تشکیل گروه پایش در بانک ها و بیمه های ۷ استان کلید خورد

ذبیح‌اله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه‌‌اندازی دو سامانه سوت‌زنی اموال مازاد و مقابله با فساد از سوی این وزارتخانه، از مدیران استانی وزارت اقتصاد خواست که خود نخستین گزارشگران فساد باشند. «ذبیح‌‌اله سلمانی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در نخستین گردهمایی حضوری مدیران استانی این وزارتخانه با اشاره به تفویض‌‌ اختیارات و وظایف و ماموریت‌‌های وزارت اقتصاد به استان‌ها، از مدیران استانی خواست تا با آسیب‌‌شناسی این حوزه، مواردی را که نیازمند بازنگری و اصلاح است، اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،او همچنین به ایجاد گروه پایش و نظارت بر عملکرد بانک‌‌ها و بیمه‌ها در هفت استان به‌صورت آزمایشی اشاره کرد و افزود: در این مورد هم گزارش‌های لازم از سوی مدیران استانی به وزارتخانه ارسال می‌‌شود تا اگر تجربه موفقی بود در سایر استان‌ها هم اجرا شود؛ چراکه ساختاری برای نظارت بر بانک‌‌ها و بیمه‌ها در استان‌ها وجود نداشت. معاون وزیر اقتصاد همچنین به مولدسازی فروش اموال و املاک مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: در این حوزه تاکید وزیر اقتصاد بر این بود که ما به‌عنوان وزارت اقتصاد باید پیشقدم باشیم و به‌طور جدی موضوع فروش اموال را پیگیری کنیم و به همین دلیل، برش استانی این برنامه به استان‌ها ابلاغ شده است.

سلمانی همچنین با اشاره به راه‌‌‌‌اندازی دو سامانه برای مبارزه با فساد از سوی وزارت اقتصاد یادآور شد: یکی از این دو سامانه، سامانه سوت‌زنی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی است که تکلیف قانونی بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز ناطر بر آن است تا برای گزارش‌های مردمی که از اموال مازاد داده می‌‌شود بعد از بازرسی‌‌های میدانی و بررسی در کارگروه، پاداشی تا سقف ۵۰میلیون تومان در نظر گرفته شود. او گفت: همچنین دستورالعمل سامانه سوت‌زنی مقابله با فساد آماده شده است و افراد می‌‌توانند گزارشگر فساد مدیران و دستگاه‌های اجرایی باشند و مسوولیت این سامانه با مرکز بازرسی وزارتخانه است. سلمانی از مدیران استانی وزارت اقتصاد خواست که خود نخستین گزارشگران فساد باشند و تاکید کرد: در راستای شفافیت و ارتقای سلامت اداری لازم است مدیران نیز خود از فساد دور باشد و هم اینکه خود نخستین گزارشگر فساد در زیر مجموعه‌شان باشند.

منبع: شادا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  49