افزایش ۲ درصدی ارزش ابرقراردادهای شرکتی در تورم

با وجود بالا رفتن تورم، نرخ بهره و تشدید جنگ اوکراین، موج ابرقراردادهای شرکتی حجم ادغام و تملک در سطح دنیا را در نیمه نخست امسال به ارزش ۲ تریلیون دلار رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، با اینکه حجم کل قراردادها به میزان یک‌پنجم کاهش یافته، در نیمه نخست ۲۰۲۲، تعداد ۲۵ قرارداد شرکتی بزرگ بسته شده که ارزش هر کدام بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار است و افزایش ۱۲ درصدی قراردادهایی با این مبلغ را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. البته این نگرانی وجود دارد که برخی از بزرگ‌ترین قراردادهای شرکتی که بازار را تکان داده‌‌اند، ممکن است به جایی نرسند یا نهایی شدن آنها بیشتر از آنچه پیش‌‌بینی شده طول بکشد.

مثلا ایلان ماسک بارها تهدید کرده که ممکن است از تملک ۴۴ میلیارد دلاری توییتر صرف نظر کند یا شرکت براد‌‌کام به خاطر پیشنهاد تملک ۶۹ میلیارد دلاری شرکت نرم‌‌افزاری وی‌‌ام‌‌ور (VMware) آماده بازرسی‌‌های طولانی ضد‌انحصارگرایی است. همچنین فروش یکی از شرکت‌‌های زیرمجموعه سافت‌‌بنک به Nvidia به ارزش ۶۶ میلیارد دلار در ماه فوریه، به دلیل نگرانی قانون‌‌گذاران با شکست مواجه شد. خریداران و فروشنده‌ها در آمریکا نیز برای ادغام و تملک با رویکرد خصمانه‌‌تری از طرف مقاماتی که جو بایدن در وزارت دادگستری و کمیسیون فدرال تجارت منصوب کرده، مواجه خواهند شد. یکی از این ابرقراردادها مربوط به پیشنهاد خرید گروه زیرساختی ایتالیایی آتلانتیا از طرف شرکت سرمایه‌‌گذاری بلک‌‌استون و خانواده میلیاردر برند مد بنتون به ارزش ۵۴ میلیارد یورو در ماه آوریل بود که بزرگ‌ترین قرارداد خصوصی بین شرکت‌‌های اروپایی محسوب می‌شود. در آمریکا، شرکت الیوت، سردمدار خرید گروه رتبه‌‌بندی رسانه‌‌ای نیلسن به ارزش ۱۶ میلیارد دلار و همچنین شرکت نرم‌‌افزاری سیتریکس به ارزش ۵/  ۱۶ میلیارد دلار بود.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄  1  =