۱۰ راهکار موفقیت آمیز در کسب و کار های آنلاین

همه ما امروز در یک جهان متصل زندگی می‌کنیم و هر روزه این جهان در حال گسترش است. اینترنت، همراه با تلفن‌های هوشمند، روش انجام تجارت را تغییر داده است. با رشد تعداد بیزینس‌های دیجیتال، لازم است ۱۰ رمز موفقیت کسب و کار آنلاین را بشناسید و آن را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید. در حال حاضر صرف داشتن یک کسب و کار آنلاین با وجود این همه رقبا کافی نیست. در این مقاله چند نکته برای داشتن یک بیزینس آنلاین موفق آورده شده است. پس با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،کسب و کار آنلاین، کسب و کاری است که با استفاده از قدرت اینترنت می‌تواند رشد کند، مشتریان خود را افزایش دهد، به اقصی نقاط جهان دست یابد و از محدودیت‌های فیزیکی خارج شود. معمولا کسب و کارهای آنلاین را با وبسایت آن می‌شناسند و سایت آنها معرف هویت این کسب و کارهاست. اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین دارید، با سفارش طراحی سایت در گام اول هویت برند خود را در دنیای دیجیتال بسازید.

گفته می‌شود تا سال ۲۰۴۰ حدود ۹۵٪ افراد، خرید خود را در بستر اینترنت انجام می‌دهند. سرعت رشد کسب و کارهای آنلاین کاملا بر همه روشن است. پس اگر تا کنون وارد دنیای اینترنتی نشده اید، همین حالا اقدام کنید. قبل از اینکه دیر شود. اگر هم که صاحب کسب و کار آنلاین هستید با ما همراه باشید با ۱۰ رمز موفقیت کسب و کار آنلاین.

برخی از افراد از عبارات کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، اما آنها یکسان نیستند و تفاوتهایی دارند. کسب و کار الکترونیکی مشابه تجارت الکترونیکی است اما بسیار فراتر از معاملات خرید آنلاین است. تجارت الکترونیکی بیشتر شامل پروسه‌های معاملاتی آنلاین می‌باشد. درواقع تجارت الکترونیک زیرمجموعه کسب و کار الکترونیک می‌باشد.

  • تجارت الکترونیک:  تجارت الکترونیک به انجام فعالیت‌های تجاری آنلاین، معاملات از طریق اینترنت اطلاق می‌شود. این شامل فعالیت‌هایی مانند خرید و فروش محصول، انجام معاملات پولی و غیره از طریق اینترنت است.
  • کسب و کار الکترونیک:  کسب و کار الکترونیک به انجام انواع فعالیت‌ها از طریق اینترنت اشاره دارد. این شامل فعالیت‌هایی مانند آموزش، فعالیت‌های عرضه، خرید و فروش کالا و خدمت و… در بستر اینترنت است.

۱۰ رمز موفقیت کسب و کار آنلاین

ده مورد از اصلی‌ترین رموز داشتن یک کسب‌وکار آنلاین موفق در ادامه ذکر می‌شود:

۱- داشتن یک سایت حرفه ای

همین حالا دست به کار شوید. اگر سایت دارید، مجدد آنرا بررسی کنید اگر ندارید، همین حالا سفارش طراحی سایت خود را در یک شرکت معتبر ثبت کنید و دروازه‌های جدیدی را به کسب و کارتان بگشایید.

سایت، همه چیز کسب و کار شماست. هویت برند شماست. تصور مخاطب از کسب و کار شماست. باید سایتتان را بازبینی کنید و نواقص را رفع کنید و یا حتی در صورت نیاز بازطراحی کنید. چه بسا چند سایت که در یک زمینه کار میکنند و هر دو از نظر شرکتی معتبرند اما در دنیای دیجیتال برای مخاطب به صرف دلیل نوع طراحی، یکی از آنها محبوبیت دارد مثل دیجی کالا، دیوار، اسنپ و….

