هزینه نقل و انتقال سند خودروها برای امسال چقدر شده؟

نقل ‌‌و انتقال سند خودرو امسال بدون مراجعه به دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود. نیروی انتظامی مکلف شده با راه‌‌اندازی سامانه جدید، شرایط مورد نیاز برای مراحل نقل ‌‌و انتقال سند خودرو به‌‌شکل آنلاین را فراهم کند و مراجعه حضوری فقط برای احراز هویت فروشنده و خریدار، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،هزینه نقل ‌‌و انتقال دست‌‌کم ۴۸۰ هزار تومان است. این هزینه بابت نقل ‌‌و انتقال سند مدل‌های تولید شده قبل ۹۵ گرفته می‌شود و اگر خودرو محصول سال ۱۴۰۰ باشد، رقم مالیات به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌‌رسد. هزینه نقل‌‌وانتقال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دست‌‌کم ۵۲۴ هزار تومان برای مدل‌های تولید شده قبل سال ۹۵ اعلام شده و بابت نقل‌‌وانتقال سند مدل‌هایی که امسال تولید شده‌‌اند، باید یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان پرداخت کرد. در بین مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۵ اگر خودرو قبل سال ۹۵ تولید شده باشد، هزینه نقل‌‌وانتقال سند آن ۵۶۰ هزار تومان است و این رقم برای مدل‌های تولید شده سال ۱۴۰۰ یعنی آخرین سال تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۵، یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان خواهد بود. هزینه نقل‌‌وانتقال سند دنا تیپ یک تولید شده در سال‌های ۹۵ و قبل از آن  ۷۱۶ هزار تومان است و این هزینه برای مدل‌های تولید شده در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان اعلام شده است. دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک نیز با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در کارخانه گران‌‌ترین نسخه دنا در بازار است و هزینه نقل‌‌وانتقال مدل‌های تولید شده امسال سه میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است.

این هزینه برای مدل‌های سال ۹۵ و قبل از آن یک میلیون و ۳۹۶ هزار تومان خواهد بود. هزینه نقل‌‌وانتقال سند  رانا EL که قبل سال ۹۵ تولید شده ۴۴۰ هزار تومان خواهد بود و اگر رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ را بخرید باید یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مالیات بابت انتقال سند آن پرداخت کنید. مالیات نقل‌‌وانتقال سند خودرو که معادل یک درصد از ارزش مدل‌های داخلی محسوب می‌شود، کمترین هزینه را برای پیکان دارد و۷۲ هزار تومان خواهد بود. هزینه نقل و انتقال سند پراید دست‌‌کم ۱۸۰ هزار تومان برای مدل‌های نسیم و صبا است و این هزینه برای پراید صندوقدار و هاچ‌‌بک مدل ۹۹ کمتر از ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده است. بنابراین هزینه نقل‌‌وانتقال خودرو امسال حداقل ۷۲ هزار تومان است. این رقم برای نقل‌‌وانتقال سند پیکان اعلام شده و کمترین هزینه نقل‌‌وانتقال پراید ۱۸۰ هزار تومان است که برای مدل‌های نسیم و صبا درنظر گرفته شده است. هزینه نقل‌‌وانتقال پراید هاچ‌‌بک یا همان ۱۱۱ امسال حداقل ۳۳۶ هزار تومان است. این رقم برای مدل‌هایی که قبل از سال ۹۵ تولید شده‌‌اند، اعلام شده و اگر خودروی مورد نظر مدل سال ۹۹ باشد، هزینه نقل‌‌وانتقال سند خودرو به ۶۷۲ هزار تومان می‌‌رسد. هزینه نقل‌‌وانتقال سند پراید ۱۳۱ یا صندوقدار تفاوت زیادی با مدل‌های هاچ‌‌بک ندارد.

هزینه نقل‌‌وانتقال سند پراید صندوقدار مدل ۹۵ به قبل، امسال ۳۲۴ هزار تومان است و اگر پرایدی که می‌‌خرید محصول سال ۹۹ باشد، باید ۶۴۸ هزار تومان مالیات بابت نقل‌‌وانتقال سند آن پرداخت کنید. هزینه نقل‌‌وانتقال سند تیبا صندوقدار امسال دست‌‌کم ۴۱۲ هزار تومان است و بابت انتقال سند مدل‌های تولید شده در سال ۱۴۰۱ باید یک میلیون و ۳۰ هزار تومان پرداخت کرد. اگر به‌‌جای تیبا صندوقدار، سراغ معامله تیبا ۲ بروید، باید دست‌‌کم ۴۳۶ هزار تومان و نهایتا یک میلیون و ۹۰ هزار تومان بپردازید. ۴۳۶ هزار تومان بابت مدل‌هایی که قبل از سال ۹۵ تولید شده‌‌اند دریافت می‌شود و بابت نقل‌‌وانتقال سند مدل‌های تولید شده در سال ۱۴۰۱ باید یک میلیون و ۹۰ هزار تومان پرداخت کرد.

منبع: بورسان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  25