دستگیری یک باند فیشینگ با عنوان ارائه کمک مالی در اوکراین

پلیس سایبری اوکراین هفته گذشته اعلام کرد 9 نفر از اعضای یک باند تبهکاری را که 100 میلیون گریونا را از طریق صدها سایت فیشینگ با عنوان ارائه کمک مالی به شهروندان اوکراینی، به سرقت برده بودند دستگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،پلیس سایبری اکران هفته گذشته در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: مجرمین بیش از 400 پیوند فیشینگ برای به دست آوردن اطلاعات کارت‌بانکی شهروندان و سرقت پول از حساب‌های آن‌ها ایجاد کردند. ممکن است مجرمان تا 15 سال پشت میله‌های زندان محکوم شوند. عملیات پلیس با کشف و ضبط تجهیزات رایانه‌ای، تلفن همراه، کارت‌های بانکی و همچنین مبالغی که به‌طور غیرقانونی از طریق این طرح به‌دست‌آمده بود، پایان یافت.برخی از دامنه‌های ثبت‌شده توسط مجرمین عبارت‌اند از ross0.yolasite[.]‎com، foundationua[.]‎com، ua-compensation[.]‎buzz، www.bless12[.]‎store، help-compensation[.]‎xyz، newsukraine10. yolasite[.]‎com، و euro24dopomoga0.yolasite[.]‎com و غیره

صفحات فیشینگ که برای جمع‌آوری اطلاعات بانکی مردم طراحی‌شده‌ بودند، تحت پوشش نظرسنجی‌هایی دریافت کمک مالی از اتحادیه اروپا عمل می‌کرد. پس از در اختیار داشتن جزئیات بانکی، مجرمین به‌طور غیرمجاز وارد حساب‌ها شده و از بیش از 5000 شهروند بیش از 100 میلیون گریونیا (3.37 میلیون دلار) پول برداشت کردند.

روش توزیع پیام مورداستفاده برای انتشار لینک‌های فیشینگ بلافاصله مشخص نیست، اما می‌توان آن را از طریق روش‌های مختلفی مانند فیشینگ پیامکی معروف به smishing، ایمیل‌های هرزنامه، پیام‌های مستقیم در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات به‌ظاهر مناسب منتشر کرد.

این پلیس همچنین به شهروندان هشدار داده که اطلاعات پرداخته‌ای مالی را فقط از منابع رسمی دریافت کنند، روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنند و به‌هیچ‌وجه اطلاعات محرمانه، به‌ویژه بانکی را به اشخاص ثالث مخابره نکنند یا چنین داده‌هایی را در منابع مشکوک به اشتراک نگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  19  =  27