گمانه زنی های بزرگترین بانک آمریکا از ۳۸۰ دلاری شدن قیمت هر بشکه نفت

بزرگترین بانک آمریکا اعلام کرد: در صورت ادامه دار شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه، قیمت نفت به ۳۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید !

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،بانک جی‌پی‌مورگان در رابطه با آینده قیمت نفت اعلام کرد: در صورتی که تحریم‌های غرب دولت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر آن دارد تا برای تلافی‌، صادرات نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد، قیمت نفت به رقم فاجعه‌ بار 380 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

براساس این گزارش به گفته کارشناسان، محتمل‌ترین واکنش روسیه به تلاش‌ها برای تعیین سقف قیمتی برای نفت، انتخاب گزینه عقب‌نشینی و کاهش تلافی‌ جویانه صادرات برای ضربه زدن به غرب خواهد بود.

اواخر ماه ژوئن جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از برنامه کاخ سفید برای تحریم بیمه کشتی‌های حامل نفت روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو خبر داد و اخیرا هم کشورهای عضو گروه هفت توافق کردند تا راه‌های اعمال سقف قیمت برای خرید نفت روسیه در بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای کاهش درآمدهای این کشور مورد بررسی قرار دهند.

این ایده نخستین بار از سوی ژانت یلن وزیر خزانه‌درای آمریکا مطرح شد و به اجلاس گروه هفت کشید.

این کشورها می‌خواهند نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کنند مگر آنکه قیمت آن طی توافقی با شرکا کمتر از نرخ بین‌المللی تعیین شود.

با توجه به شرایط نسبتا قوی اقتصادی روسیه ممکن است این کشور روزانه 5 میلیون از صادرات نفت به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدون آنکه آسیب زیادی به اقتصاد این کشور بزند، کاهش دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  1  =