قابلیت استعلام گواهی عدم سوء پیشینه در پلتفرم‌ها ایجاد شد

قوه قضائیه امکان استعلام صحت گواهی عدم سوء پیشینه را برای پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات شخص محور فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات شخص محور پلتفرم‌هایی هستند که در شرایط فعلی با درخواست کاربر ارائه دهنده خدمت خاصی را به منزل شهروندان ارسال می‌کنند. پلتفرم‌هایی مانند اسنپ، تپسی، آچاره و سایر پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات جزو این دسته از پلتفرم‌ها قرار می‌گیرند.

در شرایط فعلی برای اینکه افراد بتوانند روی این پلتفرم‌ها خدمات خود را عرضه کنند باید گواهی سوپیشینه خود را از قوه قضائیه دریافت و آن را برای پلتفرم‌های طرف قراردادشان ارسال کنند؛ قوه قضائیه برای آنکه مانع هر گونه تخلف در این خصوص شود در کارگروه تعامل‌پذیری پیشنهاد داد تا امکان استعلام صحت گواهی سوپیشینه را برای پلتفرم‌ها فراهم کند.

این پیشنهاد قوه قضائیه در کارگروه تعامل پذیری مورد پذیرش اعضا قرار گرفت و مقرر شد این سرویس از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات فراهم شود. این سرویس از طریق اپراتور مرکز ملی تبادل اطلاعات (PGSB) با دریافت توافقنامه منع  افشا اطلاعات و امحاء اطلاعات در اختیار پلتفرم‌ها قرار خواهد گرفت.

در سال ۱۴۰۰ سازمان فناوری اطلاعات مزایده‌ای برای واگذاری اپراتوری گذرگاه عمومی خدمات دولت یا (Public Government Service Bus) به بخش خصوصی برگزار کرد و سیتاد به عنوان شرکتی که فلسفه تاسیس آن  نیز راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دولت بود، به عنوان اپراتور اول این خدمات انتخاب شد. سیتاد به عنوان یکی از شرکت‌های هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر متولی اجرای پروژه زیرساخت‌ها در سازمان فناوری اطلاعات است. عضو هیات مدیره شرکت سیتاد و مدیر پروژه (PGSB) گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیکی پیشتر در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بود در حال تست نهایی گذرگاه هستیم و تمامی تجهیزات مورد نیاز در سازمان فناوری اطلاعات نصب شده است. محمد صبری اظهار امدیواری کرده بود که تا پایان تیرماه امکان رونمایی از آن فراهم شود. طبق گفته او وظیفه‌ PGSB ارائه خدمات دولت از طریق یک گذرگاه واحد به کسب و کارها و سازمان‌هایی است که می‌خواهند روی بستر اینترنت خدمات دولت دریافت کنند.

به نظر می‌رسد استعلام صحت گواهی سوپیشینه برای پلتفرم‌ها و همچنین دریافت تیک آبی برای فروشندگان ملک روی بستر پلتفرم‌ها جزو اولین سرویس‌هایی باشد که روی این درگاه مرکز ملی تبادل اطلاعات ارائه خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =