معرفی ۶ مورد از بهترین استخرهای استخراج رمز ارز برای ایرانی ها

استخراج ارز دیجیتال یکی از ده‌ها روشی است که برای کسب درآمد از این بازار وجود دارد. با شناخت بهترین استخر استخراج برای ایرانی‌ها می‌توانید درآمد خود را از این روش چند برابر کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،استخراج بیت کوین نسبت به استخراج سایر ارزهای دیجیتال متداول‌تر است. فرایند ماینینگ یعنی شما قدرت پردازشی سخت‌افزار خود را به بلاکچین بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی که با الگوریتم اجماع اثبات کار فعالیت می‌کند، بدهید. این بلاکچین از توان پردازشی سخت‌افزار شما برای تایید تراکنش‌ها و تشکیل بلاک‌ها استفاده می‌کند. بعد از استخراج هر بلاک هم به صاحب ماینری که تراکنش را تایید کرده، پاداش می‌دهد. این پاداش‌ها کوین‌هایی هستند که تا پیش از این در شبکه وجود نداشتند و برای اولین بار وارد چرخه بازار می‌شوند.

استخر استخراج چیست؟

در ابتدای شروع فرایند ماینینگ، تعداد ماینرها و تعداد کاربران شبکه زیاد نبود و به همین دلیل سختی شبکه در سطح پایینی قرار داشت. بنابراین ماینرها حتی با سخت‌افزارهای معمولی مانند کامپیوترهای خانگی هم می‌توانستند بیت کوین استخراج کنند. با افزایش تعداد تراکنش‌های روزانه، سختی شبکه بیشتر شد و دیگر دستگاه‌های معمولی از پس پردازش تراکنش‌ها برنمی‌آمدند.

در آن زمان بعضی از کمپانی‌ها برای حل مشکل سخت‌افزارهایی مخصوص فرایند ماینینگ ساختند و آن‌ها را در بازار عرضه کردند. مردم این دستگاه‌ها را خریدند و در خانه‌ها یا انبارهایشان قرار دادند تا بیت کوین استخراج کنند و باز هم توانستند از فرایند ماینینگ سود به دست آورند.

به مرور زمان، تعداد تراکنش‌ها باز هم بیشتر شد و سختی شبکه باز هم افزایش پیدا کرد؛ تا جایی که دیگر دستگاه‌های ماینر هم به تنهایی نمی‌توانستند یک تراکنش را تایید و بلاک را استخراج کنند. ماینرهای بیت کوین برای حل این مشکل، استخر استخراج تشکیل دادند.

استخر استخراج فضایی فرضی است که در آن ماینرها قدرت پردازشی دستگاه‌هایشان را باهم به اشتراک می‌گذارند؛ در نتیجه می‌توانند با قدرت پردازشی بیشتر، بلاک‌های بیشتری را استخراج کنند. این فرایند هنوز هم جواب می‌دهد و در سراسر جهان استخرهای بسیاری برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین، لایت کوین یا دوج کوین فعالیت می‌کنند.

برای انتخاب استخر استخراج به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

بعضی از افراد به همراه دوستان و شرکایشان استخرهای خصوصی راه‌اندازی می‌کنند. این یکی از قابل اعتمادترین روش‌ها برای استخراج با استخر در ایران است، اما همه افراد سرمایه کافی برای توسعه یک استخر را ندارند. بنابراین باید استخری را انتخاب کنند و به آن ملحق شوند. در ادامه به چند معیار مهم که در انتخاب بهترین استخر استخراج برای ایرانی‌ها به شما کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم.

  • استخرها برای پذیرش نودها کارمزد می‌گیرند، فعالیت در استخرهایی که کارمزد بالا دارند معمولا مقرون به صرفه نیست؛
  • استخر مورد نظر باید اجازه فعالیت در ایران را داشته باشد؛
  • پینگ استخر در ایران باید مناسب باشد، یعنی تعداد ماینرهایی که از ایران در این استخر مشارکت دارند، باید به اندازه‌ای باشد که پوشش شبکه ایجاد کند؛
  • استخر باید امنیت نودهای ماینر را تأمین کند؛
  • سیستم عملکرد استخر باید کاملا شفاف باشد و همه ماینرها باید با ساز و کار کسب درآمد در آن استخر آشنا باشند؛
  • شیوه پرداختی هم از دیگر نکاتی است که باید هنگام مشارکت در یک استخر به آن توجه داشته باشید.

