

Times Now News

 

همکاری Arvest Bank و Google Cloud

Arvest Bank، یک بانک اجتماعی با بیش از 26 میلیارد دلار دارایی، همکاری پنج ساله خود را با Google Cloud را برای فعال کردن و تسریع استراتژی تحول دیجیتال چند ساله خود اعلام کرد.  Arvestمعماری و سیستم‌های فعلی فناوری اطلاعات خود، از جمله انتقال مراکز داده به Google Cloud و انجام یک تحول دیجیتالی در مقیاس کامل، را بازنگری خواهد کرد. این بانک همچنین از ابزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین Google Cloud برای بهبود تجربه مشتری و ساده‌سازی خدمات بانکی استفاده خواهد کرد.

The Fintech Times

 

فین‌تک برزیلی Neon 80 میلیون دلار برای توسعه دسترسی به محصول جمع‌اوری کرده است

شرکت Neon، فین‌تک بانکداری دیجیتال برزیل، اعلام کرد که 80 میلیون دلار در اولین صندوق سرمایه‌گذاری حقوق اعتباری خود (FIDC) متمرکز بر کارت‌های اعتباری جمع‌آوری کرده است و مجموع سرمایه صندوق را به 170 میلیون دلار افزایش داده است، رقمی که انتظار می‌رود دو برابر شود. انتظار می‌رود منابع صندوق سرمایه‌گذاری حقوق اعتباری به گسترش پرتفوی مجموعه به شیوه ای پایدار و متعادل کمک کند. تمرکز اصلی این صندوق نیز بر کارگران برزیلی و کاهش نابرابری است.

Financial IT

 

همکاری Aspire و Know Your Customer برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کارآفرینان

شرکت Aspire، سیستم عامل امور مالی درجه یک کسب‌وکارهای در حال رشد در آسیای جنوب شرقی، با ارائه‌دهنده حوزه رگ‌تک، Know Your Customer، در راستای دسترسی ایمن به محصولات مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط و کارآفرینان در منطقه همکاری کرد. تخمین زده می‌شود که امروزه 70 میلیون شرکت خیلی کوچک، کوچک و متوسط (SMEs) در جنوب شرقی آسیا وجود دارد که بیش از 140 میلیون نفر را استخدام کرده‌اند و 99 درصد از کل مشاغل منطقه را تشکیل می‌دهند.

Financial IT

 

OneConnect و Pismo برای ارائه راه‌حل یکپارچه بانکداری دیجیتال همکاری می‌کنند

شرکت فناوری به‌عنوان سرویس OneConnect یک راه‌حل بانکداری دیجیتال یکپارچه به نام OneCosmo را راه‌اندازی کرده است. این راه‌حل به طور مشترک با فین تک Pismo مستقر در برزیل ارائه شده است که OneConnect با آن در آوریل امسال وارد یک مشارکت استراتژیک شد.

Fintech Futures

 

پلتفرم اتوماسیون مالیاتی Fonoa توانست 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری سری B جذب کند

شرکت اتوماسیون مالیاتی Fonoa مستقر در دوبلین 60 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری B جذب کرده است. این شرکت اعلام کرد که جذب این بودجه به دنبال رشد چشمگیر درآمد در سال 2021 صورت گرفت. شرکت Fonoa قصد دارد به سمت دو برابر شدن تعداد کارمندان، بهبود ویژگی‌های محصول و گسترش به بازارهای جدید پیش برود.

Fintech Futures

 

GBA روش جدید ارزیابی بلاک‌چین را راه‌اندازی می کند

انجمن دولتی بلاک چین (GBA) الزامات ارزیابی مدل بلوغ بلاک‌چین (BMM) را منتشر کرده است. این دومین سند منتشر شده در سری BMM است. این مدل از نوامبر 2020 در حال توسعه است و کارشناسانی از سراسر جهان آن را تدوین، بررسی، نقد و بحث کرده‌اند.

