اخبار امور مالی و بانکداری جهان در هفته‌ای که گذشت / از راه‌اندازی اپلیکیشن مالی Quirk برای «نسل زد» تا همکاری شرکت Visa با شرکت آفریقایی Flocash

در هفته‌ای که گذشت، علی‌رغم هشدار مقامات بانکداری جهانی نسبت به “چشم‌انداز تاریک اقتصادی” و تاثیر آن بر بانک‌ها و تعدیل نیروی برخی بانک‌ها، شرکت‌های فین‌تک و موسسات بانکداری جهان به هدف نفوذ بیشتر جهانی و ارائه پرداخت‌های نوین بانکی به مشارکت پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شما می‌توانید سرخط مهم‌ترین اخبار امور مالی در جهان را در این گزارش بخوانید.

 

Airtel Africa بانک خدمات پرداخت پول هوشمند را در نیجریه راه‌اندازی کرد

Airtel Africa، ارائه دهنده پیشرو خدمات مخابراتی با حضور در 14 کشور در سراسر آفریقا، بانک خدمات پرداخت پول هوشمند (SmartCash) را راه‌اندازی کرد تا خدمات مالی ایمن و قابل‌اعتماد را در سراسر نیجریه ارائه دهد.

Finextra

بانک‌ها نمی‌توانند از چشم‌انداز تاریک اقتصادی فرار کنند

در جلسه‌ای مشترک، جروم هیدن پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، نسبت به عواقب شوک ژئوپلیتیک جنگ روسیه و اوکراین هشدار دادند.

FT

بانک مرکزی اروپا سعی دارد درآمدهای بادآورده چند میلیارد یورویی بانک‌ها از افزایش نرخ بهره را مسدود کند

بانک مرکزی اروپا به دنبال راه‌هایی است تا درآمد چند میلیارد یورویی بانک‌های اروپایی را از سود اضافی حاصل از طرح وام فوق‌العاده ارزان در دوران همه‌گیری کرونا را پس از افزایش نرخ سود بهره در اواخر این ماه مسدود کند.

FT

قطع دسترسی به سامانه‌های بانکی ایران از خارج کشور

دسترسی ایرانیان به سامانه‌های بانکی در خارج از کشور، با هدف پیشگیری از حملات سایبری و به طور موقت قطع شده است.

محدودیت‌های اعمال‌شده به توصیه مراجع ذیصلاح و در راستای مقابله با تهدیدات سایبری و صرفا در خصوص تعداد محدودی از بانک‌ها است که بیشترین اتصال خارج از کشور به سامانه‌های بانکی اعم از اینترنت‌بانک و همراه‌بانک را دارند.

IRNA

بازار امنیت پرداخت تا سال 2027 شاهد رشد عظیمی خواهد بود

طبق آخرین تحقیقات مستقل در حوزه امنیت پرداخت جهانی، این بازار تا سال 2027 شاهد رشد عظیمی خواهد بود.

Designer Women

شرکت بانکداری Credit Suisse ده‌ها نفر از نیروهای خود را در آسیا اخراج کرد

شرکت بانکداری Credit Suisse ده‌ها نفر از نیروهای خود را در بانک سرمایه‌گذاری آسیا به دلیل زیان و خسارات جدید، نوسان در بازار و چشم‌انداز تاریک اقتصاد جهانی تعدیل کرد.

Bloomberg

راه‌اندازی اپلیکیشن مالی Quirk برای «نسل زد»

اپلیکیشن مالی جدید و منحصربفرد Quirk که به‌طور خاص برای «نسل زد» طراحی شده است، این هفته پس از رسیدن به ده هزار کاربر بتا، برای عموم مردم عرضه می‌شود و بهترین گزینه‌ها را برای این نسل که از نظر مالی نادیده گرفته شده‌اند، ارائه می‌کند تا بتوانند کنترل کافی و احساس خوبی نسبت به امور مالی و پول خود داشته باشند.

Finextra

همکاری Derivative Path و Goldman Sachs برای ارائه پرداخت‌های جهانی به بانک‌ها

Derivative Path، ارائه‌دهنده آمریکایی فناوری بازار سرمایه، با Goldman Sachs، بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکایی، برای ارائه یک پلتفرم پرداخت خودکار و دیجیتالی آغاز به همکاری کرده است.

The Paypers

حرکت تمام بانک‌های هندی به سوی خصوصی‌سازی

با توجه به این‌که دولت هند احتمالاً لایحه‌ای را در جلسه آتی مجلس این کشور ارائه خواهد کرد، بانک‌های بیشتری به سمت خصوصی‌سازی پیش خواهند رفت.

اما به گفته تحلیل‌گران و بانکداران، دولت ابتدا باید گزارش خود را در حوزه برداشت از سرمایه تکمیل کند.

