تازه‌ترین اخبار امور مالی و بانکداری جهان / اعتراض سپرده‌گذاران بانک‌های چینی در شهر ژنگژو

سرخط اخبار امروز 1401.04.20 در حوزه بانکداری و پرداخت را بخوانید

چشم‌انداز مبهم اقتصاد جهان و افزایش نرخ تورم باعث شده است تا بانک‌های جهان دست به اتخاذ سیاست‌های جدید بزنند. این در حالی است که شرایط مالی در جهان به طور کلی روند نزولی به خود گرفته است. در این میان، آنچه بیش از هر چیزی توجه همه را به خود جلب کرد اعتراض و تجمع سپرده‌گذاران بانک‌های چینی در شهر ژنگژو علی‌رغم سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل گسترش ویروس کرونا بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می‌توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی امروز 1401.04.20 در جهان را در این گزارش بخوانید.

اعتراض سپرده‌گذاران بانک‌های چینی در شهر ژنگژو

هزاران نفر از سپرده‌گذاران شش بانک روستایی در هنان و استان همسایه آن، آنهویی، که نرخ های بهره بالاتری ارائه می دادند، روز یکشنبه به اعتراض پرداختند.

پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر متواری شدن رئیس شرکت مادر بانک‌ها و اعلام جرایم مالی وی، سپرده‌گذاران متوجه شدند که نمی‌توانند وجوه خود را برداشت کنند و به عنوان اعتراض تجمع کردند.

این اعتراضات نیز به واسطه برنامه مخصوص ردیابی کرونا در چین ابعاد جدی تری به خود گرفت.

ABC News

انتظار می‌رود سود خالص بانک Danske روند نزولی به خود بگیرد

با توجه به شرایط چالش برانگیز بازار مالی، چشم‌انداز سود خالص سال 2022 بانک دانمارکی Danske علی‌رغم پیشرفت مثبت فعالیت‌های کوربنکینگ رود نزولی به خود گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود سود خالص این بانک به 10 تا 12 میلیارد کرونه برسد.

Globe News Wire

هند در حال جنگ بر سر حفظ ارزش روپیه

پس از اینکه دولت هند تعرفه واردات طلا و نفت را در هفته گذشته افزایش داد، بانک مرکزی هند اقداماتی را برای جذب بیشتر بودجه خارجی دنبال کرد.

هدف این بود که جلوی سقوط روپیه گرفته شود. اما، احتمالا، هند در این نبرد بازنده است، زیرا ریسک‌های ارزی عمدتاً وابسته به رویدادهای جهانی است.

ارزش روپیه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و در حال حاضر به زیر ۷۹ دلار معامله می‌شود و از ابتدای سال جاری ارزش روپیه حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

Money Control

بانک Natixis در حال استخدام بانکداران انگلیسی

بانک فرانسوی Natixis به هدف جذب مشتریان در بخش‌های انرژی، فناوری، و امور مالی، قصد دارد 30 نفر از بانکداران اهل لندن را به تیم خود اضافه کند.

Bloomberg

افزایش نرخ بهره کانادا تا 0.75 درصد

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی کانادا روز چهارشنبه نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش می‌دهد. این در حالی است که نرخ تورم جهانی در حال افزایش است.

CTV News

افزایش نرخ سود سپرده در بانک‌های بزرگ ویتنامی

بانک‌های بزرگ ویتنامی مانند Agribank، Bank for Investment and Development of Vietnam، Vietcombank در حال افزایش نرخ سود سپرده هستند.

در حالی که بسیاری از بانک‌ها نرخ سود سپرده را بین 6.7 تا 6.9 درصد نگه داشته‌اند، برخی آن را به بیش از 7 درصد رسانده‌اند.

در مورد نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت کمتر از شش ماه نیز بانک‌ها سقف نرخ ۴ درصد را اعمال می‌کنند.

The Star

مترجم: فرزانه اسکندریان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  4  =