Financial IT

 

همکاری Moove و Uber

Moove، نخستین فین‌تک حمل‌ونقل در جهان و بزرگ‌ترین شریک تامین خودروی Uber سعی دارد وارد بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا شود و در راستای گسترش جهانی در هند شروع به کار کردخ است. شرکت Moove، که تأمین مالی مبتنی بر درآمد را برای کارآفرینان حوزه حمل‌ونقل فراهم می‌کند، پس از آفریقا، در بمبئی، حیدرآباد و بنگلور نیز در بستر پلتفرم Uber گسترش یافته است.

Financial IT

 

کناره‌گیری رؤسای بخش نظارتی و ریسک نئوبانک Revolut

چندین مدیر اجرایی، از جمله رؤسای بخش نظارتی و ریسک از نئوبانک Revolut در بحبوحه روابط ناآرام با قانون‌گذاران بریتانیا کناره‌گیری کردند. این در حالی بود که این نئوبانک به دنبال سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری در مورد مجوز بانکی خود در بریتانیا است.

Financial IT

 

شرکت Shares توانست 40 میلیون دلار برای اپلیکیشن سرمایه‌گذاری اجتماعی خود جذب کند

اپلیکیشن سرمایه‌گذاری اجتماعی مستقر در لندن، Shares، پس از جمع‌آوری ۴۰ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری B به رهبری Valar Ventures، سعی دارد بازار خود را در اروپا گسترش دهد و وارد دنیای رمزارزها شود. این استارتاپ انگلیسی 150 هزار کاربر برای اپلیکیشن خود دارد که تمام ویژگی‌های مورد انتظار از یک اپلیکیشن رسانه اجتماعی را با یک محصول سرمایه‌گذاری ساده ترکیب می‌کند.

Financial IT

 

بانک اسلامی Al Sanam راه‌حل بانکداری اسلامی را از ICSFS را اتخاذ می‌کند

بانک اسلامی Al Sanam، یک بانک اسلامی تازه تاسیس در عراق، راه‌حل نرم‌افزاری بانکداری اسلامی ICS BANKS را از سیستم ICS Financial Systems (ICSFS)، ارائه‌دهنده نرم‌افزار و خدمات جهانی برای بانک‌ها و مؤسسات مالی، انتخاب کرده است.

Financial IT

 

شرکت GoCardless ویژگی پرداخت‌های تکرارشونده متغیر ارائه می‌دهد

شرکت GoCardless، پیشرو در راه‌حل‌های پرداخت مستقیم بانکی در جهان، ویژگی پرداخت‌های تکرارشونده متغیر خود را راه‌اندازی کرده است و ویژگی «پرداخت فوری بانکی» GoCardless اکنون از تراکنش‌های یکباره و مکرر از طریق سیستم بانکداری باز پشتیبانی می‌کند.

Financial IT

 

دستیاران مجازی به Cyber Helpline کمک می‌کنند تا 83 درصد مسائل را بدون مداخله انسانی حل کند

در مواجهه با سطوح بی‌سابقه و رو به افزایش تقاضا، Cyber Helpline به سمت همکاری با OpenDialog روی آورده است که دستیاران مجازی هوشمند آن اکنون با موفقیت 83 درصد از پرونده‌ها را مدیریت می‌کنند. این موسسه خیریه که متخصصان امنیت سایبری را با قربانیان ارتباط می‌دهد، در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه 12 ماه قبل 300 درصد افزایش حجم قرارداد را تجربه کرد.

Financial IT

 

شرکت Synaptic یک میلیون دلار اختیار خرید سهام برای کارمندان ارائه می‌دهد

Synaptic، یک شرکت پیشرو در ایده‌پردازی در حوزه داده‌های جایگزین که بر ارائه ایده‌های عملی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهانی متمرکز است، یک میلیون دلار اختیار خرید سهام (ESOP) به ارزش یک میلیون دلار برای کارمندان خود را اعلام کرد. این اولین اختیار خرید سهام برای کارمندان است که این شرکت از زمان تاسیس خود اعلام کرده است.

Financial IT

 

همکاری Santander CIB و SAP برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌های جهانی

Santander Corporate and Investment Banking (Santander CIB) و SAP اسپانیا با هدف تقویت دیجیتالیزه شدن سراسر خدمات بانکداری تراکنش‌های جهانی وارد مشارکت استراتژیک شدند. آن‌ها قصد دارند با نوآوری مشترک در راه‌حل‌های پیرامون مفهوم بانکداری نامرئی، ارتباط مشتری با بانک را ارتقا دهند، ابزارهایی برای کمک به مشتریان خود در سرتاسر جهان برای عبور از اختلالات زنجیره تامین ارائه دهند و به کربن زدایی از فعالیت‌های صنعتی سرعت ببخشند.

Financial IT

 

مشارکت Purpl و Mambu برای تسهیل انتقال پول به لبنان

Purpl، شرکت کیف پول دیجیتال برای لبنان، امروز اعلام کرد که Mambu را برای گسترش عملیات خود در منطقه انتخاب کرده است. پلتفرم ابری Mambu به دلیل تکامل محصولات و خدمات بر اساس نیازهای مشتریان، زیربنای ارائه محصولات این فین‌تک خواهد بود. از طریق اپلیکیشن و شرکای حواله Purpl، کاربران می‌توانند در لبنان پول خود را ارسال و دریافت کنند.

Financial IT

 

شراکت استراتژیک Temenos و Wipro برای تسریع تحول دیجیتال

Temenos و Wipro Limited همکاری گسترده‌ای را برای کمک به بانک‌ها در هر اندازه برای تسریع مدرن‌سازی اعلام کردند. این مشارکت گسترده، بانک‌ها را در مقیاس‌های مختلف قادر می‌سازد تا استراتژی‌های خود را در ورود به بازار مناطقی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا تسریع بخشند.

Financial IT

 

شرکت TrueLayer افزونه‌ای برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حوزه تجارت الکترونیک ارائه داد

TrueLayer، پلتفرم بانکداری باز پیشرو در اروپا، امروز ارائه افزونه TrueLayer Payments for WooCommerce را اعلام کرد که به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حوزه تجارت الکترونیک امکان می‌دهد تا به طور یکپارچه پرداخت‌های فوری و ایمن از حساب به حساب را به وب‌سایت خود اضافه کنند. خرده‌فروش ساعت‌های لوکس BQ Watches یکی از اولین کسب‌وکارهایی است که پرداخت‌هایی را با استفاده از پلاگین TrueLayer اجرا می‌کند.

Financial IT

 

Virgin Money سرویس آنلاین جدید راه‌اندازی کرد

Virgin Money یک سرویس آنلاین جدید به نام Marketplace راه‌اندازی کرده است که در آن مشتریان بانکداری مشاغل کوچک می‌توانند به تعدادی از خدمات مفید ارائه شده توسط بهترین ارائه‌دهندگان دیجیتال در سطح خود دسترسی داشته باشند.

Financial IT

 

Moneyhub با فناوری امور مالی باز خود مطابقت به قوانین جدید Consumer Duty را فراهم کرده است

Moneyhub، پلتفرم داده‌های باز و پرداخت‌های پیشرو در بازار، اعلام کرده است که فناوری امور مالی باز، کسب‌وکارهای خدمات مالی را قادر می‌سازد تا از انطباق با قوانین Consumer Duty مرجع راهبرد امور مالی انگلستان جدید اطمینان حاصل کنند.

Financial IT

 

سرمایه‌گذاری استراتژیک Bank of America، BNY Mellon و CITI

Genesis Global، پلتفرم توسعه اپلیکیشن با توسعه‌‎دهندگی کم کد که برای سازمان‌های بازارهای مالی ساخته شده است، امروز از سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری جدید Bank of America، BNY Mellon و Citi خبر داد. این سرمایه‌گذاری های استراتژیک به دنبال بودجه 200 میلیون دلاری سری C شرکت اعلام شده در فوریه است.

