بهره مندی دانشگاه ها از سهام شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند از ارزش‌افزوده و سهام شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری منتفع شود، بیان کرد: این ارزش‌افزوده از طریق فروش پتنت، مشارکت در تولید محصولات دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تولید دانش‌بنیان را دانشگاه‌ها آغاز می‌کنند، گفت: باید جهت‌گیری تازه‌ای را در حوزه پژوهش آغاز کنیم.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری از ساختمان رویش پارک علم و فناوری تربیت مدرس و دستاوردهای ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق آن رونمایی کرد.

ستاری در این مراسم با اشاره به رویکرد تحول‌آفرین و تازه‌ای که در پژوهش و دانشگاه ایجاد شده است، گفت: باید روندی که مبنی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است را توسعه دهیم.

وی گفت: پارک‌های علم و فناوری بستر مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری در پژوهش هستند. شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، ایجاد آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های تمیز و بخش‌های تولیدی در این پارک‌های علم و فناوری، زمینه‌ساز ارتباط میان صنعت و دانشگاه می‌شوند.

مهم این است که بستر لازم برای فعالیت این مجموعه‌ها و فضای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شود. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند از ارزش‌افزوده و سهام شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری منتفع شود، بیان کرد: این ارزش‌افزوده از طریق فروش پتنت، مشارکت در تولید محصولات دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق محقق می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  +    =  46