آزمایشگاه برنامک های همراه در شرکت کاشف آغاز بکار کرد

آزمایشگاه مرجع ارزیابی و اعتباربخشی محصولات بانکداری و پرداخت الکترونیکی با تمرکز بر سه حوزه برنامک‌های همراه، محصولات مبتنی بر وب و شبکه و سرویس‌های زیرساختی در شرکت کاشف آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آزمایشگاه مرجع ارزیابی و اعتباربخشی محصولات بانکداری و پرداخت الکترونیکی با تمرکز بر سه حوزه برنامک‌های همراه، محصولات مبتنی بر وب و شبکه و سرویس‌های زیرساختی در شرکت کاشف آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت کاشف، این آزمایشگاه درصدد ارتقای توانمندی نظام بانکی برای پیشگیری از رخدادهای امنیت اطلاعات و افزایش توان نظارتیِ بانک مرکزی و نظارت‌پذیری در نظام بانکی کشور است.
نقشه راه این آزمایشگاه برای تحقق اهداف تعیین‌شده با توجه به سه راهبرد تمرکز بر رویکرد مدیریت مخاطرات امنیت اطلاعات بانکی، نهادینه‌سازی امنیت به‌عنوان مزیت رقابتی در نظام بانکی و برون‌سپاری خدمات و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی ترسیم شده است.
کاشف در جایگاه بازوی اجرایی و فنآورانه بانک مرکزی، پایش مؤثر، جهت‌دهی و ارزشیابی هوشمند امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات بانکی را در بیانیه مأموریت خود دارد و ازاین‌رو، با هدف ارتقای وضعیت امنیتی محصولات بانکداری و پرداخت الکترونیکی در این زمینه ورود کرده است.
در روند شکل‌دهی و تجهیز آزمایشگاه برنامک‌های همراه کاشف که از سال 1400 شروع به کار کرده است، سه اقدام توسعه نیروی انسانی، تدوین فرآیندها و به خدمت گیری فناوری‌های روز این عرصه به صورت موازی و ویژه مورد توجه و اهتمام شرکت قرار گرفته و نخستین محصولات کهربامند شبکه بانکی بر پایه استاندارد EMV هم‌اکنون در آزمایشگاه برنامک‌های همراه کاشف در دست ارزیابی امنیتی است.
همچنین اکنون شرکت‌های فعال حوزه بانکی و پرداخت برای اتصال به هاب فن‌آوران مالی، متقاضی ارزیابی امنیتی محصولات جدید خود شده‌اند و درخواست ارزیابی امنیتیِ برنامک‌های همراه مورداستفاده خود را در آزمایشگاه برنامک همراه شرکت کاشف مطرح کرده و ارزیابی‌های درخواستی این شرکت‌ها بر روی برنامک‌های مشخص‌شده در حال انجام است.
تدوین و ابلاغ فرآیند ارزیابی امنیتی برنامک‌های همراه بانکداری و پرداخت الکترونیکی، الزامات ارزیابی امنیتی برنامک‌های همراه و انطباق سنجی برنامک‌های همراه پرکاربرد و فعال در شبکه بانکداری و پرداخت کشور ازجمله اقدامات به‌عمل‌آمده در چارچوب افتتاح این آزمایشگاه است.
در کنار گردآوری اطلاعات محصولات ارزیابی‌شده، کمک به ارتقای دانش طراحی و توسعه امن برنامک‌های پرداخت همراه و آگاهی از مخاطرات امنیتی ناشی از آسیب‌پذیری‌های برنامک‌های همراه در سطح شبکه پرداخت کشور نیز ازجمله اهداف و اولویت‌های محوری آزمایشگاه برنامک‌های تلفن همراه شرکت کاشف است.
آزمایشگاه برنامک‌های همراه کاشف نتیجه نیازسنجی، به‌گزینی نیروهای متخصص و درک جایگاه مهم و حساس برنامک‌ها در عرصه پرداخت و توسعه بانکداری دیجیتال است.
در سال‌های اخیر شاهد روند رو به رشد و قابل‌توجه استفاده از تلفن‌های همراه و برنامک‌های آن در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی بوده‌ایم و طبعاً به‌موازات روند رو به رشد فناوری‌های مورداستفاده در تبادلات بانکی، امنیت برنامک‌ها نیز از جایگاه و اهمیتی بسیار بیشتر از قبل برخوردار شده است.

منبع: کاشف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −  87  =