ریزش بیت کوین ادامه دار شد

بازار رمزارزها امروز با فشار عرضه زیادی همراه بود و دلیل عمده آن نیز نزدیک شدن بیت کوین به سطح مقاومتی ۲۴ هزار دلار و سقف کانال صعود کوتاه مدت بود. بر اساس تحلیل جدید برآورد تداوم روند اصلاحی تا میانه‌های کانال صعودی را خواهیم داشت که می‌تواند تا محدوده ۲۱ هزار دلار نیز افت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای امروز کاهشی بود و به سطح یک هزار و ۴۷ میلیارد دلار رسید، دامیننس بیت کوین نیز به ۴۳.۵۹ درصد تغییر کرد، شاخص ترس و طمع در محدوده ۳۲ واحد است که همچنان در وضعیت ترس قرار دارد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۲ هزار و ۹۲۳ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۷۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۴۹۰ دلار

تغییرات: افت ۵.۷۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۵۴ دلار و ۶۴ سنت

تغییرات: افت ۵.۷۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۵۸ دلار

تغییرات: افت ۵.۴۳ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۸۶ دلار

تغییرات: افت ۹.۰۵ درصدی

سولانا (SOL): ۴۰ دلار و ۹۰ سنت

تغییرات: افت ۱۰.۶۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۸۷ دلار

تغییرات: افت ۴.۱۱ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۳۷ دلار

تغییرات: افت ۱۱.۳۰ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۳۱ سنت

تغییرات: رشد ۸.۹۲ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۷۰ دلار

تغییرات: افت ۴.۵۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۳ دلار و ۲۹ سنت

تغییرات: افت ۹.۵۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریزش بیت کوین ادامه داد

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: افت تا محدوده ۲۱ هزار دلار، حوالی خط میانی کانال صعودی.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

ریزش بیت کوین ادامه داد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

ریزش بیت کوین ادامه داد

ارزش بازار حوزه دیفای

ریزش بیت کوین ادامه داد

شاخص ترس و طمع

ریزش بیت کوین ادامه داد

 

بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری لیدو به ارتقای اتریوم خوش‌بین است

واسیلی شاپوالوف (Vasily Shapovalov)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری لیدو (lido)، درباره موقعیت اتریوم در اکوسیستم ارزهای دیجیتال طی دو سال آینده گفته است که این بلاک چین یکپارچه خواهد شد. علاوه بر این، طبق گفته‌های او ارتقای جدید اتریوم که به تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای آن سرعت می‌بخشد، راه‌حل‌های لایه دوم خاصی را هم به این شبکه اضافه می‌کند. به نظر او، ارتقای اتریوم مانند تعویض موتور هواپیما در اواسط پرواز خواهد بود و ترکیبی از اضطراب و هیجان است. هرچند که او باور دارد ارتقای مذکور مشکلات غیرقابل‌پیش‌بینی خاصی را ایجاد می‌کند، همچنان نسبت به آن خوش‌بین است و فکر می‌کند که یک اقتصاد اثبات سهام به اندازه اتریوم می‌تواند به پتانسیل زیادی از رقابت، مالی‌سازی و سرمایه‌گذاری برسد.

بیت کوین نباید به روند صعودی خود در چند روز گذشته افتخار کند

ونچرفاوند (Venturefounder)، یکی از تحلیلگران مشهور بازار ارزهای دیجیتال، گفته است که بیت کوین نباید به روند صعودی خود در چند رو گذشته افتخار کند؛ چراکه همبستگی آن با شاخص نزدک در ۹۱ درصد قرار دارد که بالاترین سطح تاریخی این همبستگی محسوب می‌شود. طبق گفته‌های او، هم بیت کوین و هم شاخص نزدیک به سیاست‌های فدرال رزرو، پیش‌بینی‌های مربوط به نرخ بهره و رکود اقتصادی و شاخص دلار چشم دوخته‌اند.

ماین‌کرافت استفاده از NFT را در سرورهای این بازی ممنوع می‌کند

استودیوی بازی‌سازی ماین‌کرافت (Minecraft) امروز با انتشار یک پست اعلام کرد که به زودی فناوری بلاک چین را در سرورهای این بازی ممنوع می‌کند. ماین‌کرافت همچنین اعلام کرده است که استفاده از تصاویر این بازی برای ساخت پروژه‌های NFT را ممنوع می‌کند. به عقیده این استودیوی بازی‌سازی، ماهیت کم‌یاب NFT می‌تواند دسترسی کاربران به قابلیت‌ها در برخی از سرورها را محدود کند.

تسلا ۷۵ درصد از بیت کوین‌های خود را فروخت

شرکت خوردوسازی تسلا در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که این شرکت ۷۵ درصد از دارایی بیت کوین خود را به فروش رسانده و ۹۳۶ میلیون دلار پول نقد به ترازنامه خود افزوده است. تسلا می‌گوید که حالا از ۱.۲ میلیارد دلار دارایی دیجیتالی که در گزارش‌های فصلی گذشته آمده بود، تنها ۲۱۸ میلیون دلار باقی مانده است. گزارش مالی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ تسلا نشان می‌دهد که این شرکت با تورم، اوضاع نابسامان اقتصادی و زمستان ارزهای دیجیتال دسته و پنجه نرم می‌کند. گفتنی است که تسلا در سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال اسکای‌بریج با خروج سرمایه‌گذاران مواجه شده است

نیویورک تایمز گزارش داده است که شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج کپیتال (SkyBridge Capital) که توسط آنتونی اسکاراموچی تأسیس شده است، به دلیل عملکرد ضعیف خود که از قیمت‌های پایین ارزهای دیجیتال نشأت می‌گیرد، با خروج سرمایه‌گذاران مواجه شده است. این شرکت در آستانه از دست دادن نیمی از سرمایه تحت مدیریت خود تا پایان ماه ژوئن (اواسط تیر) یعنی ۸۹۰ میلیون دلار است.

پلتفرم پرمینت قصد دارد سرمایه از دست رفته قربانیان هک خود را به آنها برگرداند

پلتفرم توکن‌های غیرمثلی (NFT) پرمینت (Premint) در آخر هفته دچار هک شد و کاربران آن بیش از ۳۰۰ NFT را از دست دادند. حال پلتفرم مذکور اعلام کرده است که قصد دارد هزینه قربانیان خود را برگرداند. برندن مولیگان، مدیرعامل پرمینت اعلام کرده که این شرکت با همکاری شخص دیگری تجزیه‌وتحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای را انجام داده است تا فهرستی از تمام NFT‌های دزدیده‌شده را تهیه کند. در طول این هفته قرار است سرمایه کیف پول‌های هک شده به آنها پرداخت شود. طبق گفته‌های مولیگان، مجموع مبلغی که پرمینت به مشتریان خود بازپرداخت خواهد کرد، حدود ۳۴۰ اتریوم (حدود ۵۲۵,۰۰۰ دلار) خواهد بود.

صرافی FTX قصد دارد سرمایه‌های جدیدی را جذب کند

بلومبرگ گزارش داده است که صرافی ارزهای دیجیتال FTX و شعبه آمریکایی این صرافی درحال مذاکره برای جذب سرمایه‌های تازه هستند. این صرافی ارزهای دیجیتال قصد دارد به همان اندازه‌ای که در دور سوم تأمین مالی خود سرمایه جذب کرده بود، باز هم سرمایه جمع‌آوری کند. این اخبار همزمان با تلاش صرافی FTX برای جلوگیری از آسیب به شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال منتشر شده است.

لایحه‌ای که به کمیسیون معاملات آتی کالایی اختیارات بیشتری در زمینه ارزهای دیجیتال می‌دهد امسال به رأی گذاشته می‌شود

تلاش دو حزبی در کنگره آمریکا برای اعطای اختیارات و نظارت بر صنعت ارزهای دیجیتال به کمیسیون معاملات آتی کالایی آمریکا (CFTC)، ممکن است تا پایان سال جاری در کنگره به رأی گذشته شود. این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به‌صورت تاریخی همواره بر صنعت ارزهای دیجیتال تسلط داشته است، اما درصورتی‌که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین طبق لایحه قانون نوآوری مالی مسئولانه، تحت عنوان کالای اقتصادی یا همان کامودیتی (Commodity) تعریف شود، اختیارات این حوزه نیز به CFTC محول می‌شود.

این لایحه که در صنعت ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است، دارایی‌های دیجیتال قابل تعویض و تغییری که اوراق بهادار نیستند را به‌عنوان کالای اقتصادی یا کامودیتی طبقه‌بندی می‌کند و به شکل مؤثری توان و اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در صنعت ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد.

پالیگان با فناوری اثبات دانایی صفر EVM به دنبال تراکنش‌های ارزان‌تر وب ۳ است

پالیگان، یکی از راهکارهای لایه دوم اتریوم با ارائه یک ماشین مجازی اتریوم (EVM) با فناوری اثبات دانایی صفر (Zero Knowledge) به دنبال کاهش هزینه‌های تراکنش‌ها و بهبود مقیاس‌پذیری است. این راهکار جدید مقیاس‌پذیری، با قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم، ابزارهای توسعه‌دهنده و کیف پول‌های با فناوری اثبات دانایی صفر سازگاری دارد. پالیگان با این فناوری از طریق تجمیع تراکنش‌ها در یک گروه و تبدیل آنها به یک تراکنش واحد قبل از ارسال به شبکه اتریوم، باعث کاهش هزینه تراکنش‌ها می‌شود.

انتظار می‌رود سختی استخراج بیت کوین بیشترین کاهش را از زمان سرکوب صنعت ماینینگ در چین داشته باشد

تجزیه و تحلیل وبگاه کریپتو اسلیت (CryptoSlate) با استفاده از داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود (Glassnode)، حاکی از آن است که انتظار می‌رود سختی استخراج بیت کوین در تنظیم بعدی خود که پنجشنبه بیست و یکم جولای (۳۰ تیر) انجام می‌شود، حدود ۴.۵ درصد کاهش یابد. با این حساب، این رویداد مهم‌ترین کاهش دشواری استخراج بیت کوین از زمان سرکوب صنعت استخراج مبتنی بر اثبات کار (PoW) توسط چین در ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) را نشان خواهد داد.

ویتالیک بوترین از جامعه شیبا اینو برای حمایت از برنامه کمک هزینه تحصیلی او تشکر کرد

توسعه‌دهندگان ناشناس شیبا اینو سال گذشته بخش زیادی از این ارز دیجیتال را به بوترین هدیه دادند. آنها ۵۰ درصد از کل عرضه شیبا اینو را برای او فرستادند تا از گردش خارج شود. بوترین هم تصمیم گرفت ۹۰ درصد از توکن‌های خود را بسوزاند و ۱۰ درصد باقی‌مانده را به امور خیریه اختصاص دهد. او مقداری از این مبلغ را به تأمین بودجه یک برنامه دکترا درمورد توسعه هوش مصنوعی اختصاص داد. بوترین در پاسخ به توییتی که نام برندگان این کمک هزینه را منتشر می‌کرد، از جامعه شیبا اینو که این کمک هزینه‌ها را ممکن کرد، تشکر کرد.

مدیرعامل کریپتوکوانت عبور از سطح قیمتی ۳۰ هزار دلار را نقطه آغاز بازار صعودی بیت کوین می‌داند

کی یانگ جو، مدیرعامل پلتفرم تحلیلی درون‌زنجیره‌ای کریپتوکوانت (CryptoQuant) پیش‌بینی می‌کند که سطح قیمتی ۳۰ هزار دلار نقطه آغاز یک بازار صعودی دیگر برای بیت کوین است. او به این حقیقت اشاره کرده است که بسیاری از مردم در قیمت‌های فعلی هنوز در زیان به سر می‌برند. گفتنی است که پادشاه ارزهای دیجیتال امروز تا ۲۳,۸۵۵ دلار رشد کرد و این بالاترین قیمتی بود که بیت کوین از سیزدهم ژوئن (۲۳ خرداد) تجربه کرده بود.

شیبا اینو در یک صرافی فیلیپینی فهرست شد

دومین میم کوین بزرگ بازار ارزهای دیجیتال یعنی شیبا اینو در صرافی فیلیپینی «Coins.ph» فهرست شد. این صرافی یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های فیلیپین است که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است. صرافی Coins.ph بعدها علاوه بر ارزهای دیجیتال، به سمت ارائه خدمات مالی اصلی نیز روی آورد. گفتنی است که این پلتفرم معاملاتی در ماه آوریل (فروردین) توسط وی ژو، مدیر ارشد مالی سابق صرافی بایننس خریداری شد.

صرافی بایننس پاداش‌های جدیدی برای کاربران دوج کوین در نظر گرفته است

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس خبر از در نظر گرفتن پاداش‌های جدیدی برای کاربران دوج کوین داده است. این صرافی مجموعه جدیدی از فعالیت‌های سهام‌گذاری قفل‌شده را معرفی کرده که کاربران را قادر می‌سازد تا با سهام‌گذاری دوج کوین خود، تا ۱۰ درصد سود سالانه کسب کنند.

علاوه بر این، بایننس مشوق‌های جدیدی برای ثبت‌نام در سرویس بایننس سیوینگس (Binance Savings) معرفی کرده است. تا پایان این رویداد، کاربرانی که هرگز از محصولات این سرویس استفاده نکرده‌اند؛ می‌توانند حالا با ثبت‌نام در این سرویس، از مزایای مضاعف سوددهی سالانه با دوج کوین بهره ببرند.

منبع: ایمنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  +    =  92