نرم افزار موبایلی “زیارت” برای بهره برداری زائران حج ساخته شد

مدیر کل طرح و برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت از تولید نرم افزار موبایلی “زیارت” برای بهره برداری زائران، عوامل اجرایی و کارکنان ستادی سازمان حج و زیارت و اجرایی شدن آن در حج ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معاون ستاد مکه و مسئول فناوری اطلاعات در حج ۱۴۰۱ گفت: نرم افزار موبایلی زیارت با بکار گیری سرمایه دانش متخصصین این سازمان طراحی شده و هم اکنون مرحله اول آن در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ درحال بهره برداری است.

وی افزود: نیازسنجی حجاج با ویژگی‌های مختلف در طراحی نرم افزار (اپلیکیشن) زیارت مورد توجه بوده و سهولت بکارگیری این نرم افزار برای همه گروه‌های زائران با سطح سواد مختلف مورد نظر بوده است.

فرشید گفت: نطر سنجی. ثبت انتقاد و پیشنهاد، شکایت، خاطره نویسی، ثبت وقایع روزانه، راهنمایی در خصوص اماکن مقدس زیارتی مکه و مدینه و مسیر‌های آن، اعلام برنامه غذایی حجاج در سفر حج، درخواست کمک برای زائران، ثبت اشیاء گمشده، اطلاع رسانی در خصوص اشیاء پیدا شده‌ی زائران، دسترسی به آدرس هتل‌ها، اخبار و اطلاعیه‌های حج از جمله موارد در نظر گرفته شده در این نرم افزار تلفن همراه است.

مسئول فناوری اطلاعات در عملیات حج ۱۴۰۱ با توجه به اینکه مشارکت زایران و عوامل اجرایی با اخذ نظر‌ها، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های زائران به منظور بهره گیری از آن‌ها در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های اصلی و عملیاتی در دستور کار سازمان بوده است گفت: بستر نظرسنجی روزانه از زائران در خصوص خدمات از جمله تغذیه در این نرم افزار تعبیه شده است که متناسب با نیاز و ذائقه زائران اقدامات لازم صورت میگیرد.

معاون ستاد مکه مکرمه در حج ۱۴۰۱ همچنین اظهار داشت: امکان مسیریابی که یکی از نیاز‌های جدی زائران در این سفر است، در این نرم افزار ایجاد شده است.

فرشید همچنین با توجه به اینکه این نرم افزاربا دسترسی و امکانات متفاوت برای مدیران و عوامل اجرایی حج نیز ایجاد شده است، گفت: هر کدام از زائران و عوامل اجرایی حج با توجه به نقش خود در نرم افزار دارای دسترسی ویژه به بخش‌های نرم افزار و اطلاعات مورد نیاز هستند. همچنین امکاناتی از جمله آسیب شناسی بخش‌های خدماتی، امور کارگزاران حج، امور مشاعر، طرح قربانی، امداد و گمشدگان، ثبت اطلاعات به منظور کنترل و نظارت امور بهداشتی و جداول روزانه پروازی، دفترچه تلفن جستجوی زائران و … برای عوامل اجرایی حج در این نرم افزار تعبیه شده است.

این مقام مسئول از زائران، عوامل اجرایی ستادها، مجموعه‌ها و کاروان‌های حج خواست با نصب این نرم افزار و استفاده از قابلیت‌های آن اقدام کنند و با ارائه نقطه نظر‌ها و پیشنهاد‌ها خود، همکاران ما در حوزه فناوری اطلاعات را برای ارتقاء سطح خدمت، بهبود و توسعه این نرم افزار یاری کنند.

نرم افزار موبایلی زیارت از نشانی https://news.haj.ir/Portals/۰/App/Ziyarat.apk قابل دریافت است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2