اخبار امور مالی و بانکداری جهان در هفته‌ای که گذشت / سقوط نیم تریلیون دلاری ارزش فین‌تک‌ها

در هفته‌ای که گذشت، گزارش‌ها حاکی از این بود که مقایسه ارزش فعلی شرکت‌های فین‌تک با دوران اوج ارزشگذاری آنها یعنی سال 2020 نشان می‌دهد که تقریباً نیم تریلیون دلار از ارزش‌‌گذاری شرکت‌های فین‌تک در سال جاری کم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می‌توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی در جهان را در این گزارش بخوانید.

بانک‌های دیجیتال امارات با وعده کارمزد کم‌تر آماده راه‌اندازی می‌شوند

نئوبانک‌های امارات متحده عربی کارمزد کمتر از حد متوسط و احتمالاً نرخ حواله بهتر را وعده داده‌اند. کاهش کارمزد پردازش و تراکنش، به ویژه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را مورد هدف قرار داده است.

Gulf News

 

Bank Islam بانک دیجیتالی کاملا ابری راه‌اندازی می‌کند

Bank Islam Malaysia Berhad (Bank Islam) به طور رسمی بانکداری دیجیتال بومی کاملاً ابری خود را با نام Be U راه‌اندازی کرد. پیش‌بینی می‌شود که این راه‌حل بومی ابری، سنگ بنای همه بانک‌های دیجیتالی آینده باشد که در مالزی معرفی می‌شوند.

Digital News Asia

 

امضای قرارداد شرکت‌های TrustQuay و Equity Trustees در حوزه فناوری

TrustQuay، ارائه‌دهنده فناوری پیشرو در بازارهای خدمات شرکتی، سپرده‌گذاری و مدیریت صندوق، امروز اعلام کرد که قراردادی را در حوزه فناوری با Equity Trustees، شرکت مستقل سپرده‌دار استرالیا، امضا کرده است.

Financial IT

 

ورود شرکت Zimpler به نروژ در راستای اهداف توسعه بین‌المللی

Zimpler، یک شرکت سوئدی پیشرو در حوزه فین‌تک، امروز اعلام کرد که در راستای اهداف توسعه بین‌المللی وارد سوئد شده است. پس از سوئد، فنلاند، آلمان، استونی، هلند، لتونی و لیتوانی، نروژ به هشتمین بازاری تبدیل شده است که راه‌حل‌های پرداخت حساب به حساب Zimpler را ارائه می‌دهد.

Financial IT

 

شرکت فین‌تک استارلینگ درخواست مجوز بانک اروپایی را لغو کرد

بانک دیجیتال بریتانیایی استارلینگ تلاش‌های خود برای دریافت مجوز از بانک مرکزی ایرلند را به علت افتادن وقفه در فرایند گفت‌وگو پایان داد. این قدم می‌تواند به توسعه بین‌المللی این شرکت ضربه وارد کند. استارلینگ در عوض بر فروش نرم‌افزار عنوان یک سرویس، با هدف کمک به بانک‌ها در راهبرد تحول دیجیتال خود، و گسترش به حوزه های جدید وام‌دهی تمرکز خواهد کرد.

CNBC

 

درامد حاصل از تجارت گلدمن 32 درصد افزایش داشته است

شرکت گلدمن مستقر در نیویورک روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاملات سه ماهه دوم 32 درصد افزایش درآمد را به همراه داشته است. که شامل یک دوره تبلیغاتی دیگر برای درآمد ثابت بود که 55 درصد افزایش یافت.

Bloomberg

 

هشدار سازمان راهبرد امور مالی انگلستان به بانک‌های چلنجر نسبت به جرائم مالی

گزارش سازمان راهبرد امور مالی انگلستان، که در سال 2021 انجام شد، نگرانی‌هایی را در حوزه کنترل جرایم مالی بانک‌های چلنجر ایجاد کرده است. این در حالی است که تعداد گزارش‌ فعالیت‌های مشکوک (SAR) افزایش نشان می‌دهد.

Financial IT

 

نیم تریلیون دلار از ارزش‌گذاری شرکت‌های فین‌تک کاسته شده است

نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ‌های بهره، کمبود سود و رکود بالقوه باعث شده است تا تقریباً نیم تریلیون دلار از ارزش‌گذاری شرکت‌های فناوری مالی پرطرفدار کم شود.

