هک ۱۰۰ میلیون دلاری از یک کمپانی ارز دیجیتال

یک گروه هکر ناشناس بیش از 100 میلیون دلار از شرکت ارزهای دیجیتال هارمونی کالیفرنیایی به سرقت برده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، شرکت ارزهای دیجیتال هارمونی شب گذشته گذشته در یک تاپیک توییتری این خبر را اعلام کرد و گفت که سرقتی را که در پل Horizon اتفاق می‌افتد به ارزش حدود 100 میلیون دلار شناسایی کرده‌اند.

در اولین پست توییتر آمده است: “ما کار با مقامات ملی و متخصصان پزشکی قانونی را برای شناسایی مجرم و بازیابی وجوه دزدیده شده آغاز کرده‌ایم.” علاوه بر این، هارمونی آدرس ارز دیجیتال بازیگر مخرب را منتشر کرد و به مشتریان اطمینان داد که بقیه وجوهی که در بلاک چین نگهداری می‌شوند امن هستند. توجه داشته باشید که این روی پل بی‌اعتماد BTC تأثیری نمی‌گذارد. وجوه و دارایی های ذخیره شده آن در خزانه های غیرمتمرکز در این زمان امن است.

این شرکت همچنین گفت که صرافی ها را از سرقت مطلع کرده و پل Horizon را برای جلوگیری از معاملات بیشتر متوقف کرده است. در یکی از پست‌های توییتر آمده است: “تیم در حالی که تحقیقات ادامه دارد کاملاً آماده است.”

هارمونی پنجشنبه گذشته گفت: «ما همه را در جریان بررسی بیشتر این موضوع و کسب اطلاعات بیشتر به‌روز نگه می‌داریم. این شرکت بعداً به روز رسانی دیگری را در روز یکشنبه منتشر کرد که یک جایزه 1 میلیون دلاری برای بازگرداندن وجوه پل Horizon و به اشتراک گذاری اطلاعات بهره برداری ارائه کرد. این شرکت افزود: «هارمونی در صورت بازگرداندن وجوه، از عدم اتهام جنایی دفاع خواهد کرد.

استفان تسه، بنیانگذار هارمونی نیز در همان روز پستی در توییتر منتشر کرد و گفت که محرمانه بودن کلید حفظ یکپارچگی به عنوان بخشی از این تحقیقات در حال انجام است. حذف جزئیات خاص برای محافظت از داده های حساس به نفع جامعه ما است. پاسخ حادثه هیچ مدرکی دال بر نقض کد قرارداد هوشمند پیدا نکرده است. هیچ مدرکی دال بر آسیب پذیری در پلتفرم Horizon یافت نشد. لایه اجماع ما از بلاک چین هارمونی ایمن باقی می ماند.”

با این حال، تسه اضافه کرد که تیم شواهدی پیدا کرده است که کلیدهای خصوصی به خطر افتاده است که منجر به شکستن پل Horizon و سرقت وجوه از سمت اتریوم پل شده است.
مهاجم قادر به دسترسی و رمزگشایی تعدادی از این کلیدها بود که برخی از آنها برای امضای تراکنش‌های غیرمجاز استفاده می‌شدند. دارایی های دزدیده شده شامل BUSD، USDC، ETH و WBTC است.

هک Harmony به سختی اولین سرقت بزرگ ارز دیجیتالی است که ما در سال 2022 در مورد آن گزارش دادیم. در ماه فوریه، Wormhole پل متقابل بلاک چین تایید کرد که مهاجمان 120000 توکن اتریوم به ارزش بیش از 320 میلیون دلار را سرقت کرده اند. در ماه آوریل، گروهی از کلاهبرداران آنلاین با وعده هدایایی ارزهای دیجیتال در یوتیوب، نزدیک به 1.7 میلیون دلار به دست آوردند.

اخیراً، سرویس اختلاط ارزهای دیجیتال Blender.io به دلیل ارتباط ادعایی با هکرهای کره شمالی که مسئول یک سرقت ۶۲۰ میلیون دلاری رمزارز در ماه مارس بودند، مورد تحریم دولت ایالات متحده قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  1