Money Control

بانک دیجیتال Zand مجوز بانکداری امارات را دریافت کرد

استارت‌آپ بانکداری دیجیتال اماراتی Zand که خدمات خرده‌فروشی و شرکتی ارائه می‌کند، روز گذشته اعلام کرد که مجوز بانکداری را از بانک مرکزی امارات متحده عربی دریافت کرده است.

Reuters

رشد سود بانک‌های اسلامی عراق

بر اساس گزارش Fitch Ratings، دارایی‌های بخش بانکداری اسلامی عراق احتمالاً در میان‌مدت به رشد خود ادامه خواهد داد.

این امر با استراتژی دولت برای ترویج امور مالی اسلامی و فراگیری مالی در بحبوحه نفوذ کم بانکداری در عراق پشتیبانی خواهد شد.

Zawya

کارمزد بانکداری سرمایه‌گذاری جهانی با 31 درصد کاهش به پایین‌ترین حد خود در سه سال گذشته رسید

طبق گزارش Refinitiv، کارمزدهای بانکداری سرمایه‌گذاری در سراسر جهان در نیمه نخست سال 2022 به 56.7 میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده کاهش 31 درصدی نسبت به نیمه نخست سال 2021 است.

Zawya

WeChat Pay و AliPay+ امکان پرداخت موبایلی را در قطر فراهم می‌کنند

بانک ملی قطر (QNB) نخستین بانک در قطر است که خدمات پرداخت تلفن همراه WeChat Pay و AliPay+ را راه اندازی می‌کند.

Finextra

ابراز نگرانی بانک مرکزی اروپا از قوانین ناهمگون رمزارزها

کمیسیون اروپا اخیراً استانداردهایی را برای دارایی‌های رمزنگاری‌شده در سراسر اتحادیه اروپا تعیین کرده است، و قانون‌گذاران همچنان در تلاش هستند تا مانع از وضع قوانین ملی ناهمگون با سیستم کلی شوند.

به گزارش فایننشال تایمز، بانک مرکزی اروپا به زودی به بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف هشداری خواهد داد تا اطلاعات خود را در 18 ماه آینده به اشتراک بگذارند و اطمینان حاصل شود که قوانین رمزارزها بین کشورهای مختلف و اتحادیه اروپا قابل اجرا هستند.

استانداردهای اتحادیه اروپا، تحت عنوان Markets in Crypto Assets، قرار است در اوایل سال 2023 اجرایی شوند.

American Banker

شراکت Revolut و Stripe به هدف گسترش جهانی

شرکت فین‌تک Revolut مستقر در بریتانیا با به هدف پشتیبانی از پرداخت‌ها در بریتانیا و اروپا و گسترش برنامه‌ریزی‌شده فعالیت‌های خود در بازارهای جدید با Stripe وارد مشارکت شده است.

شرکت Revolut که برنامه‌ریزی کرده به زودی وارد بازار مکزیک و برزیل شود، قصد دارد از زیرساخت‌های Stripe و حضور بین‌المللی برای ورود به این دو بازار استفاده کند و گزینه‌های پرداخت بومی را ارائه دهد.

Fintech Futures

Sberbank روسیه تراشه‌های کارت‌های بانکی را دوباره مورد استفاده قرار می‌‌دهد

بانک Sberbank روسیه اعلام کرد که از تراشه کارت‌های غیرفعال دوباره استفاده خواهد کرد. این در حالی است که تامین‌کنندگان تراشه‌های اروپایی به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه و بخش بانکداری این کشور به اندازه کافی روسیه را تامین نمی‌کنند.

Kitco

همکاری شرکت Visa با شرکت آفریقایی Flocash

Visa، پیشرو در پرداخت‌های دیجیتال جهان، اعلام کرد که با Flocash (www.Flocash.com)، سریع‌ترین فین‌تک آفریقا در سال 2022، همکاری می‌کند تا قابلیت‌های دیجیتال را برای شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقایی از طریق پرداخت‌های دیجیتال، راه‌حل‌های تامین‌کننده و دسترسی به خدمات مالی ارتقا دهد.

Finextra

همکاری ING، NXP و سامسونگ برای ارائه روش‌های جدید پرداخت موبایلی

شرکت NXP با ترکیب فناوری خود با تخصص شرکت ING قصد دارد پرداخت‌های همتا به همتا را در دستگاه‌های موبایل با همکاری شرکت سامسونگ آزمایش کند.

Finextra

مسترکارت پلتفرم WhereToStay را برای کمک به پناهندگان اوکراینی منتشر کرد

مسترکارت پلتفرم WhereToStay.com را راه‌اندازی کرد تا هزینه‌های مسکن و متوسط دستمزد و هزینه تقریبی زندگی در مناطق مختلف را در شهرها، شهرستان‌ها و مناطق مختلف کشور اوکراین به نمایش بگذارد.

Finextra

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  6