انسداد وام ۱.۵ میلیارد یورویی به اوکراین

بروکسل از این نگران است که کی‌یف نتواند بدهی وام ۵/ ۱ میلیارد یورویی خود را بپردازد. کمیسیون اروپا وام به اوکراین را به‌دلیل نگرانی از توانایی این کشور برای بازپرداخت مسدود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وام ۵/ ۱میلیارد یورویی (۵۲/ ۱میلیارد دلار) توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB)، بازوی وام‌دهنده این اتحادیه، برای کمک به این کشور برای حفظ اقتصاد خود به کی‌یف داده شد. بلومبرگ به نقل از مقام‌‌های ناشناس نوشت: واحد بودجه کمیسیون اروپا به‌دلیل نگرانی از قابلیت اطمینان مالی اوکراین، این اقدام را مسدود کرد.

بلومبرگ توضیح داد که این کمیسیون ۷۰درصد از کل بودجه را به جای ۹درصد معمول برای عملیات خارج از اتحادیه اروپا در صورت عدم پرداخت بدهی اوکراین می‌‌خواهد. دولت اوکراین در اوایل این ماه گفت که پیش‌بینی می‌کند که بازسازی این کشور پس از جنگ، ۷۵۰میلیارد دلار هزینه داشته باشد. بر اساس برآوردهای بانک سرمایهگذاری اروپا، ممکن است کی‌یف به یک‌تریلیون دلار کمک خارجی نیاز داشته باشد. در ماه می، کشورهای گروه هفت (G۷) متعهد شدند نزدیک به ۲۰میلیارد دلار به اوکراین کمک کنند، وزیر دارایی آلمان بعدا هرگونه استقراض مشترک اتحادیه اروپا برای کمک به تامین این هزینه را رد کرد. به گزارش بلومبرگ، اتحادیه اروپا در تلاش است تا با تامین مالی کوتاه مدت موافقت کند تا کی‌یف بتواند هزینه‌های جاری خود را بپردازد. این نشریه گفت: پیشنهاد یک میلیارد یورویی (یک‌میلیارد دلار) هفته گذشته متوقف شد؛ درحالی‌که آلمان بسته حمایتی بزرگ‌تر نزدیک به ۹میلیارد یورو (۱/ ۹ میلیارد دلار) را مسدود کرد.

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −  70  =