FT

 

درآمد جهانی بانکداری تعبیه‌شده تا سال 2025 به 160 میلیارد دلار می‌رسد

علیرغم اینکه بانکداری تعبیه‌شده یک مفهوم نسبتاً جدید است، اما در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده و انتظار می‌رود درآمد جهانی بانکداری تعبیه‌شده تا سال 2025 به 160 میلیارد دلار برسد.

به گزارش شرکت مشاوره دیجیتال Publicis Sapient، انتظار می‌رود این روند رو به جلو ادامه داشته باشد و نرخ رشد سالانه درآمدهای بانکداری تعبیه‌شده جهانی از سال 2021 تا 2025 به 41 درصد برسد. این در حالی است که در سال 2021، بودجه امور مالی تعبیه‌شده نیز به 4.2 میلیارد دلار رسید که 180 درصد نسبت به سال قبل (1.5 میلیارد دلار) افزایش داشت. این رقم 3.2 درصد از کل بودجه سرمایه‌گذاری خطرپذیر بود که در آن سال به شرکت‌های فین تک اختصاص یافت. در واقع، علاقه رو به رشد به امور مالی تعبیه‌شده، افزایش سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در فضای استارت‌آپ‌ها به همراه داشته است.

Fintech News

 

فناوری هوش مصنوعی قابلیت‌های پرداخت‌های فرامرزی را هرچه بیشتر گسترش می‌دهد

تحقیقات اخیر IBM نشان می‌دهد که استفاده از فناوری هوش مصنوعی در تمام صنایع رواج بیشتری پیدا کرده است، به طوری که بیش از یک سوم (35 درصد) از کسب‌وکارها استفاده از آن را در سال 2022 گزارش کرده‌اند. در این میان، به گفته Buckzy Payments Inc، هوش مصنوعی نقش مهمی در بهبود کارایی و امنیت تراکنش‌های فرامرزی و بین المللی در صنعت پرداخت ایفا می‌کند.

Financial IT

 

برگزاری رویداد هفته تامین مالی جمعی سهام 2022 در ماه سپتامبر

کارآفرینان و سرمایه گذاران از سراسر جهان برای دومین رویداد سالانه هفته تامین مالی جمعی سهام 2022 در لس آنجلس گرد هم می‌آیند. رویداد هفته تامین مالی جمعی 2022 پاسخی به رکود اقتصادی است. از آنجایی که بازارهای مالی جهان متزلزل می‌شوند، تامین مالی جمعی سهام به طور منحصربه‌فردی برای برجسته کردن برخی از نوآورترین شرکت‌ها در بازارهای خصوصی و کمک به هزاران کارآفرین برای مقابله با شرایط بحرانی پیش می‌رود.

Financial IT

 

TS Imagine فعالیت‌های خود را در مونترال گسترش می‌دهد

شرکت TS Imagine، پیشرو در ارائه راه‌حل‌های تجارت، سبد سهام و مدیریت ریسک برای بازارهای سرمایه، در حال گسترش حضور خود در کانادا با تسهیلات جدید در مونترال است تا عملیات خود را در آمریکای شمالی تقویت کند و رشد بین المللی خود را افزایش دهد. TS Imagine مرکز توسعه مونترال خود را در سال 2019 افتتاح کرد و در ماه ژوئیه در حال توسعه یک مرکز جدید است تا به این شرکت کمک کند به مشتریان در سراسر جهان خدمات ارائه دهد.

Financial IT

 

درامد 10 میلیون دلاری FairPlay برای ارائه راه‌حل کاهش تعصب در وام‌دهی

FairPlay، نخستین راه‌حل «انصاف به‌عنوان یک سرویس» در جهان برای تصمیم‌گیری الگوریتمی، امروز اعلام کرد که 10 میلیون دلار بودجه سری A کسب کرده است. FairPlay از تکنیک‌های عدالت هوش مصنوعی برای کاهش تعصب الگوریتمی برای رنگین پوستان، زنان و سایر گروه‌های محروم استفاده می‌کند. FairPlay که در سال 2020 در پاسخ به درخواست‌ها برای اقدام بیشتر علیه سوگیری سیستمی راه‌اندازی شد، راه‌حل‌های فناوری را برای افزایش عدالت در خدمات مالی و سایر صنایع ارائه می‌دهد.

