ارائه خدمات مالی به دانش بنیان ها توسط بانک شهر و صندوق توسعه فناوری های نوین

در تفاهم نامه مشترک میان دو بانک عنوان شد؛

تفاهم نامه همکاری بین بانک شهر و صندوق توسعه فناوری های نوین به منظور ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور به امضای مدیران عامل این دو نهاد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین؛ تفاهم نامه همکاری بین بانک شهر و صندوق توسعه فناوری های نوین به منظور افزایش سطح همکاری های دوجانبه منعقد شد.سید محمد‌مهدی احمدی؛ مدیرعامل بانک شهر در این مراسم ظرفیت بانک شهر را در ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان همکاری بهتر بین بانک ها و شرکت های دانش بنیان را به همراه دارد.

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر وجود ظرفیت های بکر در حوزه خدمات شهری برای حضور شرکت های دانش بنیان افزود: این مساله مورد نیاز شهرداری هاست و می توان در تعامل با صندوق های پژوهش و فناوری به این مهم دست یافت.

تامین مالی بر بستر دغدغه مشترک

سید روح الله میرامینی؛مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین نیز در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به پتانسیل این صندوق در ارائه انواع خدمات مالی به حوزه دانش بنیان و فناور گفت: در 14 سال فعالیت صندوق توسعه فناوری های نوین همه ابزارهای مالی را بالفعل کرده ایم؛ به طوری که اکنون این صندوق دارای رتبه یک در بین صندوق های پژوهش و فناوری است.

میرامینی با اشاره به ارائه خدمات مالی مورد نیاز دانش بنیان ها توسط صندوق توسعه فناوری های نوین یادآور شد: دلیل وجود صندوق های پژوهش و فناوری با وجود تنوع بانک ها، وجود ادبیات مشترک این صندوق ها با حوزه فناوری است. ضمن این که پاسخگوی دغدغه بانکها در ارزیابی تخصصی این شرکت ها نیز هست.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین بانک شهر و صندوق توسعه فناوری های نوین به منظور ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور به امضای مدیران عامل این دو نهاد رسید.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد صندوق توسعه فناوری های نوین ضمن ارزیابی، معرفی و صدور ضمانت نامه و سایر ابزارهای مالی امکان بهره گیری شرکت ها از تسهیلات بانک شهر را فراهم کند.ضمن این که بانک شهر نیز از ظرفیت ارزیابی تخصصی صندوق برای ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور متقاضی خود بهره مند شود. همچنین کارگروهی با حضور مدیرعامل بانک تشکیل شود که طرفین بتوانند از زیرساختهای فناوری اطلاعات ونهادهای تخصصی طرفین بهره برداری کنند.

شایان ذکر است این پانزدهمین تفاهم نامه بین بانک ها و صندوق توسعه فناوری های نوین است که منظور افزایش ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور و رفع دغدغه نظام بانکی در راستای تامین منابع مورد نیاز حوزه فناوری خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  +    =  33