استحکام جایگاه صنعت بیمه در هم افزایی با دانش بنیان ها

رئیس کل بیمه مرکزی گفت : در صورت هم افزایی صنعت بیمه و شرکت های دانش بنیان، جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد ملی مستحکم تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: شکستن چارچوب های سنتی در افزایش ضریب نفوذ و ایجاد تحول در صنعت بیمه با ابزارهای فن آورانه و بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می تواند به شکوفایی این صنعت منتهی شود.
مهندس مجید بهزادپور با اعلام آمادگی بیمه مرکزی برای تعامل بیشتر با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری، تحول در صنعت بیمه را زیرساخت توسعه ارزیابی کرد و اظهار داشت: در صورت هم افزایی صنعت بیمه و شرکت های دانش بنیان، جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد ملی مستحکم تر خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه با برشمردن نقش آفرینی ها و دستاوردهای صنعت بیمه در دوران تحریم از ضرورت برنامه ریزی برای دوران پساتحریم سخن گفت و افزود: حضور صنعت بیمه ایران در جهان به مولفه هایی نظیر رتبه بندی نیاز دارد که تحقق آن همراهی شرکت های فن آور و دانش بنیان را می طلبد.
وی با اشاره به تبعات مثبت و منفی رشد کمی صنعت بیمه در سال های اخیر به پوشش ریسک بیش از پانصد میلیارد دلاری در کشور اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه با روحیه جهادی و فداکارانه خود در این سال ها اجازه نداده تا به پیکره اقتصاد ملی به خصوص در امر صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز لطمه وارد شود.
مهندس بهزادپور با بیان این مطلب که صنعت بیمه در استقرار سامانه های فن آورانه همواره پیشتاز بوده است، خاطرنشان کرد: پروژه های نوسازی و بهسازی صنعت بیمه باید زودبازده باشد و در غیر این صورت ممکن است با تغییر فن آوری در سطوح مختلف برای توسعه این صنعت آورده ای نداشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی از پایش لحظه‌‌ای توانگری مالی شرکتهای بیمه، کشف تقلبات بیمه‌ای و ارزیابی ریسک با محوریت رفتار بیمه گذاران به عنوان مسائل اصلی صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: نهاد ناظر صنعت بیمه در نظام تصمیم گیری در امور نظارت و توسعه به بهره گیری از فناوری‌های روز نیازی جدی دارد.
وی در پایان، راه اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه را زمینه ساز کاهش بهای تمام شده خدمات بیمه ای دانست و افزود: کاهش هزینه های بیمه علاوه بر رفع دغدغه های دولت، بار فشارهای اقتصادی بر آحاد جامعه را نیز سبک تر خواهد کرد.
مهندس بهزاد پور در پایان بر لزوم توسعه همکاری های بیمه‌ای با مرکز نوآوری و شکوفایی و همچنین شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: دستیابی به افق های طراحی شده در صنعت بیمه بدون همراهی و تعامل با شرکت های دانش بنیان امکان پذیر نخواهد بود.
گفتنی است در ابتدای این نشست، دکتر علی وحدت _مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی_ و اعضای هیات عامل این مجموعه گزارش کاملی از عملکرد خود پیرامون زمینه ها و ظرفیت های همکاری صندوق و صنعت بیمه ارائه و دیدگاه های مرتبط با همکاری های مشترک را مطرح کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  27  =