بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری در حوزه‌ی NFT چیست

آیا عاقلانه است که دارایی خود را روی توکن های غیرقابل معاوضه NFT سرمایه‌گذاری کنید؟ احتمالاً اگر اسم توکن های غیرقابل معاوضه را شنیده باشید، به سرمایه گذاری روی این فناوری جدید هم‌فکر کرده اید. اما سؤال اساسی اینجاست که سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی NFT به چه معناست؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فینوپیا، قانون اول سرمایه ‎گذاری حکم می‎ کند که اول، زیر و روی دارایی‌های موردنظر خود را بررسی و سپس به امید کسب سود، پول خود را روی دارایی‎ های جدیدی سرمایه‌گذاری کنیم. برای شروع باید یادآوری کنیم که اصطلاح سرمایه‎ گذاری درNFT چندان تعبیر درستی نیست، چراکه توکن های غیرقابل معاوضه به‌خودی‌خود دارایی نیست که قابلیت سرمایه‎ گذاری هم داشته باشد.

توکن‌ غیرقابل‌معاوضه نوعی از فناوری است که از بلاکچین استفاده می‎ کند تا به‌صورت دیجیتال مالکیت معنوی کاربر بر دارایی مجازی که گاهاً مابه‌ازای فیزیکی و ملموسی ندارد را تصدیق کند.

این مطلب به این معنی نیست که کلاً منکر ارزش سرمایه ‎گذاری در حوزه NFT شویم؛ اگر دارایی دیجیتال یا فیزیکی توکن های غیرقابل معاوضه شده‌ای را سراغ دارید که ارزش سرمایه‎ گذاری دارد و شما هم سرمایه لازم برای خرید آن دارایی را دارید، بهتر است که هر چه زودتر NFT آن دارایی را به نام خود بزنید.

به‌هرحال در این شرایط نیز همچنان باید مراقب ریسک‌ها و خطرات احتمالی سرمایه ‎گذاری با توکن غیرقابل تعویض NFT باشید.

سرمایه‎ گذاری با NFT نیز مثل هر سرمایه‎ گذاری‎ دیگری، بایدها و نبایدهای خاص خودش را دارد که باید برای کسب سود بیشتر و پرهیز از ضررهای احتمالی حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید تا چشم‌انداز دقیقی از مسیر سرمایه‌گذاری در این حوزه به دست بیاورید.

بایدهای سرمایه‎ گذاری با NFT

تعداد بایدهایی که سرمایه‌گذاران را به خرید توکن‌های توکن های غیرقابل معاوضه ترغیب می‌کنند،‌ کم نیست، برخی از این بایدها عبارت‌اند از:‌

امکان سرمایه‌گذاری با NFT برای همه وجود دارد

یکی از مزایای NFT این است که امکان خریدوفروش این توکن غیرقابل تعویض برای هر کاربری وجود دارد و نقل‌وانتقال دارایی‌هایی که با برچسب NFT خریدوفروش می ‎شوند، سریع و راحت برای همگان قابل انجام است.

فناوری بلاک‌چین امنیت مالکیت با NFT را تضمین می‌کند

استفاده از فناوری بلاک‌چین برای رمزگذاری دارایی‌ها با استفاده از NFT نه‌تنها امنیت این قبیل دارایی‌های دیجیتال را افزایش می‌دهد، بلکه نقل‌وانتقال با NFT را هم شفاف‌تر می‎کند.

NFT فرصتی است تا با قابلیت‌های تکنولوژی بلاک‌چین بیشتر آشنا شویم

اختصاص بخشی از سرمایه مالی خود به توکن‌های توکن های غیرقابل معاوضه،‌ باعث می‎شود که سرمایه‌گذاران بیشتری با قابلیت‌های فناوری بلاکچین آشنا شوند و بخشی از سبد سرمایه‎گذاری خود را رمز ارزها و توکن‎های NFT اختصاص دهند.

نبایدهای سرمایه‌گذاری با NFT

درست مثل بایدها، وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری با NFT می‎شود،‌ تعداد نبایدها هم کم نیستند و همین نبایدهاست که بذر تردید را در دل‌های سرمایه‌گذاران محافظه‌کار می‎کارد و آن‎ها را از سرمایه‎گذاری با توکن‎های NFT منصرف می‎کند. برخی از نبایدهای سرمایه‎گذاری با NFT عبارت‌اند از:‌

نباید NFT را زیرگروه طبقه دارایی قرار دهیم

در حال حاضر، عموماً شاهدیم که به‌غلط توکن های غیرقابل معاوضه را نیز در کنار اوراق بهادار و درآمدهای ثابت در کنار سایر طبقه‌های دارایی جای می‎دهند. درصورتی‌که باید به NFT به‌عنوان نوآوری و فناوری جدیدی نگاه کنیم که شرایط لازم برای مالکیت بر دارایی‎های دیجیتال یا فیزیکی را فراهم می‎آورد.

همین پیش‌داوری‌های غلط ممکن است به شکل‌گیری حباب و افزایش غیرواقعی قیمت توکن‎های توکن های غیرقابل معاوضه منجر شود و بازار را دچار نوسان‎های کاذب کند.

برای ضرب توکن ‎های NFT به انرژی زیادی نیاز خواهیم داشت

در حال حاضر بخش اعظم توکن‎های NFT توسط رمزارزهای اتریوم پشتیبانی می‎شوند. رمزارز اتریوم به دلیل مسائل امنیتی از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند که مصرف برق را هنگام ماین بسیار بالا می‎برد به همین دلیل نیز هر نقل‌وانتقال با NFT به اندازه‎ مصرف یک و نیم روزه‎ یک خانه، به برق نیاز دارد.

وابستگی خریدوفروش با NFT به رمز ارز اتریوم

همان‌طور که اشاره شد، تقریباً تمامی خریدوفروش‌های توکن‌های NFT به پشتوانه‎ رمز ارز اتریوم انجام می‎شود و به همین دلیل نیز برای انجام نقل‌وانتقال‌های مالی با توکن های غیرقابل معاوضه حتماً به ارز دیجیتال اتریوم نیاز خواهید داشت.

این موضوع سبب شده است تا مشتریانی که تمایل دارند برای خرید توکن NFT از پول نقد و ارزهای متداولی مانند دلار استفاده کنند،‌ امکان خرید و دسترسی به توکن های غیرقابل معاوضه را نداشته باشند.

درمجموع باید توجه داشت که سرمایه‎ گذاری با NFT نیز درست مثل هر سرمایه ‎گذاری دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد و برای کسب سود در این حوزه نیز،‌ مثل دیگر حوزه ‎های مالی باید مراقب بایدها و نبایدهایی باشید که بی توجهی به آن‎ها، ممکن است به از دست رفتن سرمایه ‎های شما منجر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  77  =  85