۲- روی مشتری تمرکز کنید

ابتدا لازم است به اندازه کافی مشتری خود را بشناسید و بتوانید رفتار احتمالی وی را پیش بینی کنید. لازم است همه چیز مطابق خواست او باشد و برای اطلاع از نظرات آنها می‌توانید از فرمهای نظر سنجی کوتاه استفاده کنید. لازم است در دوره‌های مشخص رفتار کاربر خود را تحلیل کنید و تا حد امکان سعی کنید باگ‌های موجود را برطرف کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

۳- سفارش سئو

سئو را فراموش نکنید. بودن در نتایج گوگل به کاربر این حس را می‌دهد که این سایت معتبر است و هنگام خرید راحت‌تر فرایند سفارش را انجام می‌دهد. بیشتر شرکت‌های بزرگ روی سئو بیشترین سرمایه گذاری را می‌کنند. معمولا بسیاری از کاربران حتی صفحه دوم گوگل را باز نمی‌کنند. سئو به شدت برای کسب و کار آنلاین مهم است. اگر تا به حال به سراغ آن نرفته‌اید همین حالا سفارش سئو خود را ثبت کنید و با کمترین هزینه موثرترین روش تبلیغاتی را برای کسب و کارتان برگزینید.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک روش کم هزینه به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی می‌باشد و مدت زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه نیاز دارد اما ماندگار دارد. پس از کسب جایگاه در گوگل با انجام یک سری کارهای پشتیبانی به راحتی همیشه در نتایج گوگل باقی بمانید و لذت ببرید.

۴- اعتماد سازی کنید

لازم است مشتری حتما در سایت شما احساس امنیت داشته باشد. سایت شما باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه پرداخت ایمن باشد و از سوی دیگر  بداند که حریم خصوصی وی حفظ می‌شود.

۵- شبکه‌های اجتماعی یک سلاح قوی

حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک کانال عالی برای دستیابی به مشتریان هدف شما باشد. از آن غافل نشوید. اگر از رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان فعلی استفاده نمی‌کنید، شانسی برای موفقیا قطعی ندارید. حدود یک سوم کل ترافیک ارجاعی کسب و کارهایی که آنلاین فعالیت دارند از این طریق است.

۶-  طراحی اپلیکیشن

بسیاری از کاربران برای ورود به سایت شما از گوشی همراه استفاده می‌کنند. هم چنین بسیاری از کاربران برای سایت‌های پرکاربردشان اپلیکیشن را ترجیح می‌دهند تا همیشه برایشان در دسترس باشد. پس از ایجاد سایت و سئو برای رشد بیشتر و وفاداری کاربران خوب است به سراغ اپلیکیشن بروید. با سفارش طراحی اپلیکیشن، سهولت استفاده از سیستم خود را برای مخاطبان افزایش دهید و مخاطبان خود را وفادار نمایید.

۷- خدمات پشتیبانی داشته باشید

برای اکثر مشتریان پشتیبانی قوی بسیار حائز اهمیت است. مشتریان انتظار دارند تا مسائلی که با آنها روبرو می‌شوند در اسرع وقت برطرف گردد. وگرنه به سراغ رقیب دیگر خواهند رفت که پشتیبانی بهتری ارائه می‌دهد. پشتیبانی سریع و قوی به کاربر حس اطمینان خاطر می‌دهد.

حتما انتقادپذیر باشید و به انتقادات وارد شده با برخوردی مناسب پاسخ دهید. لازم است تا بهترین شیوه رفتاری را برای پاسخگویی به مشتریان داشته باشید. اینگونه می‌توانید برای خودتان مشتری وفادار بسازید.