Financial IT

 

Virgin Money کارت اعتباری BNPL ارائه می‌دهد

Virgin Money در حال ورود به عرصه BNPL از طریق راه‌اندازی کارت اعتباری است که به مشتریان امکان می‌دهد بازپرداخت‌ها را به صورت اقساط تقسیم کنند و در عین حال امتیاز اعتباری خود را افزایش دهند.

Financial IT

 

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس Monzo را به دلیل نقض قوانین بانکی فراخواند

Monzo پس از عدم ارسال سابقه تراکنش‌های مالی خود به هزاران مشتری هنگام خروج از این بانک دیجیتال، از سوی سازمان رقابت و بازارهای انگلیس هشدار دریافت کرد که قوانین بانکی را رعایت کند.

Financial IT

 

رشد درآمد سالانه 150 درصدی Alif

Alif، یک شرکت فین‌تک در منطقه آسیای مرکزی که به‌عنوان یک بانک تمام و کمال در تاجیکستان و به‌عنوان یک شرکت تجارت الکترونیک و فین‌تک در ازبکستان فعالیت می‌کند، رشد درآمد سالانه 150 درصدی را در 12 ماه منتهی به ژوئن 2022 اعلام کرده است. در همین مدت، تعداد کل کاربران Alif از 1 میلیون فراتر رفته است که نشان‌دهنده افزایش 66 درصدی است.

Financial IT

 

اتصال صرافی رمزارز Gemini، با پلتفرم باز بانکی و پرداخت Plaid

اتصال صرافی رمزارز Gemini، با پلتفرم باز بانکی و پرداخت Plaid به مشتریان بریتانیایی امکان خرید ارز دیجیتال از طریق حساب‌های بانکی خود را می‌دهد. این اقدام استفاده فزاینده رمزارز در اکوسیستم مالی را برجسته می‌کند.

Finance Magnets

 

تحقیقات Vertex نشان می‌دهد که مسائل مربوط به رعایت مالیات مانع رشد تجارت الکترونیک می‌شود

اقتصاد تجاری شکننده و در عین حال شکوفا، رهبران مالی را تشویق به شناسایی فرصت‌های جدید برای رشد در سال 2022 کرده است. با این حال، طبق تحقیقات Vertex، یک چهارم از متخصصان ارشد مالی نگران هستند که دلیل پیچیدگی‌های ناشی از بدهی مالیات غیرمستقیم و ناکارآمدی فرآیندهای مالی مانع از مقیاس‌پذیری شود.

این تحقیق که از 730 تصمیم گیرنده مالی شاغل در کسب‌وکارهای فروش محصولات و خدمات فرامرزی مورد بررسی قرار گرفت، نشان داد که 68 درصد از پاسخ‌دهندگان، تجارت بدون اصطکاک را به عنوان یک اولویت استراتژیک در سال جاری در نظر می‌گیرند. در نتیجه، از هر ده پاسخ‌دهنده، هفت نفر گزارش می‌دهند که تعداد مناطقی که سازمان‌شان با آن‌ها معامله می‌کند، طی دو سال گذشته به‌طور تصاعدی افزایش یافته است و بسیاری از آنها از تجارت الکترونیک برای به حداکثر رساندن رشد خود استفاده می‌کنند.

Financial IT

 

اقساط BNPL مسترکارت، شرکای جهانی جدید و حمایت کسب‌وکارهای کوچک را جذب می‌کند

مسترکارت از تعداد زیادی از شرکای جهانی جدید برای برنامه نوآورانه Mastercard Installments استقبال کرده است و در حال گسترش بیشتر آن برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک در ایالات متحده است. چندین شریک تجاری، از جمله HSBC، J.P.Morgan و NatWest در بریتانیا از این برنامه حمایت می‌کنند. این برنامه از قدرت و مقیاس شبکه مسترکارت بهره می‌برد که به بیش از 90 میلیون تاجر در سراسر جهان متصل می‌شود تا فوراً از پرداخت‌های امن BNPL در هنگام پرداخت، چه در فروشگاه و چه به صورت آنلاین پشتیبانی کند.

Investor.Mastercard

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  16