Financial IT

 

شرکت ChainUp Group اسپانسر رویداد وب3 در سنگاپور

شرکت ChainUp Group، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های بلاک‌چین، ChainUp Group، امروز حمایت مالی خود از هکاتون وب3 Morpheus را در سنگاپور اعلام کرد. این رویداد برجسته‌ترین هکاتون بلاک‌چین در سال است و از 20 تا 28 ژوئیه 2022 همزمان با هفته بلاک‌چین که توسط انجمن بلاک چین سنگاپور (BAS) سازماندهی شده است، برگزار می‌شود.

هکاتون (Hackathon)، رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه که وظیفه همکاری در راستای توسعه نرم‌افزارها را بر عهده دارند، گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و حتی گاهاً سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

Financial IT

 

حملات سایبری علت اصلی از دست دادن داده‌ها است

تحقیقات جدید شرکت Databarracks نشان می‌دهد که 38 درصد از سازمان‌ها حملات سایبری و نفوذ داخلی را به عنوان دلیل از دست دادن داده‌ها در سال 2022 گزارش کرده‌اند. برای بسیاری از ما، این نتایج نباید تعجب‌آور باشد. از زمان شروع بررسی سلامت داده‌ها در سال 2008، از دست دادن داده‌های ناشی از حملات سایبری، سال به سال افزایش یافته است.

Financial IT

 

کیف پول جدید گوگل برای کاربران اندروید در 39 کشور عرضه می‌شود

Google Wallet اپلیکیشن جدیدی است که جایگزین Google Pay در بسیاری از کشورها می‌شود. به گفته سخنگوی گوگل، چایتی سن، این شرکت “عرضه کیف پول برای کاربران اندروید در 39 کشور را آغاز کرده است و در چند روز آینده برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.”

Google Wallet اپلیکیشنی برای مدیریت تمام کارت‌های دیجیتال، از جمله کارت‌های اعتباری و دبیت کارت، و همچنین برای نمایش دیجیتالی هویت، واکسیناسیون، بلیط، کلید، و موارد بیشتر نیز کاربرد دارد.

Financial IT

 

Phos نخستین ارائه‌دهنده راه‌حل شرکت Visa تمام پیش‌نیازهای این شرکت را برآورده کرد

Phos، شرکت فین‌تک طراح سیستم نقطه فروش نرم‌افزاری (SoftPos)، نخستین ارائه‌دهنده راه‌حلی است که با کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) پیش‌نیازهای جدید ویزا را برآورده می‌کند. کیت توسعه نرم‌افزار مجموعه‌ای از ابزارها را گرد هم می‌آورد که توسعه‌دهندگان را قادر ‌سازد اپلیکیشن‌های موبایل را برای پلتفرم‌های خاص بسازند و برنامه‌نویسی کنند. این خبر کودتای بزرگ برای فین‌تک مستقر در بریتانیا است، زیرا این شرکت اولین ارائه‌دهنده در سطح جهان است که پیش‌نیازهای نسخه 1.8 برنامه Visa Ready Tap to Phone را برآورده می‌کند.

Financial IT

 

شرکت Equilend پلتفرم اتوماسیون گردش کار معاملاتی مبادله بازده کل سهام جهانی را در اتخادیه اروپا راه‌اندازی کرد

EquiLend، شرکت جهانی فناوری مالی، داده‌ها و تجزیه و تحلیل صنعت مالی اوراق قرضه، امروز اعلام کرد که پلتفرم اتوماسیون گردش کار معاملاتی مبادله بازده کل سهام جهانی پاییز امسال برای مؤسسات مالی در اتحادیه اروپا فعال خواهد شد.  EquiLendاکنون در مراحل پایانی تضمین نظارتی بانک مرکزی ایرلند برای اجرای اتوماسیون گردش کار معاملاتی مبادله بازده کل سهام جهانی به عنوان یک تسهیلات تجاری سازمان‌یافته (OTF) است که مؤسسات مستقر در اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد تا بر روی این پلتفرم تجارت کنند.

Financial IT

 

BankiFi عملیات خود را در آمریکای شمالی گسترش می‌دهد

BankiFi، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های بانکی تعبیه‌شده، عملیات خود را در آمریکای شمالی با تاسیس BankiFi Americas گسترش می‌دهد. رشد و گسترش این سازمان در بازار آمریکا از الزامات منحصر به فرد دیجیتالیزه کردن و نوسازی پرداخت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پشتیبانی می‌کند و در عین حال مؤسسات مالی را در مرکز این رابطه قرار می دهد.