۸- بخش فنی قوی داشته باشید

سایت شما ممکن است در روز با کلی مسئله برنامه نویسی، سئویی و… روبرو شود و شما باید ذهنتان را معطوف به مدیریت کسب و کارخود کنید. مسلما شما نمی‌توانید به تنهایی همه کارها را پیش ببرید. لازم است جاهایی کمک دریافت کنید. برای این موضوع دو راه امکانپذیر است: جذب نیروی فنی یا برونسپاری.

یک کسب و کار آنلاین با مسائل مختلف گرافیکی، برنامه نویسی، سئویی و بازاریابی ممکن است مواجه شود. اگر بخواهید برای این کارها نیرو جذب کنید احتمالا ملزم به پرداخت هزینه خیلی بیشتری خواهید بود. اما با برونسپاری و همکاری با یک شرکت معتبر که تمامی فیلدها را پوشش می‌دهد می‌تواند برای شما مقرون به صرفه و کاربردی باشد.

۹- روی هدف بزرگ متمرکز باشید

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای همه مناسب نیست. موارد بسیاری وجود دارد که در این زمینه شکست خورده اند. اگر تمایل دارید زمان بیشتری را برای جزئیات صرف کنید تا برای تعیین اهداف، برنامه ریزی، جستجوی روندها و…، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین ممکن است راه مناسبی برای شما نباشد. شما به عنوان یک مدیر کسب و کار آنلاین باید مداوم روی هدف و برنامه‌ها کار کنید. بهتر است در این مسیر اکثر موضوعات اجرایی را برونسپاری کنید تا بتوانید متمرکز بمانید.

۱۰- متمایز و خلاق باشید

خلاقیت عنصر مهمی در موفقیت کسب و کارهای آنلاین است. شما باید خودتان را از سایر رقبا متفاوت جلوه دهید. این می‌تواند در نوع برند شما، طراحی سایت و سهولت استفاده، کیفیت محتواها، پشتیبانی، خدمات نوین و… باشد. برای ایجاد این وجه تمایز رقبا را به خوبی بررسی کنید به نحوی که بیشتر از خودشان بشناسید. نقاط ضعف و قوت آنها را جداسازی کنید و برای خود یک استراتژی عالی تدوین کنید.

شیوه تبلیغاتی مناسب برای کسب و کارهای آنلاین

مسلما بهترین روش برای تبلیغات یک کسب و کار آنلاین، تبلیغات در همین بستر هست که مشتریان آن نیز در همین بستر حضور دارند. تبلیغات آنلاین بسیار کم هزینه‌تر از روش‌های تبلیغاتی سنتی هستند و بازدهی آنها به مراتب بیشتر است.

بهترین روش تبلیغاتی برای هر کسب و کار متناسب با نوع آن کسب و کار، اهداف آن، مشتریان هدف و… انتخاب می‌شود. به صورت کلی تبلیغات مرسوم آنلاین عبارتند از:

سئو، گوگل ادز، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و…

چالش‌های کسب و کار اینترنتی

چالش‌هایی که هر کسب و کار با آن مواجه می‌شود ممکن است با سایرین حتی کسب و کارهای یک حوزه متفاوت باشد. این بستگی به ارزش‌های سازمان، نوع مدیریت، شیوه‌های منتخب تبلیغاتی و… دارد. اما برخی از این چالش‌ها معمولا در اکثر کسب و کارهای آنلاین مشترک بوده است.   این چالش‌ها به شرح زیر است:

  • ایجاد امنیت در برابر تهدیدات سایبری
  • سرعت پاسخگویی و عملکرد بهینه
  • تغییرات فناوری و سرعت همگام شدن با آن
  • تغییرات بازاری و وجود رقبای بالقوه و بالفعل زیاد
  • یکپارچگی و فرایند مورد انتظار کاربر

حتما برای این چالش‌ها دنبال پاسخ مناسب باشید و در صورت نیاز مشاوره بگیرید. سرعت رشد در فضای اینترنت بسیار بیشتر از فضای سنتی است و لازم است شما هم انقدر سریع باشید.

منبع: آی تی ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1