مشکلات خدمات بانکی اتباع خارجی به کجا رسید

سخنگوی وزارت کشور از حل مشکلات خدمات بانکی اتباع خارجی در اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آقای دارابی گفت: وزارت کشور پس از اطلاع از مشکل اتباع خارجی‏ در خدمات حساب‌های بانکی، بلافاصله شروع به اقدام برای رفع آن کرد.

دیروز باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد با وجود دستورالعمل بانک مرکزی برای ارائه برخی خدمات بانکی به اتباع خارجی‏، مهاجران افغانستانی با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

در این گزارش برخی مهاجران می‌گویند با آنکه مدارک اقامتی قانونی دارند، اما بعضی شعبه‌های بانک تجارت برایشان حساب افتتاح نمی‌کنند یا برایشان شرط‌هایی گذاشته شده اند.

به گفته معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، دستورالعمل بانک مرکزی، بانک‌ها را مکلف کرده تا اشخاص خارجی مقیم و غیر مقیم از افتتاح حساب محروم نشوند.

بر اساس این دستورالعمل، بانک‌های دولتی، غیر دولتی و مؤسسات اعتباری غیر بانکی می‌توانند به اتباع خارجی بالاتر از ۱۸ سال که مدارک اقامتی معتبر از جمله کارت آمایش، دفترچه پناهندگی، دفترچه اقامت، دفتراقامت ویژه و گذرنامه به همراه روادید دارند‏، حداکثر یک کارت پرداخت ریالی با سقف خرید روزانه ۱۵ میلیون تومان اعطا کنند.

از سوی دیگر قائم مقام و عضو هیئت مدیره بانک تجارت گفت: اتباع مقیم که پروانه دائم و پاسپورت دارند بر اساس دستورالعمل و مقررات صادر کننده که این پروانه‌ها و مجوزات را به آن‌ها می‌دهد‏، مجاز هستند مانند تمام ایرانی‌ها حساب افتتاح کنند.

آقای کی‌لانی گفت: مشکلی که شاید وجود داشته باشد‏، برای اتباع غیرمقیم دارای پروانه‌های موقت است و نهاد متولی برایشان مدرک موقت یا آمایش صادر می‌کند‏، ما هم برایشان افتتاح حساب انجام می‌دهیم.

این در حالی است که باشگاه خبرنگاران جوان گفته بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد حساب بانکی برای اتباع افغانستانی با گذرنامه افتتاح می‌شود و با کارت آمایش ممکن نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  2  =