Financial IT

 

راه‌اندازی فین‌تک جدید با هدف تسریع دسترسی به سرمایه‌گذاری تاثیری در بازارهای خصوصی

مدیران سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات، جاش هیل و مارشال دانفورد، امروز تاسیس شرکت Citizen Mint را اعلام کردند، که یک پلتفرم جدید سرمایه‌گذاری تاثیری برای کمک به سرمایه‌گذاران برای ایجاد بازده مالی و اثرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی است.

Financial IT

 

محصول پرداخت‌های فرامرزی شرکت OPEN تحت حمایت بانک مرکزی هند قرار گرفت

OPEN، سریع‌ترین شرکت بانکداری دیجیتال جهان، روز سه‌شنبه از بانک مرکزی هند (RBI) برای محصول جدید پرداخت‌های فرامرزی خود مجوز دریافت کرد. این مجوز پس از تکمیل مرحله آزمایشی سندباکس نظارتی بانک مرکزی هند با مضمون «پرداخت‌های فرامرزی» صادر شد. بانک مرکزی هند در بیانیه خود محصول شرکت OPEN را به عنوان یک سیستم پرداخت برون مرزی مبتنی بر بلاک‌چین توصیف کرد که از زیرساخت‌های فعلی استفاده می کند.

OPEN که در سال 2017 تأسیس شد، یک پلتفرم نئوبانکداری را ارائه می دهد که همه ابزارهای مورد استفاده توسط کسب‌وکارهای کوچک را گرد هم می آورد و آنها را با حساب جاری کسب‌وکار ادغام می‌کند.

Financial IT

 

کلاهبرداری همچنان مانعی پیش روی رشد در فضای پررونق BNPL

شرکت SEON، با تخصص در پیشگیری از کلاهبرداری، به شرکت Biller، کسب‌وکار همتا به همتای BNPL، کمک کرد تا تراکنش های جعلی را تا 87 درصد در سراسر پلتفرم خود کاهش دهد. این شرکت توانست با ارائه راه‌حل قدرتمند مبارزه با تقلب، زمان بررسی‌های دستی را تا 93 درصد کاهش دهد.

Financial IT

 

شرکت Ondato سیستم شناسایی و مدیریت ریسک‌های مرتبط با مشتریان را راه‌اندازی کرد

Ondato، یک شرکت فناوری که فرآیندهای KYC (مشتری خود را بشناسید) و AML (ضد پول‌شویی) را ساده می‌کند، سیستم Ondato Risk Scoring، ابزاری خودکار برای شرکت‌ها در راستای شناسایی و مدیریت ریسک‌های مرتبط با مشتریان، را راه‌اندازی کرد.

Financial IT

 

GoCardless پرداخت‌های حوزه بانکداری باز را با پلتفرم Xero ادغام می‌کند

GoCardless، پیشرو در پرداخت‌های مستقیم بانکی در جهان، امروز اعلام کرد که با Xero، پلتفرم کسب‌وکارهای کوچک جهانی، همکاری کرده است تا ویژگی Instant Bank Pay خود را به مشتریان Xero در بریتانیا ارائه دهد.

Financial IT

 

همکاری ATRAM و Additive برای راه‌اندازی پلتفرم مدیریت ثروت دیجیتالی

ATRAM Trust Corporation، بزرگ‌ترین شرکت مستقل مدیریت دارایی و ثروت در فیلیپین، اعلام کرد که قرارداد مشارکت استراتژیک با Additiv، ارائه‌دهنده پلتفرم مدیریت ثروت جهانی، امضا کرده است. این مشارکت استراتژیک ATRAM را قادر می سازد تا راه حل‌های مدیریت ثروت خود را مدرن و دیجیتالی کند تا نیاز روزافزون به خدمات سرمایه‌گذاری هوشمند را برآورده کند.

Financial IT

 

همکاری طلایی مایکروسافت و Medius پس از ده سال

Medius، ارائه‌دهنده پیشرو اتوماسیون اسناد پرداختنی و راه‌حل‌های مدیریت هزینه‌، به‌عنوان شریک برتر مایکروسافت اعلام وضعیت کرد. Medius رشد سالانه 25 درصدی را در سال 2022 در سطح جهانی رقم زده است و بیش از 2600 مشتری از راه حل‌های Medius در سراسر جهان استفاده می‌کنند و تراکنش‌هایی به ارزش تقریبی 180 میلیارد دلار در سال را مدیریت می‌کند.

Financial IT

 

مترجم: فرزانه اسکندریان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =