فقط ۵ درصد فروش بیمه ها آنلاین صورت می گیرد

در مراسم اینشورتک عنوان شد؛

یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون گفت: با وجود اینکه شبکه فروش بیمه و استارت‌آپ‌‌ها گسترش پیدا کردند اما فروش بیمه به صورت آنلاین فقط ۵ درصد را شامل می‌شوند و همچنان ۹۵ درصد فروش بیمه‌ها در بستر چهره ‌‌به چهره و حضوری انجام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مراسم نخستین مسابقه سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) برگزار شد. دراین مسابقه که با هدف توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور و با حمایت شرکت بیمه تعاون آغاز شد، بیش از ۳۰۰ نفر از نمایندگان و شبکه فروش شرکت‌های بیمه شرکت کردند که پس از برگزاری دوره‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته ۱۳ نفر به عنوان فینالیست انتخاب و در نهایت ۶ نفر منتخب دوره نخست معرفی شدند.

پرویز خسروشاهی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی دراین مراسم قدرت اقناع بیمه‌گذاران در فرآیند فروش بیمه‌نامه و پیگیری خسارات را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: درگیر شدن ذهن مردم با مفاهیم بیمه‌ای از مهم‌ترین گام‌های افزایش ضریب نفوذ بیمه به شمار می‌رود.

خسروشاهی با تاکید براهمیت عنصر رقابت در هر کسب و کاری یاد‌آور شد: بیمه تعاون در حوزه‌های گوناگون دیگر نیز نظیر توسعه ورزش، ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی ابتکار عمل‌های خوبی داشته است که ان‌شاءالله این‌گونه ایده‌ها و ابتکارات در سطح صنعت بیمه گسترش یابد.

همچنین یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در این باره گفت: مسابقه اینشورتک در صنعت بیمه کاملا مستقل از بیمه تعاون است و برای توسعه ضریب نفوذ بیمه و توسعه بیمه‌‌نامه‌های زندگی برگزار شده و امیدواریم در سال‌های آینده نیز مسابقات سخنرانی در صنعت بیمه تداوم داشته باشد.

مظلومی افزود: با وجود اینکه شبکه فروش بیمه و استارت‌آپ‌‌ها گسترش پیدا کردند اما فروش بیمه به صورت آنلاین فقط ۵ درصد را شامل می‌شوند و همچنان ۹۵ درصد فروش بیمه‌ها در بستر چهره ‌‌به چهره و حضوری انجام می‌شوند.

به گفته وی، فروش بیمه‌‌نامه‌های زندگی هیچ استعدادی از طریق ارائه آنلاین و غیرحضوری نمی‌خواهد بلکه باید برای فروش بیمه‌‌نامه زندگی با ارائه و توضیح و داشتن مهارت صحبت کردن و معرفی مزایای صنعت بیمه انجام شود.

در بخش دیگری از مراسم، علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه باران نیز گفت: خوشبختانه چندسالی می‌شود که انحصارها از بیمه برداشته شده و به تعداد شرکت‌های خصوصی اضافه شده و این‌چنین مسابقات به گسترش راه صنعت بیمه کمک می‌کند.

چراکه شاهد هستیم با وجود استادان بزرگ بازاریابی، همچنان در این زمینه ضعیف هستیم و همچنین نیاز داریم تا روش‌های جدیدی را برای فروش و توسعه بیمه انتخاب کنیم. هادی همچنین افزود: نیاز است تا در زمینه مفهوم‌سازی قراردادهای بیمه‌ای نیز فعالیت‌های توسعه‌ای پیش بگیریم.

در ادامه حبیب میرزایی، عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در بخش طرح، توسعه و فناوری اطلاعات بیمه پاسارگاد هم گفت: استمرار چنین رویدادهایی می‌تواند به توسعه فرهنگ بیمه‌ای منجر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: چهارعامل حمایت دولت‌ها، وجود بیمه‌گران، فروشندگان بیمه و توان و تمایل اقتصادی مردم در رشد و توسعه بیمه در کشورهای در حال توسعه مهم است که البته بیش از همه بر توان فروشندگان برای جلب نظر مردمی تاکید شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  −    =  25