بهترین استخر استخراج برای ایرانی‌ها

ماینرهای ایرانی استخرهای مختلفی را برای فعالیت انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید که در ایران هم تعدادی استخر استخراج ارز دیجیتال راه‌اندازی شده است که در زمینه ماینینگ توکن‌های مهمی مثل بیت کوین و اتریوم فعالیت می‌کنند. عضویت در این استخرها برای ماینرهای ایرانی ساده‌تر است، اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتبارسنجی این دسته از استخرها کاملا برعهده خودتان است. گاهی اوقات ممکن است پروژه‌های اسکم به صورت استخر استخراج ارز دیجیتال در ایران توسعه پیدا کنند.

در این بخش ما بهترین استخر استخراج برای ایرانی ها در سطج بین المللی را نام می‌بریم.

  • Slush Pool: این استخر برای استخراج بیت کوین و زی‌کش کاربرد دارد و از سال ۲۰۱۰ فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین استخرهای بین‌المللی است.
  • F2pool: این استخر در چین فعالیت می‌کند و بالاترین نرخ هش ریت بیت کوین را در اختیار دارد. این استخر معتبر است، اما کارمزد بالایی از نودهای فعال در آن دریافت می‌کند.
  • Awesome Miner: این استخر به ماینرها قدرت انتخاب می‌دهد تا در زمینه استخراج کدام ارز دیجیتال فعالیت کنند. همچنین میزان سود کاربران با توجه به میزان مصرف برق و سودی که به دست می‌آورند، تغییر می‌کند.
  • Pool BTC: این استخر هم جزو ماینرهای معتبر است که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارد. پلتفرم این استخر از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و سیستم پرداخت منحصر به خود را هم دارد.
  • Via BTC: این استخر برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو ابزارهای قابل اعتماد برای استخراج ارز دیجیتال است.
  • Poolin: این استخر قابلیت مشارکت در فرایند استخراج توکن‌های مختلفی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و زی کش را فراهم کرده است. ماینرهای فعال در این استخر، محدودیت جغرافیایی ندارند و از سراسر جهان می‌توانند به آن متصل شوند.

آیا ماینینگ در استخر استخراج در ایران سودآور است؟

بیت کوین چند صد هزار دلار ارزش دارد و حتی در زمستان سرد نیمه اول سال ۲۰۲۲ هم ارزش بالاتری نسبت به دلار داشت؛ همانطور که می‌دانید اختلاف ارزش دلار هم در برابر ریال ایران بسیار زیاد است. پس هر روش استخراجی که به شما کمک کند بیت کوین یا ارزهای دیجیتال ارزشمند بازار را به دست آورید، سودآور است.

بعضی از افراد به این فکر می‌کنند که اگر به صورت فردی فعالیت داشته باشند، در صورتی که بتوانند یک بلاک استخراج کنند، پاداشی می‌گیرند که تماما مال خودشان است، اما اگر در استخر کار کنند، باید پاداششان را با سایر ماینرها به اشتراک بگذارند و این موضوع سودشان را کاهش می‌دهد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که احتمال استخراج ارز دیجیتال در استخر خیلی بیشتر از استخراج فردی است. به عنوان مثال اگر در فرایند استخراج فردی ماهانه یک بیت کوین به دست می‌آید، در استخر ممکن است ماهانه چند ده تا چند صد بیت کوین به دست آید. تقسیم تعداد بیشتر بیت کوین بین اعضای مختلف استخر، سود بیشتری نسبت به استخراج انفرادی خواهد داشت، زیرا دفعات کسب سود بیشتر است.

کلام آخر

در این مقاله استخرهای معتبر استخراج ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم. بررسی اینکه بهترین استخر استخراج برای ایرانی‌ها کدام است، وظیفه‌ای است که بر عهده شما قرار می‌گیرد. چرا که ویژگی‌های استخرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر فردی ترجیح می‌دهد در استخری با ویژگی‌های خاص کار کند.

آنچه خواندید اطلاعاتی بود که در مجله ارز دیجیتال داموندمگ ارائه شده بود، در این مجله می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره انواع روش‌های استخراج ارزهای دیجیتال و همچنین روش‌های گوناگون کسب درآمد از این بازار و پروژه‌های مربوط به آن به دست آورید. داموند DAMOND. ir همچنین یک صرافی ارز دیجیتال امن ایرانی را هم برای تریدرهای داخل کشور توسعه داده است تا بتوانند بدون دغدغه تحریم و بدون نیاز به خرید آی‌پی فیک خارجی، بهترین ارزهای دیجیتال بازار را خرید و فروش کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت داموند شوید.

منبع: آی تی ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −  74  =