اپل در کره جنوبی امکان استفاده از سرویس‌ پرداخت شخص ثالث را فراهم کرد

اپل رسما اعلام کرد که توسعه‌دهندگان برنامه‌های منتشر شده در اپ استور کره جنوبی، می‌توانند با وجود محدودیت‌هایی، در اپلیکیشن‌های خود از سرویس‌ پرداخت شخص ثالث تایید شده توسط اپل استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اپل رسما اعلام کرد که توسعه‌دهندگان برنامه‌های منتشر شده در اپ استور کره جنوبی، دیگر مجبور نیستند تا از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این شرکت استفاده کنند. در عوض، آن‌ها می‌توانند با وجود محدودیت‌هایی، در اپلیکیشن‌های خود از سرویس‌ پرداخت شخص ثالث تایید شده توسط اپل استفاده کنند.

اپل در پست جدید وبلاگ خود، جزئیات بیشتری در مورد این تصمیم ارائه کرده است. طبق گفته غول فناوری، اپلیکیشن‌هایی که قصد دارند از سرویس‌ پرداخت شخص ثالث استفاده کنند، باید نسخه جدید برنامه خود را به صورت انحصاری برای استور کره جنوبی منتشر کنند. همچنین برخی ویژگی‌ها مانند Ask To Buy و Family Sharing برای این برنامه‌ها در دسترس نخواهد بود.

اپل همچنین توضیح می‌دهد که در قبال تراکنش‌های انجام شده در سرویس پرداخت شخص ثالث هیچ مسئولیتی ندارد و توسعه‌دهندگان در صورت تمایل همچنان می‌توانند از سیستم خرید درون برنامه‌ای اپل استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان برای استفاده از سرویس پرداخت شخص ثالث، باید فرم درخواست دسترسی به «StoreKit External Purchase Entitlement» را ارسال کنند که فقط در دسترس برنامه‌هایی قرار می‌گیرد که به طور انحصاری در کره جنوبی منتشر شده باشند.

اخیرا اصلاحیه‌ای در قانون تجارت مخابرات کره جنوبی تصویب شد که بر اساس آن، پلتفرم‌های بزرگ مانند اپل و گوگل نمی‌توانستند توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای خود کنند. اپل و گوگل با این قانون مخالف کردند و حتی غول کوپرتینویی ادعا کرد که این امر امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد.

کارمزد اپ استور

در حالت کلی، اپل برای استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود، 30 درصد از مبلغ پرداخت شده توسط کاربر را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

در طول سال‌های گذشته، این موضوع شکایات بسیار زیادی از سوی توسعه‌دهندگان مختلف مانند اپیک گیمز، سازنده بازی Fortnite به همراه داشته است.

هرچند کره جنوبی با قانون جدید خود، اپل را موظف کرده تا استفاده از سیستم‌های پرداخت دیگر را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد، اما غول فناوری همچنان کمیسیونی معادل 26 درصد از سیستم پرداخت شخص ثالث دریافت می‌کند.

 

منبع: cnbc

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1