پوشش خدمات بانکی چند سازمان دولتی در موسسه ملل

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل گفت: سامانه فام توانست خدمات سازمان‌های دیگر از جمله سازمان امور مالیاتی، ثبت احوال، راهنمایی و رانندگی و… را نیز در این نرم‌افزار تعبیه کند تا از تردد شهری مردم عزیز بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی که در جمع کارکنان سخن می‌گفت؛ شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را مهم قلمداد و اظهار کرد: در موسسه بستری ایجاد شده برای عزیزانی که توان سرمایه‌گذاری ندارند  که می‌توانند به راحتی و آسایش خاطر سپرده‌های خود را به موسسه سپرده تا وکالتا در طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای و سودآور سرمایه‌گذاری‌‌‌ کند. انجام این کار، هم برای سرمایه‌گذار سودآور است و هم برای کشور منفعت دارد. همواره نگاه ویژه موسسه بر این بوده که پول‌های مردم را در مسیر درست سرمایه‌گذاری کند و از بازار‌های کاذب مانند خرید و فروش ارز و طلا دوری کند.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در رابطه با شروط بانک مرکزی برای تغییر وضعیت موسسه به بانک اظهار کرد: بانک مرکزی در مکاتبه ای، چهار مورد را برای تغییر وضعیت عنوان کرد که دو شرط آن نظارتی و دو شرط دیگر عملیاتی بود تا موسسه نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کند. شرط اول بانک مرکزی، افزایش صد در صدی سرمایه موسسه از مبلغ ۱۰‌هزار میلیارد ریال به ۲۰‌هزار میلیارد ریال بود که در نظر است از آورده‌های نقدی سهامداران، این امر تحقق یابد. شرط دوم، فروش دارایی‌های موسسه به مبلغ ۴۰‌هزار میلیارد ریال است که خوشبختانه توانستیم از این مبلغ نیز فراتر رفته و تاکنون ۷۰‌هزار میلیارد ریال از دارایی موسسه را به فروش برسانیم.  ان‌شاءالله پس از ارائه مستندات منتظر نظر بانک مرکزی برای اقدام خواهیم ماند.

وی گسترش خدمات بانکداری الکترونیک را از برنامه‌های توسعه‌ای موسسه قلمداد و اظهار کرد: موسسه اعتباری ملل در بحث بانکداری الکترونیک و دیجیتال، با راه‌اندازی نرم‌افزار فام، توانست تمام نیازهای مشتریان را با استفاده از این خدمات در کمترین  مدت و سهل‌ترین شرایط تامین کند. علاوه بر آن، خدمات سازمان‌های دیگر از جمله سازمان امور مالیاتی، ثبت احوال، راهنمایی و رانندگی و… را نیز در این نرم‌افزار تعبیه کرد تا از تردد شهری مردم عزیز بکاهد. وی ضمن بیان اینکه اعتماد مردم به موسسه بیش از پیش شده است گفت: در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ به مقدار سال ۱۴۰۰ انواع ضمانتنامه برای فعالان اقتصادی صادر کردیم که این نشان از جایگاه موسسه در میان مردم دارد.

جوادی در ادامه بیان کرد: موسسه اعتباری ملل علاوه بر رشد و ارتقای شاخص‌های عملکردی در سال قبل، اهتمام ویژه‌ای به ایفای وظایف خود در باب مسوولیت‌های اجتماعی داشت که در این خصوص در سال ۱۴۰۰ در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، شاهد رشد ۸۰‌درصدی بودیم و در نظر است این امر را با قوت در سال ۱۴۰۱ ادامه داده تا جوانان بتوانند با تشکیل خانواده، این سنت حسنه را به انجام رسانند. مدیرعامل موسسه اعتباری ملل یادآور شد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای حمایت از افزایش جمعیت از خرداد ماه سال‌جاری، نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز اقدام شد که توانستیم در یک ماه، تعداد ۱۹۶ مورد از این تسهیلات را پرداخت کنیم.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران گفت: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی در سال گذشته تعداد ۷هزار و۱۶۰مورد تسهیلات را برای افزایش توانمندی مستاجران پرداخت کردیم و در سال‌جاری نیز، اهتمام داریم که بر اساس سهمیه اعلامی نسبت به این امر اقدام کنیم. جوادی ضرورت تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: برنامه‌ای تدوین کردیم که در همه شعب نسبت به پرداخت تسهیلات خرید کالا و بهبود کسب و کار تولیدکنندگان داخلی اقدام شود.

وی با بیان اینکه، روند سودآوری و جذب منابع و تخصیص مصارف در سه‌ماه سال ۱۴۰۱ رشد خوبی داشته است، گفت: به‌رغم رقابت تنگاتنگی که در سیستم بانکی وجود دارد، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌‌‌کنیم در سال‌جاری، سهامداران موسسه از سود قابل ملاحظه‌‌‌ای برخوردار شوند و در سه ماه نخست سال‌جاری در چهار بخش اصلی درآمدی و سه بخش هزینه ای، تراز مثبتی به مبلغ ۴/ ۲۸۱میلیارد ریال را ثبت کردیم که حاکی از برداشتن گام محکم موسسه در مسیر سودآوری در سال‌جاری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −    =  31