اتباع با چه شرطی خدمات بانکی دریافت می کنند؟

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت که سازوکار لازم و قانونی برای ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی وجود دارد و بخشنامه‌هایی نیز در این‌باره صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت که سازوکار لازم و قانونی برای ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی وجود دارد و بخشنامه‌هایی نیز در این‌باره صادر شده است.

«علی صالح آبادی»، رئیس کل بانک مرکزی درباره محدودیت‌های بانکی ایجادشده برای اتباع غیر ایرانی، اظهار داشت که در مجموع، خدمات بانکی که به اتباع ارائه می‌شود سازوکار لازم را دارد و در قانون نیز پیش‌بینی شده است.

صالح‌آبادی افزود اخیراً‌ نیز از سوی مراجع ذی‌صلاح، بخشنامه‌هایی در این‌باره صادر شده است.

بر اساس گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی، اتباع خارجی بایستی کد یکتایی را از مرجع قانونی دریافت کنند و آن کد مبنای تمام خدمات دریافتی تبعه خارجی از شبکه تلقی می‌شود و این بانک، تأکیداتی را در این خصوص به شبکه بانکی داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره سقف کارت به کارت برای اتباع گفت: برای اتباع خارجی مانند ایرانیان، سقف کارت به کارت روزانه ۱۰ میلیون تومان است و هیچ تفاوتی برای اتباع و شهروندان ایرانی ندارد.

وی درباره سقف خرید روزانه اتباع افزود: سقف خرید روزانه اتباع نیز مانند ایرانیان ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر و برای هر کارت ۵۰ میلیون تومان است.

صالح‌آبادی اما درباره بی‌نظمی‌ها و نبود وحدت رویه در برخورد با مشتریان غیر ایرانی، سخنی به میان نیاورد. بیش از دو سال است که مسدودی یکباره کارت‌های بانکی مهاجرین، محدودیت ارائه خدماتی مانند همراه بانک و… مشکلات بسیاری را برای این قشر فراهم ساخته است و مسئول مشخصی نیز در شبکه بانکی کشور تا کنون دراین‌باره پاسخگو نبوده است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  8  =